Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:09:34 GMT

قدردان مجاهدت های مدافعان سلامت هستیم

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۳۸۸۴۰

قدردان مجاهدت های مدافعان سلامت هستیم

عزیزاله شهبازی روز سه شنبه در نشست هیات رییسه  دانشگاه علوم پزشکی استان البرز  با اشاره به اینکه دانشگاه ها و تاثیر نخبگان در مدیریت استان بسیار حائز اهمیت است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی نیز از این امر مستثنی نیست بخصوص در شرایط شیوع کرونا نقش آفرینی ویژه ای دارد.
وی ادامه داد: البرز در خصوص شیوع کرونا با توجه به ضعف در زیرساخت های بهداشتی و درمانی، مهاجرپذیری بالا، رشد فزاینده جمعیت، معبر ۱۴ استان کشور و تبادل بالای جمعیت به صورت روزانه با پایتخت، مستعد طغیان بیماری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهبازی گفت: از ابتدا با تجمیع امکانات و تجهیزات بیمارستانی استان هزار تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی مهیا کردیم که خدا را شاکریم در امواج شیوع کرونا هیچ گاه تعداد بیماران از ظرفیت های موجود فراتر نرفت و حتی از تخت های قرنطینه نیز استفاده نشد.
وی افزود: البته با تعامل و انسجامی که بین مسئولان استان شکل گرفت و همراهی مردم و اصناف و مجاهدت های کادر بهداشت و درمان علی رغم استعداد استان و مواردی که یاد شد با بحران مواجه نشدیم.
استاندار البرز گفت: این اراده در استان با بسیج تمامی ظرفیت ها شکل گرفت و بخوبی مدیریت شد در غیر این صورت با بحران جدی مواجه می شدیم.
وی افزود: کادر بهداشت و درمان البرز به تبع از کل کشور به حق مجاهدت کردند و کادر دانشگاه علوم پزشکی البرز اعم از رییس و معاونان در صف اول مبارزه با این بیماری قرار گرفتند و حتی گرفتار بیماری نیز شدند.
شهبازی گفت: البرز، قطب تولید داروی کشور است و در این دوران علاوه بر نیاز خود نیاز سایر استان ها را نیز تامین کرد و در این میان روزهای اول برای تامین الکل با مشکل مواجه بود که طی رایزنی های صورت گرفته اکنون چند واحد تولید الکل در البرز راه اندازی شده است.
وی افزود: در امواج شیوع کرونا به گونه ای در میدان حضور داشتیم که حتی با عوامل پخش دارو، ماسک و مواد ضدعفونی کننده ارتباط مستقیم گرفته و در جریان روند امور قرار گرفتم.
استاندار البرز گفت: برای تامین دستگاه های مورد نیاز بیمارستانی برای مقابله با کرونا و اخذ مجوز جهت تامین نیرو انسانی به جد وارد عمل شدیم و موفق نیز بودیم.
وی افزود: جای خرسندی دارد که در کشور اقدامات بسیار خوبی برای تهیه واکسن صورت گرفته و هر سه واکسنی که اکنون در مرحله تست قرار دارند در حوزه جغرافیایی البرز قرار دارند.
شهبازی گفت: امید است با تولید و تزریق واکسن کرونا، مردم از گرفتاری این ویروس منحوس خلاص شوند و اکنون نیز تزریق واکسن برای کادر بهداشت و درمان و گروه های حساس آغاز شده و ادامه دارد.
وی افزود: از تلاش ها و مجاهدت های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی البرز برای مقابله با بیماری کرونا نهایت قدردانی را داریم و برای آنها آرزوی صحت و سلامتی داریم.
در پایان این جلسه توسط استاندار البرز با اهدای لوحی از تلاش های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی البرز قدردانی شد.
همچنین دانشگاه علوم پزشکی البرز با اهدای لوحی یادبود از همراهی های استاندار البرز با مجموعه بهداشت و درمان استان برای مقابله با کرونا و ارتقا سرانه های درمانی استان قدردانی کردند.

برچسب‌ها عزیز الله شهبازی  ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی بهداشت و سلامت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی البرز استاندار البرز بهداشت و درمان شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۳۸۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان

غلامعلی جاودان  رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت افزود: پارسال این طرح در شهر‌های بندرلنگه و حاجی آباد اجرا شد که امیدواریم امسال این طرح به طور کامل در شهر‌های استان اجرا شود.

وی گفت: طرح جامع سلامت در روستا‌های استان اجرا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه افزایش بیمار‌های غیر واگیر از جمله فشار خون افزود: در اجرای طرح سلامت خانواده برای مراقبت از هر دو هزار نفر در حوزه شهری یک مراقب سلامت در نظر گرفته شده است.

جاودان گفت: ایجاد هزار تخت بیمارستانی از دیگر برنامه‌های امسال دانشگاه علوم پزشکی استان است که امیدواریم با حمایت‌های دولت این برنامه اجرایی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان میناب با ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی و بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس با پیشرفت خوبی در حال ساخت است که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

جاودان گفت: در دوسال گذشته از فعالیت تاکنون یک میلیون و ۲۲۰ نفر در بیمارستان‌های استان ۱۰ میلیون خدمات بستری استفاده کردند.

وی افزود: در این مدت ۱۰۰ هزار زایمان در بیمارستان‌های استان انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:۷۰ قلم تجهیزات پزشکی سنگین به ارزش ۶ هزار و ۹۱۸ میلیارد تومان در بیمارستان‌های استان مستقر شده اند.

جاودان افزود: ۹۰ پایگاه اورژانس زمینی، اورژانس هوایی بال ثابت و ۴ فروند اورژانس دریایی در هرمزگان فعال است.

وی گفت: شناور اورژانس دریایی برای جزیره بوموسی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در حال ساخت است که به زودی به بهره برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: برای تجهیز این اورژانس ۲۰ میلیارد تومان نیاز است.

منوچهر کمالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم در این نشست با اشاره باینکه در استان ۷۳۰ پزشک متخصص داریم، گفت: در استان ۴۵۳ پزشک متخصص کمبود داریم.

حامد فلاح معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیزگفت: داروخانه‌های استان ۳۰ میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه گرمطالبه دارند.

در پایان این نشست از پوستر جشنواره رسانه و سلامت هرمزگان رونمایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم
  • علوم پزشکی قم۴۰۰میلیاردتومان طلب دارد/کمبودهزار نیرو درحوزه سلامت
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • کنترل و مهار پشه آئدس در گیلان