Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  افضلی رئیس سازمان صمت استان در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت:۴۰۰ تن سیب و ۸۰۰ تن پرتقال در استان برای توزیع در شب عید خریداری و ذخیره شده است که سیب زرد با قیمت ۹ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب قرمز ۸ هزار و ۵۰۰ تومان و پرتقال نیز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در ۵۲ نقطه از طریق سازمان همیاری و معتمدین صنفی توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افضلی افزود: رسالت ما در وزارت صمت مبارزه با گرانفروشی است و مردم اعتراض‌های خودشان را در قالب تماس با سامانه ۱۲۴ اعلام می‌کنند که این موضوع نشان دهنده فاصله میان درآمد آن‌ها و قیمت کالا‌های موجود در بازار است.

وی افزود: شورای اقتصاد، متولی قیمت گذاری بر روی کالا‌های اساسی است و این موضوع برای همه لازم الاجراست.

رئیس سازمان صمت استان قزوین خاطرنشان کرد: گرانفروشی عمدتاً بر روی کالا‌هایی صورت می‌گیرد که قیمت آن‌ها در ستاد تنظیم بازار کشور تصویب شده است که این کالا‌ها اغلب وارداتی هستند و با ارز دولتی به کشور وارد می‌شوند.

وی افزود: در روز‌های پایانی سال که میزان تقاضای کالا در بازار افزایش پیدا می‌کند طرح‌های مختلف نظارتی را با حضور دستگاه‌ها اجرا می‌کنیم، اما در کل، شرایط بازار در کل کشور مطلوب نیست.

افضلی گفت: سرانه مصرف مرغ در استان قزوین ۷۰ تن بود، این در حالی است که امروز ۱۷۰ تن مرغ گرم در استان قزوین توزیع شده است، اما به دلیل گرانی گوشت قرمز میزان تقاضای مردم برای خرید مرغ افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان صمت استان قزوین خاطرنشان کرد: نزدیکی استان قزوین به دو استان تهران و البرز، بر بازار تأمین کالا‌های اساسی در این استان اثر منفی می‌گذارد.

رسیدگی به ۹ هزار پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی

محمدی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین نیز در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: قیمت گذاری کالا‌های اساسی بر اساس ضوابط خاصی صورت می‌گیرد و تخلف از آن تخطی از ضوابط قیمت گذاری محسوب می‌شود و با خاطیان بر اساس قانون برخورد می‌شود.

وی افزود: تاکنون به بیش از ۹ هزار پرونده در حوزه کالا و خدمات رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین خاطرنشان کرد: جریمه آخرین راه حل برای مقابله با متخلفان و سودجویان است و نظارت بر قیمت‌ها در بازار‌های استان قزوین، همچنان ادامه دارد.

توزیع روزانه ۱۹۱ تن مرغ گرم برای تنظیم بازار استان قزوین

خمسه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در ارتباط تلفنی با برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: ۲۸ هزار تن گوشت قرمز در استان قزوین تولید می‌شود که ۱۵ هزار تن در استان مصرف می‌شود، همچنین ۶۵ هزار تن گوشت سفید نیز در استان قزوین تولید می‌شود که در حدود ۳۵ هزار تن در استان مصرف می‌شود و مازاد تولید گوشت سفید استان قزوین به استان‌های البرز و تهران ارسال می‌شود.

وی افزود: در چند روز گذشته بیش از ظرفیت استان قزوین، گوشت سفید در بازار توزیع شده و امروز ۱۹۱ تن گوشت مرغ گرم علاوه بر گوشت قرمز در استان توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه خوشبختانه تعامل خوبی میان دستگاه‌های مجری بازرسی و نظارت بر بازار در استان وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به کمبود گوشت مرغ در استان البرز، خریداران این استان گوشت سفید مورد نیازشان را از شهر‌های الوند و آبیک خریداری می‌کنند.

وی افزود: با همراهی دستگاه‌های اجرایی بیش از یک ماه است که قیمت مرغ در استان ثابت نگهداشته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تأکید کرد: در حال حاضر یک میلیون قطعه مرغ زنده در استان قزوین آماده کشتار است تا نیاز استان و کشور را تأمین کند و مردم هیچگونه نگرانی‌ای بابت تأمین گوشت سفید در بازار نداشته باشند.

تنظیم بازار و قیمت‌ها مطالبه عمومی است.

ولی زاده، معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین هم در ارتباط تلفنی با برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: تنظیم بازار و قیمت‌ها مطالبه عمومی است و دادستانی قزوین نیز بر این موضوع نظارت جدی دارد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: همگرایی و همدلی خوبی میان دستگاه‌های مسئول در زمینه نظارت بر بازار وجود دارد و باید کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم باید در دسترسی آن‌ها قرار گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان صمت شبکه قزوین میوه شب عید تعزیرات حکومتی قزوین خاطرنشان استان قزوین کالا های اساسی برنامه گفت تنظیم بازار رئیس سازمان دستگاه ها گوشت سفید هزار تن کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۲۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ ناصرفخرموحدی در بازدید از واحد‌های صنفی شهرستان فاروج و شیروان گفت: نظارت مستمر با تمام توان بر بازار ادامه دارد و وجود کالا‌های اساسی در بازار بررسی و با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی برخورد می‌شود و همه واحد‌های صنفی باید قیمت محصولات عرضه‌شده را درج نمایند.
به همراه مدیرکل تعزیرات حکومتی، هیأتی از اداره صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان حوزه‌ی بهداشت و سلامت و فرمانداران شهرستان‌های فاروج و شیروان از واحد‌های صنفی سطح شهر فاروج و شیروان بازدید به عمل آوردند.
 در این بازدید که بصورت سرزده به‌منظور نظارت و کنترل عرضه کالا در زمینه کمی و کیفی صورت پذیرفت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار از اجرای مانور نظارتی کشت‌های مشترک تعزیرات و بازرسی‌های دقیق از بازار طی روز‌های آینده در استان خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • قیمت گوشت قرمز امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازار گوشت قرمز در مسیر نجومی شدن / قیمت جدید مرغ اعلام شد
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • قیمت گوشت بوقلمون امروز یک‌شنبه ۲ اردیبهشت
  • اعلام قیمت انواع میوه در میادین و بازار‌های میوه و تره‌‌بار