Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز چهارشنبه در یکصد و سی و سومین  جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی اظهار داشت: همچنین باید فعالیت شورای فرهنگ عمومی طی یک سال گذشته نیز مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد تا نقاط ضعف احصا و بررسی و جبران‌ شود. 

وی ادامه داد: همچنین پیوست فرهنگی طرح‌های اجرایی در آذربایجان غربی بررسی و مشخص شده و تدابیر لازم برای این طرح‌ها اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: باید از عملکرد استان‌های دیگر در خصوص پیوست فرهنگ شهری الگو برداری کنیم تا نتیجه‌ای مناسب حاصل شود. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی اضافه کرد: باید مسوول اجرای هر طرح یک پیوست فرهنگی را برای طرح خود داشته باشد و آن توسط شورای فرهنگ عمومی بررسی و نتیجه لازم اعلام شود. 

وی ادامه داد: باید بودجه مناسب و اعضا برای کمیته پیوست فرهنگی و اجرای آن در نظر گرفته شود تا اجرای پیوست‌های فرهنگی با مشکل مواجه نشود. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به لزوم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، گفت: باید مردم را تشویق به حضور کنیم تا در این دوره نیز نظیر دوره های گذشته شاهد شکست نقشه های دشمن باشیم.

وی تاکید کرد: توجه به فضای مجازی نیز در امر انتخابات بسیار ضروری است تا این فضا از عوامل تخریب دور شود زیرا تخریب در دین اسلام جایز نبوده و شایسته کشور ما نیست. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در ابتدای این جلسه، گفت: طی امسال ۹۸ مصوبه در شورای فرهنگ عمومی استان مورد پیگیری اعضا قرار گرفته است.

حجت الاسلام ناصر خدایاری اظهار داشت: طی امسال ۹ جلسه در مرکز استان و ۵۸ جلسه در سطح ۱۶ شهرستان‌ دیگر آذربایجان غربی برگزار شده است.

وی ادامه داد: در جلسات شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی مسائل و موضوعات مختلفی توسط دستگاه‌های اجرایی استان مطرح شده و موضوعات و مسائل فرهنگی استان تبیین شده است.

برگزاری کارگاه سواد رسانه‌ای مدیران، تعیین گذر فرهنگی و هنری شهر ارومیه، تعیین روز ١۵ اسفند به نام روز ملی دریاچه ارومیه و اعلام اولویت‌های سال آینده توسط دستگاه‌ها از مسائل مورد توجه در این جلسه بود. 

شورای فرهنگ عمومی بالاترین شورا در راستای اتخاذ تصمیم‌های فرهنگی و اجرای طرح‌های فرهنگی در استان‌هاست و با حضور نماینده ولی فقیه، امام جمعه مرکز استان، استاندار و همچنین مدیران کل نهادهای فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

پیگیری اجرای طرح‌های فرهنگی، سیاست‌گذاری در راستای ارتقا و اعتلای فرهنگی جامعه، رصد مشکلات و معضلات فرهنگی با هدف ارائه راهکار اجرایی، تلاش در راستای افزایش نقش نهادهای فرهنگی در توسعه جامعه، پیگیری مشکلات اعتباری طرح‌ها و حتی نهادهای فرهنگی و برنامه ریزی برای بسط و گسترش اقدامات فرهنگی و مبتنی بر دین از جمله وظایف و اقدامات این شورا به شمار می‌رود.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی مشارکت انتخاباتی ارومیه سید مهدی قریشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی مشارکت انتخاباتی شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی مشارکت انتخاباتی ارومیه سید مهدی قریشی اخبار کنکور شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی پیوست فرهنگ طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۵۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسأله حجاب هر روز در کشور بغرنج‌تر می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد عبدالنبی موسوی فرد صبح امروز سه‌شنبه در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی خوزستان در سال ۱۴۰۳ که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، با بیان اینکه اخلاق یکی از چالش‌های اساسی در کانون خانواده است، تصریح کرد: مهمترین دغدغه‌ای که امروز افراد انقلابی و مذهبی دارند، تضعیف سبک زندگی اسلامی است، بنده بابت برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور که امروز اتفاق افتاد، تشکر می‌کنم که البته باید زودتر از این رخ می‌داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خوزستان افزود: اگر این اتفاق آثار مشت پُر کنی داشته باشد و به زودی مجموعه فرهنگی استان بتواند از آن اعتبار مالی‌اش استفاده کنند، خوب است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان «حجاب» را یکی از موضوعات ذیل سبک زندگی اسلامی اعلام و عنوان کرد: با نهایت تأسف هر روز و هر لحظه که می‌گذرد، مسأله حجاب در کشور بغرنج‌تر می‌شود؛ بنده از همان ابتدا به شخص رئیس جمهور بارها عرض کردم که بحث حجاب را جدی گرفته شود و مهم‌ترین بخش آن ادارات است.

حجت الاسلام موسوی فرد ادامه داد: ادارات گسترده دولتی وجود دارد، باید قالبی مشخص شود و این قالب اتفاق بیفتد که این امر اتفاق نیفتاد. سال ۱۴۰۱ طرح آماده شد اما اتفاق ناگوار مهسا امینی رخ داد؛ لذا با جدیت بیشتری به این موضوع حجاب پرداخته شود، هر کجا که برویم این مطالبه جدی رهبر و مردم است.

وی خطاب به حجت الاسلام خسروپناه گفت: سابقه خوبی در بحث حجاب نداریم، قبل از انقلاب کار به جایی رسیده بود که در شمال کشور، مؤمنان و افراد متدین گله‌مند بودند به همین خاطر اگر این مساله رها شود بی شک بدتر از این می‌شود، آنگاه نمی‌توانیم آن را جمع کنیم، لذا شما این را به سهم خود و با جدیت دنبال کنید که آثار پوشش اسلامی را به زودی در کشور ببینیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خوزستان، موضوع دیگر را مسأله فِرَق (گروه‌ها نظیر وهابی و …) در استان خواند و بیان کرد: به تازگی گزارش بسیار خیره کننده‌ای رسیده، هفته آینده که خدمت حضرت آقا خواهیم بود به ایشان عرض خواهم کرد، این هم عزم و اراده می‌خواهد که باید به آن پرداخته شود؛ این مساله بسیار مهمی به خصوص در آموزش و پرورش است، از آقای مخبر خواسته‌ام به این مساله ورود کنند، در خوزستان هیچ سنی وجود ندارد و بحث وهابیت چالش اصلی است.

به گزارش مهر، سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، نماینده ولی فقیه در خوزستان، استاندار خوزستان، دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان و اعضای شورای فرهنگ عمومی خوزستان رونمایی شد.

کد خبر 6062832

دیگر خبرها

  • تعیین برش های شهرستانی در اولویت برنامه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی
  • بانکی پور: فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • ساعی: انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود
  • در حوزه فرهنگ نیز نیازمند جهش فرهنگی با مشارکت مردمی هستیم
  • لزوم استفاده از فرصت‌های فرهنگی در کشور
  • مسأله حجاب هر روز در کشور بغرنج‌تر می‌شود
  • سند فرهنگی خوزستان مبنایی برای فعالیت‌های فرهنگی است
  • انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود
  • اختصاص ۴۵ میلیارد ریال برای گازرسانی به مسکن مددجویان آذربایجان غربی