Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@08:31:20 GMT

جزئیات نرخ بیمه بر اساس دیه سال آینده

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۵۷۲۴

جزئیات نرخ بیمه بر اساس دیه سال آینده

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا سلیمانی، امروز در نشستی  خبری تصمیم شورای عالی بیمه در خصوص تعیین نرخ بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه قوه قضاییه رقم دیه سال ١۴٠٠ را ۴٨٠ میلیون تومان در ماه‌های حلال اعلام کرده که نسبت به نرخ دیه سال جاری، ۴۵.۵ درصد افزایش دارد گفت: 
نرخ بیمه شخص ثالث متکی به نرخ حق دیه است و بنابراین برای سال ١۴٠٠ محاسبات بیمه مرکزی انجام شده و با توجه به اینکه ضریب خسارت رشد١٠٠ درصدی داشته شرکتهای بیمه انتظار رشد١٨ درصدی را نسبت به رشد ۴۵ درصدی نرخ دیه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته سلیمانی، شورای عالی بیمه با افزایش ١٨ درصدی شرکتهای بیمه موافقت نکرد و نرخ بیمه نسبت به سال قبل بر اساس مصوبات شورای عالی بیمه ٣٧ درصد و نسبت به سال جاری معادل ٣٧ درصد رشد دارد.
رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: بیمه مرکزی مایل بود مبلغ دیه افزایش نیابد اما این اتفاق افتاد و  الان همه مردم مکلف به خرید بیمه نامه شخص ثالث هستند و در غیر این صورت جریمه خواهند شد.  

سلیمانی اشاره ای هم به وضعیت   دارندگان موتورسیکلت که از خرید بیمه نامه شخص ثالث شانه خالی می کنند داشت و افزود:  باید ١١ میلیون موتورسیکلت موجود در کشور تحت پوشش بیمه قرار گیرند ولی  اکنون دو میلیون موتورسیکلت تحت پوشش بیمه شخص ثالث هستند ولی امیدوار هستیم  با کمک فروش اقساطی بیمه نامه ها، تمام موتورسیکلت ها بیمه شوند.

خبر درحال تکمیل است...

پربیننده ترین حمایت از بازار سرمایه؛ وظیفه جدید بانک مرکزی! تصویب افزایش سرمایه ۷۷ درصدی شستا فشار بسیاری به بانک مرکزی برای پرهیز از افزایش نرخ سود تحمیل شد/ اگر سیاست‌های بانک مرکزی نبود، رشد نقدینگی به مراتب بیشتر می‌شد بانک مرکزی مانع جهش نقدینگی شد/ دوره رشد مجدد اقتصادی آغاز شده است واریز سومین مرحله وام ازدواج فرزندان بازنشستگان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نرخ بیمه برجام بانک مرکزی نرخ بیمه شخص ثالث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۵۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ درصدی نزاع و درگیری در مازندران

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی آمار معاینات انجام شده نزاع، سال گذشته در استان را ۱۹ هزار ۲۵۷ نفر (۱۲ هزار ۵۵۲ نفر مرد و ما بقی زن) اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشت.

عباسی تصریح کرد: بر اساس گزارش ارسالی از مراکز استان، بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندورود با عدد ۳ هزار ۱۳۱، بابل با عدد ۲ هزار ۲۹۱ و نوشهر، چالوس با عدد هزار ۹۵۲ نفر و کمترین نزاع در شهرستان سوادکوه با عدد ۳۷۱ نفر ثبت شده است.

وی گفت: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان، خرداد با ۲ هزار ۴، مرداد با هزار ۱۸۳۴ و تیر با هزار ۷۲۷ به ترتیب بیشترین و بهمن ماه با هزارو ۳۱۷ نفر کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضائی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

این مقام اجرایی استان یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پایین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

کد خبر 6085034

دیگر خبرها

  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • زایش ۴ درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن قرائت می‌شود
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • افزایش ۵ درصدی نزاع و درگیری در مازندران
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می‌شود
  • خبر مهم درباره قطع سهمیه‌ بنزین برخی خودروها
  • سهمیه سوخت چه خودروهایی قطع شد؟
  • این تعداد خودرو سهمیه سوخت نمی گیرند