Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-24@14:23:22 GMT

نبرد سرنوشت ساز مارب

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۸۳۶۹

نبرد سرنوشت ساز و تعیین کننده در «مأرب» میان نیرو‌های مقاومت یمن و نیز ائتلاف متجاوز سعودی همچنان ادامه دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نیرو‌های یمنی در طول مدت زمان گذشته دستاورد‌های زیادی را در جریان نبرد مذکور محقق ساخته‌اند.

در حقیقت، «مأرب» از صنعتی‌ترین استان‌های یمن بشمار می‌رود و از سوی دیگر به «شاهرگ اقتصادی» یمن معروف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان مأرب میادین نفتی زیادی قرار دارد که در حال حاضر اشغال شده است. این میادین نفتی عمدتاً در شرق و شمال شرق مأرب واقع شده‌اند. پشتیبانی لجستیکی از تمامی عملیاتی که از سال ۲۰۱۵ تا اوایل سال ۲۰۲۰ علیه دولت نجات ملی در صنعاء انجام گرفت، از استان مأرب تأمین شد.

در خصوص اهمیت نبرد مأرب نیز باید گفت که این نبرد، موازنه قدرت در یمن را دستخوش تغییر و تحول قرار می‌دهد. در این ارتباط، باید به تحولات میدانی اواخر سال ۲۰۱۹ و اوایل سال ۲۰۲۰ اشاره کنیم؛ یعنی زمانی که موازنه قدرت در مرکز یمن تغییر کرد. مأرب در مرکز یمن واقع شده است. در این زمان بود که نیرو‌های مقاومت یمن از موضع دفاعی خارج شده و آرایش تهاجمی به خود گرفتند؛ این اتفاق زمانی افتاد که مقاومت عملیات پاکسازی شمال شرق صنعاء و جنوب و جنوب شرق استان الجوف را کلید زد.

آخرین تحولات میدانی در مأرب به این ترتیب است که عملیات نیرو‌های مقاومت یمن در محور شرقی و جنوب شرقی بخش «صرواح» (غرب و جنوب غرب حومه سد و شهر مأرب) همچنان با قدرت ادامه دارد و هرگز متوقف نشده است.

با توجه به اینکه ائتلاف متجاوز سعودی حملات هوایی خود را افزایش داده و در حال اعزام نیرو‌های جدید به خطوط درگیری است، نیرو‌های مقاومت یمن توان خود را بر روی تثبیت مواضع در مناطق تازه آزاد شده متمرکز کردند. افزون بر آنچه که گفته شد، در محور شرقی بخش «صرواح» درگیری‌ها در محور «طلعه الحمراء، البلق، وادی البراء و الخشیبه» در جریان است. نیرو‌های مقاومت یمن در این محور با شهر مأرب حدود ۱۰ کیلومتر فاصله دارند؛ مواضع رزمندگان در این محور در مناطق «الحماجره و الزور» تثبیت شده است. برچسب ها: مارب ، نبرد سرنوشت

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مارب نبرد سرنوشت نیرو های مقاومت یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۸۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید سخنگوی گردان‌های طولکرم بر ادامه مقاومت

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سخنگوی گردان‌های طولکرم در گفتگو با شبکه العالم بر ادامه مقاومت تاکید کرد و افزود نیرو‌های مقاومت چیزی به نام تسلیم شدن بلد نیستند.
شبکه العالم پس از درگیری‌های سه روزه گردان‌های طولکرم با نیرو‌های رژیم اشغالگر، گفتگویی اختصاصی با سخنگوی این گردان‌ها انجام داد. این گردان‌ها در جریان حمله بیش از پنجاه ساعته نیرو‌های رژیم اشغالگر به اردوگاه نورشمس، با آنها درگیر شد. نیرو‌های رژیم اشغالگر با هدف ترور ابو شجاع فرمانده این گردان‌ها و بارزترین نیرو‌های آن به این اردوگاه حمله کرده بودند.
آیا به ذهن مقامات امنیتی رژیم اشغالگر خطور می‌کند که این عضو گردان‌های طولکرم پس از درگیری با نیرو‌های این رژیم در اردوگاه نورشمس و وداع با شماری از دوستان شهید، اینجا بین کودکان فلسطینی شیرینی توزیع کند. شاید این سوال برای نیرو‌های مقاومت که اصول درگیری را آموزش ندیده اند، اما هر بار نجات پیدا می‌کنند و بار دیگر به درگیری برمی گردند، خنده دار باشد. گروه خبری العالم پس از درگیری گردان‌های طولکرم با نیرو‌های اشغالگر به مدت بیش از پنجاه ساعت که به شهادت ده‌ها تن از نیرو‌های مقاومت منجر شد، گفتگویی اختصاصی با سخنگوی این گردان‌ها انجام داد. تعدادی از اعضای این گردان‌ها که رژیم اشغالگر آنها را در فهرست ترور قرار داده است از این درگیری‌ها جان بدر بردند. محمد جابر معروف به ابوشجاع از بارزترین این افراد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


ابوسیف سخنگوی گردان‌های طولکرم وابسته به گردان‌های القدس در اردوگاه نورشمس : پس از درگیری‌های شدید در برخی مناطق اردوگاه و انفجار بمب و کمین و... خسارات زیادی به اشغالگران وارد شد. ما سخنان ارتش اشغالگر را که اعلام کرد فقط ۹ تن از نیروهایش زخمی شده اند باور نمی‌کنیم. ما فقط حرف نیرو‌های خودمان را باور داریم که اعلام کردند شماری از نظامیان اشغالگر کشته شده اند. نیرو‌های اشغالگر ۴۸ ساعت پس از آغاز حمله بخش زیادی از این محله را محاصره کردند و نیرو‌های مجاهد ما در یکی از منازل موضع گرفتند و از تسلیم کردن خود امتناع کردند. نیرو‌های گردان‌های القدس اصلا تسلیم شدن بلد نیستند.
ما به محور مقاومت از صنعا تا تهران تا خانیونس تا جنین و اردوگاه آن و طولکرم و اردوگاه نورشمس سلام می‌کنیم و درود می‌فرستیم.
خبرنگار :  نیرو‌های مقاومت که اهالی اردوگاه نورشمس آنها را مردان خدا می‌نامند همچنان سلاح در دست دارند.

دیگر خبرها

  • سردبیر الاخبار: پاسخ تنبیهی ایران بخشی از نبرد جاری علیه صهیونیست‌ها بود
  • تاکید سخنگوی گردان‌های طولکرم بر ادامه مقاومت
  • کشته شدن نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • سخنگوی شاخه نظامی حماس: پاسخ قاطع ایران معادلات دشمن را برهم زد/ احتمالا اسرای دشمن در غزه به سرنوشت رون آراد گرفتار شوند!
  • عکس | تصویر جالب توجه منتشر شده از سوی قسام در دویستمین روز جنگ
  • تصویر جالب توجه منتشر شده از سوی قسام در دویستمین روز جنگ+ عکس
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهیونیستی متفاوت است
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهونیستی متفاوت است
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم/ ایران مقتدر حمایت گسترده‌ای از مقاومت دارد
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم