Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی عموزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص کسب مقام سومی تیم ملی کاراته در لیگ جهانی کاراته وان استانبول اظهار داشت: با توجه به اینکه در یک سال گذشته ملی‌پوشان در مسابقه‌ بین‌المللی شرکت نداشتند، نتیجه به دست آمده تا حدودی رضایت بخش بود. با پتانسیل کاراته ایران که بالای پنجاه سال در کشورمان قدمت دارد، باید به جای دو مدال طلا، چهار مدال طلا به دست می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا نمی‌توانیم به این مهم دست پیدا کنیم، به این برمی‌گردد که افرادی در کنار تیم ملی نیستند تا تشخیص بدهند مشکل از کجاست.

دارنده اولین مدال طلای تاریخ کشورمان در رقابتهای قهرمانی کاراته جهان با اشاره به اینکه در مسابقات استانبول فقط در دو وزن بالا موفق بودیم، عنوان کرد: دو نفر در وزن بالا هستند و رقابتی برای رسیدن به المپیک دارند که فقط یک نفر می تواند سهمیه بگیرد. امیدوارم در ادامه برای کاراته‌کاهای کشورمان شرایطی ایجاد شود که بهترین نتیجه را بگیرند. مسابقات کسب سهمیه در پاریس برگزار خواهد شد و دعا می‌کنم بچه‌های ایرانی المپیکی شوند و مدال بگیرند چون افتخارآفرینی آنها برای ورزش و مملکت است. اما رقابت در المپیک خیلی سخت است و باید بازیکنان حرفه‌ای، خودشان به خودشان کمک کنند تا بتوانند سهمیه بگیرند و مدال آوری کنند.  

وی در مورد وضعیت فنی و تکنیکی تیم ملی بزرگسالان عنوان کرد: با حضور نعیما خواجوی بدنساز تیم ملی کاراته بزرگسالان که یک فرد به روز، با انگیزه و با تجربه است، از این لحاظ وضعیت تیم بسیار خوب است. ولی در بحث فنی، سرمربی و مربیانمان بیشتر از لحاظ روانشناسی روی بازیکنان کار انجام می‌دهند. درباره مباحث تکنیکی و تاکتیکی نباید از آنها انتظار داشته باشیم. تلاش‌شان را می‌کنند ولی توانایی این دوستان اینقدر است. امیدوارم کادر فنی تیم بزرگسالان بتواند یک آنالیزی در مورد بازیکنانی که مدال نگرفتند و یک برنامه‌ریزی برای ملی‌پوشانی که مشکل تکنیکی و تاکتیکی دارند، داشته باشند.

 قهرمان سابق جهان ادامه داد: مشکل اصلی این است که کادر فنی درد را نمی‌داند. مثل این می‌ماند که یک فرد بیمار شود و پزشک نمی‌تواند نوع بیماری را تشخیص دهد. در نتیجه مریض درمان نمی‌شود. باید یک فکری بکنیم که مشکل از کجاست؟

عموزاده تصریح کرد: یک استاد دانشگاه که ظریفت علمی‌‌اش در حد تدریس در دانشگاههای شهرستانی است، سعی دارد در دانشگاه شریف تدریس کند. این دو با هم فرق می‌کند ولی این استاد باید بداند شاگردان دانشگاه شریف نخبه هستند. حالا یک استاد دانشگاهی با یک سیستمی به سطح بالا رسیده که ادعا می‌کند؛ من خوبم! یک توانایی و قدرت علمی از خودش نشان دهد.

وی افزود: البته برخی مشکلات به مدیریت بازمی‌گردد؛ مدیری که در راس هرم قرار می‌گیرد خودش باید از جنس کاراته باشد. وقتی نمی‌داند تاتامی چیست و چه اتفاقاتی افتاده، چه کسانی زحمت کشیده و عمرشان را گذاشته‌اند. برای او مهم نیست و بی‌تفاوت است. اگر در لیگ جهانی کاراته وان استانبول، پنجم یا دهم می‌‌شدیم هم برای رئیس فدراسیون مهم نبود و چندان فرقی برایش نمی‌کرد.

دارنده مدال طلای جهان تاکید کرد: مدال‌های که این سالها گرفته می‌شود، به زحمات و تلاش سالیان قبل مربیان برمی‌گردد. ریشه و شالوده این تیم را استاد ناظریان در سال 2012 پایه‌گذاری کرد. در نهایت این ملی‌پوشان به مرور به موفقیت رسیدند و حالا این تیم حاضر و آماده‌ دست دوستان افتاده است. هم اکنون نیز کاراته‌کاهای تیم ملی، نفرات با تجربه و موفقی هستند.

پیشکسوت کاراته ایران با اشاره به اینکه تعدد برگزاری لیگ جهانی در یک سال خیلی به کاراته‌کاهای جهان کمک می‌کند، گفت: برای یک ورزشکار حرفه‌ای عالی است که همیشه در شرایط مسابقه قرار داشته باشد. تعداد زیاد بازی‌ها در زمان ما وجود نداشت و سالی یک بار فقط حریفان جهانی خود را می‌دیدیم. باید ملی‌پوشان کشورمان این تعدد مسابقات را قدر بدانند که با بهترین‌ها دنیا مبارزه می‌کنند و موفقیت به خاطر وجود این شرایط مسابقه‌ای است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کاراته پیشکسوت کاراته فدراسیون کاراته المپیک توکیو تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۵۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان طلای پیکار‌های انتخابی تیم ملی، برای کاراته کای استان همدان

در وزن منهای ۵۰- کیلوگرم این پیکار‌ها یلدا نقی بیرانوند، کاراته کای کبودراهنگی استان همدان بر سکوی قهرمانی ایستاد، ستاره زارعی از مازندران نایب قهرمان شد و زهرا ابراهیمی از گیلان و مبینا عمادی از تهران، مشترک در رده سوم ایستادند.

رقابت‌های کاراته قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بانوان در رده‌های سنی مختلف دختران و پسران تا ۶ اردیبهشت به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در حال برگزاریست.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • جشن قهرمانی کاراته همدان در مسابقات قهرمانی کشور
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز از دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • محمودوند: کسب حداقل دو مدال در بخش بانوان دوومیدانی قطعی است
  • وسواس فکری چیست و چطور درمان می‌شود؟
  • رقابت بیش از ۲ هزار کاراته کا در پیکار‌های انتخابی تیم ملی بانوان در همدان
  • مشکلات محله تاریخی قاضی از زبان شهروند آران و بیدگل + تصاویر
  • کاراته کا‌های کرمانی و صید ۵ مدال رنگارنگ از رقابت‌های کشوری
  • نشان طلای پیکار‌های انتخابی تیم ملی، برای کاراته کای استان همدان