Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز (سه شنبه) طی سخنانی در مقر این پیمان در بروکسل ضمن ارائه گزارش سالانه فعالیت های پیمان آتلانتیک شمالی از چالش های پیش روی این پیمان در سال های آینده سخن گفت.

استولتنبرگ در این سخنرانی که شبکه راشاتودی آن را پوشش داد گفت: سال ۲۰۲۰ به شدت تحت تاثیر همه گیری کرونا قرار گرفت و زندگی ما را تغییر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همه گیری زندگی اجتماعی و اقتصاد ما را متاثر کرد. با این حال ناتو توان خود را برای دفاع از اعضایش همچنان به کار می گیرد و در این راستا ماموریت هایش را در مناطق مانند کوزوو، افغانستان و عراق ادامه می دهد.

وی افزود: با وجود تاثیرات اقتصادی منفی کرونا بوجه دفاعی ناتو در سالی که گذشت ۳.۹ درصد افزایش یافته و ما انتظار داریم که این روند در سال جدید نیز ادامه یابد. زیرا چالش های امنیتی به قوت خود باقی است. در سالی که گذشت ناتو برنامه های دفاعی خود را پی گرفت و مناسبات دو سوی آتلانتیک قدرتمند باقی ماند.

دبیرکل ناتو با اشاره به رضایت نسبی اعضای ناتو از حضور در این پیمان تاکید کرد: نظرسنجی های ما نشان می دهد در حال حاضر ۶۰ درصد شهروندان اعضای ۳۰ گانه ناتو ماندن کشورشان در این پیمان را ترجیح می دهند و تنها ۱۱ درصد مخالف هستند. همچنین ۷۹ درصد پاسخ دهندگان معتقدند همکاری های امنیتی بین اروپا و آمریکا در برهه کنونی بسیار مهم است.

به گفته وی این همکاری بسیار مهم است زیرا غرب با چالش های امنیتی بزرگی مانند رفتارهای بی ثبات کننده روسیه، تروریسم، حملات پیچیده سایبری، قدرت گرفتن چین و پیامدهای مخرب تغییرات آب و هوایی مواجه است.

استولتنبرگ در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی با این چالش ها رو در رو شود و به همین دلیل است که ما نیازمند همکاری بین اروپا و آمریکا در چارچوب ناتو و حفظ همبستگی هستیم. ما از رویکرد «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا برای بازسازی مناسبات و تقویت همکاری ها در ناتو استقبال می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما این فرصت را داریم که فصل جدیدی در این مناسبات باز کنیم و این مسئله، دستورکار اصلی دیدار امسال سران ناتو خواهد بود و محور ابتکارات آتی ناتو  برای سال ۲۰۳۰ به شمار می رود.

این در حالی است که دبیرکل ناتو هفته گذشته از وجود اختلافات بنیادین در خصوص اصلاحات مورد نظرش در این پیمان نظامی خبر داد. خبرگزاری د. پ. آ. آلمان نیز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد تعدادی از متحدان در مذاکرات داخلی به صراحت اعلام کرده‌اند که آماده حمایت از چنین پیشنهادهای گسترده‌ای نیستند و از آنجا که ناتو بر اساس اصل اجماع تصمیم می‌گیرد، بنابراین انتظار نمی‌رود اصلاحی اساسی در تأمین مالی دفاعی صورت گیرد.

استولتنبرگ در اواسط ماه فوریه (اوایل بهمن) به عنوان بخشی از طرح اصلاحات «ناتو ۲۰۳۰» پیشنهاد کرد که هزینه اقدامات در این پیمان باید به میزان بسیار بیشتری ابلاغ شود. طبق این پیشنهاد اگر مثلا نیروها در کشورهای بالتیک، در تمرینات یا مأموریت‌های نظارت هوایی شرکت کنند، اعضای ناتو دیگر مجبور نیستند همه هزینه‌ها را متحمل شوند.

پیشنهادهای دیگر استولتنبرگ که تردید متحدان را به دنبال دارد، شامل ایجاد یک اتحاد جدید برای وظایف آموزشی و الزامات جدید استانداردهای مقاوم سازی زیرساخت‌های حیاتی است. از سوی دیگر ابتکارات دبیرکل که با هدف مقابله شدیدتر با عواقب سیاست‌های امنیتی تغییرات آب و هوایی و تقویت همکاری‌های بین اقیانوس اطلس در توسعه فناوری‌های جدید و انقلابی انجام خواهد شد مثبت ارزیابی می‌شود.

این موارد به عنوان محور جلسه غیررسمی وزرای خارجه ناتو در آینده اعلام شده که نشست آنها می‌تواند در نیمه نخست سال جاری برگزار شود تا دستور کار اجلاس سران آماده شود. پس از آن، «جو بایدن» رئیس جمهوری جدید ایالات متحده، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و دیگر سران کشورها و دولت‌های عضو ناتو باید سرانجام تصمیم بگیرند که کدام پروژه‌های اصلاحی اجرا شوند.

هنوز هیچ تاریخی برای این اجلاس اعلام نشده اما یکی از گزینه‌های احتمالی، سازماندهی این نشست برای ماه ژوئن (خرداد) پیش یا پس از نشست گروه هفت قدرت اقتصادی (G۷) در انگلیس است.

برچسب‌ها روسیه ناتو ایالات متحده آمریکا جو بایدن ینس استولتنبرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه ناتو ایالات متحده آمریکا روسیه ناتو ایالات متحده آمریکا جو بایدن ینس استولتنبرگ اخبار کنکور چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۸۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آهنگ جدید رضا یزدانی برای پیمان معادی و سحر دولتشاهی در سریال مطرح |‌ ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، این موزیک ویدیوی جدید رضا یزدانی با تدوین بهار فنایی بر اساس قطعه «چلچراغ» با آهنگسازی علیرضا افکاری، تنظیم سعید زمانی و شعری از مهدی ایوبی آماده شده است. سریال «افعی تهران» به کارگردانی سامان مقدم و نویسندگی پیمان معادی از ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ در شبکه نمایش خانگی منتشر شده است. در این سریال چهره‌هایی نظیر پیمان معادی، سحر دولتشاهی، آزاده صمدی و...حضور دارند.

زشت و زیبای سریال افعی تهران | سحر دولتشاهی تراپیست است یا ...؟ |‌ ویدئویی از شروع رابطه عاشقانه سحر دولتشاهی و پیمان معادی در سریال مطرح

کد خبر 845963 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی سینمای ایران نمايش خانگي

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سحر دولتشاهی کاریکاتور خودش و پیمان معادی را استوری کرد
  • ناتوی ناتوان
  • عضو «پنهان» النقب؛ واکاوی همکاری نظامی- امنیتی اردن و صهیونیسم
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • پیمان طالبی مجری افتتاحیه جشنواره رادیو شد
  • ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد
  • «مجنونِ آن لیلی» از پنجم اردیبهشت روی صحنه می‌رود
  • شیخ اکبری، رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • آهنگ جدید رضا یزدانی برای پیمان معادی و سحر دولتشاهی در سریال مطرح |‌ ببینید