Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@16:43:24 GMT

حکایت قطع چند ماهه تلفن ثابت یکی از مناطق مشهد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۱۵۸۸

حکایت قطع چند ماهه تلفن ثابت یکی از مناطق مشهد

قطع و اختلال تلفن ثابت در یکی از محلات مشهد که بیش از پنج ماه به طول کشیده است، نارضایتی و گلایه‌های زیادی را در بین ساکنان در بلوار سرافرازان این شهر ایجاد کرده است.

به گزارش قدس آنلاین، این در حالی است که ساکنان خیابان ۲۲ تا ۲۵ سرافرازان مشهد و نیز خیابان نیاوران ۲۰ این محدوده تاکنون بارها به مرکز مخابرات آن ناحیه مراجعه کرده و تاکنون نتیجه‌ای دریافت نکرده‌اند و کسی پاسخگوی مشکلات آنان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق بررسی‌های انجام شده ۵۰ مشترک تلفن ثابت در این منطقه دچار اختلال و یا قطعی تلفن هستند.
یکی از ساکنان این منطقه در این خصوص گفت: در حال حاضر تمامی ساکنان مجتمع ۱۲ واحدی که ما در آن سکونت داریم یا تلفن ندارند و یا تلفن آنها دچار اختلال و قطعی است.  
حسین حسین زاده افزود: فقط ۲ نفر از ساکنان این مجتمع  تلفن دارند و بقیه حدود پنج ماه است که تلفن ندارند.
وی ادامه داد: اینجانب از تابستان امسال در این منطقه ساکن شدم و تقاضای نصب تلفن داشته‌ام که گفته‌اند ظرفیت این منطقه پر است و  تجهیزات جدید نداریم که این موضوع را در دی ماه امسال از طریق سامانه رسیدگی به شکایات ۱۹۵ وزارت ارتباطات مطرح کردم  اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ام.
این شهروند مشهدی گفت: در ماههای اخیر در خبرها آمده بود، اینترنت فایو جی در مشهد راه اندازی شده است در حالی که برای دایر کردن خط تلفن ثابت و خدمات ابتدایی ما با مشکلات عدیده مواجه هستیم و مخابرات در این زمینه باید پاسخگو باشد.
یکی دیگر از ساکنان خیابان سرافرازان ۲۰ نیز گفت: در بهمن ماه سال گذشته برای نصب تلفن ثبت‌نام کرده‌ام  و شهریورماه مبلغ مورد نظر را واریز کردم، بعد از چند روز بوق تلفن برقرار شد اما پس از یک هفته قطع شد.
علیرضا صادقی افزود: شکایت خود را به سامانه ۱۹۵ اعلام کردیم که گفتند به دلیل حفاریهای انجام شده توسط شهرداری کابل تلفن قطع شده است و باید عملیات ترمیم آن انجام شود و پس از آن نیز با  سامانه ۱۳۷ رسیدگی به شکایات شهرداری مشهد تماس گرفتم که تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.
مدیر یک ساختمان مجتمع ۱۲ واحدی واقع در خیابان نیاوران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این ساختمان در سال ۹۸ واگذار شده است و ساکنان آن تلفن ثابت ندارند و پس از پیگیریهای بسیار اکنون می‌گویند چون آخر اسفند است شهرداری اجازه حفاری را به مخابرات برای ترمیم قطعی کابل نمی‌دهد، این در حالی است که این خیابان فرعی است و مشکلی از نظر تردد پیش نمی‌آید.
حسین سنجردی افزود: اینجانب خط تلفن از منطقه دیگر داشتم و قصد انتقال آن را به این ساختمان داشتم که گفتند امکانات و کافو نداریم.
وی اضافه کرد: بیش از ۱۰ بار است که به دفتر مخابرات در منطقه آزادگان مراجعه کرده‌ام  و هر دفعه پاسخی به ما می‌دهند، یک بار می‌گویند تجهیزات نداریم، یک بار می گویند تجهیزات در نوبت خرید است و در انتها این که شهرداری مجوز حفاری جهت عملیات ترمیم و اصلاح کابل را نمی‌دهد.

تلفن ۵۰ مشترک بر اثر قطع کابل دچار اختلال شده است

رییس اداره روابط عمومی مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: در حال حاضر خراسان رضوی  ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت  دارد و ضریب نفوذ تلفن ثابت در این استان ۳۳ درصد دایر است.
عیسی حسن‌پور افزود: مشکل خطوط تلفن ثابت خیابان سرافرازان ۲۰ بر اثر عملیات حفاری پیمانکار شهرداری رخ داده است که باعث قطع کابل و اختلال در تلفن ثابت حدود ۵۰ مشترک در این منطقه  شده است.
وی اضافه کرد: مخابرات به دنبال این اتفاق، تجهیزات لازم برای مرمت کابل تلفن در این منطقه را با پیش‌بینی اعتبارات لازم،  تهیه کرده است که شروع این عملیات منوط به اجازه شهرداری است.
رییس اداره روابط عمومی مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: طبق قوانین موجود، شهرداری مشهد از ۱۵ اسفندماه تاکنون اجازه عملیات حفاری در مناطق مختلف مشهد را به دلیل شرایط پایانی سال نمی دهد.  
حسن پور افزود: این در حالی است که با وجود مشکلات اعتباری برای خرید کابل به دلیل افزایش سرقت کابلهای تلفن، مخابرات نسبت به تهیه کابل اقدام کرده است و اکنون تمهیدات لازم برای انجام عملیات مرمت فراهم است.

مسوول روابط عمومی  منطقه ۹ شهرداری مشهد هم در این خصوص گفت: شرکتهای خدماتی برای انجام عملیات خود باید در سامانه حفاری ثبت نام کرده و مجوز مربوطه را اخذ کنند.
محمود تجرگی افزود: اگر از مرکز مخابرات آزادگان مشهد در سامانه حفاری شهرداری مشهد ثبت نام کردند، حتما مجوز حفاری برای عملیات ترمیم کابل در آن منطقه صادر می شد و درعین حال شهرداری به خاطر رفاه مردم و رسیدگی به مشکلات آنها  اکنون نیز آماده خدمات‌رسانی است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قطع خطوط تلفن شهرداری مشهد تلفن ثابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۱۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: عملیات سم‌پاشی درختان با هدف کنترل آفات گیاهی، حذف آلاینده‌ها، بهبود شادابی و رشد درختان و حفاظت از محیط زیست در فضای سبز بوستان‌های اصلی و محلی، همچنین در خیابان‌های اصلی و فرعی این منطقه در حال انجام است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به لزوم سم‌پاشی درختان اظهار کرد: سم‌پاشی درختان و درختچه‌ها سالانه با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم دارای استانداردهای زیست‌محیطی توسط اکیپ‌های فضای سبز در پارک‌ها و معابر اصلی سطح منطقه ۵ شهرداری اصفهان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سم‌پاشی درختان برای از بین‌بردن آفت شته، پسیله زبان‌گنجشک و برگ‌خوار نارون است، افزود: به‌منظور کنترل آفت درختان در سطح منطقه ۵ شهرداری اصفهان، سه اکیپ سم‌پاشی در سپاهان‌شهر، صفه و سطح منطقه در حال انجام عملیات است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: به‌منظور صرفه‌جویی در میزان سم مصرفی، افزایش کیفیت و سرعت در عملیات سم‌پاشی عمومی درختان از دستگاه‌های پیشرفته در مسیرها به صورت نقطه‌ای و لکه‌گیری درختان دارای آفت استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات با هدف کنترل آفات گیاهی، حذف آلاینده‌ها، بهبود شادابی و رشد درختان و حفاظت از محیط زیست در فضای سبز بوستان‌های اصلی و محلی در حال انجام است.

کد خبر 746898

دیگر خبرها

  • مهلت یک ماهه فرماندار مشهد به مسئولان بینالود
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس به همت نیرو‌های جهادی
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • تلفن ثابت سازمانی
  • حکایت تاکسی برقی تهران!
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان