Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم نیم سال دوم تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ گفت: ترجیح وزارت علوم این است که امتحانات حضوری برگزار شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم در نیم سال دوم تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ گفت: ترجیح وزارت علوم این است که امتحانات حضوری برگزار شود، اما در شهر‌هایی که ستاد ملی کرونا به ما اجازه بدهد و علاوه بر آن شرایط آن در دانشگاه و موسسه آموزش عالی فراهم باشد این اتفاق خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون وزیر علوم ادامه داد: معنی حضوری شدن امتحانات پایان ترم جاری به این صورت است که دانشگاه‌ها بتوانند به نحوی به دانشجویان خدمات می‌دهند که تمام شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود البته دانشگاه‌ها می‌توانند از امکانات مجازی که در این دو ترم برای آموزش مجازی فراهم شده است، استفاده کنند.

وی اظهار کرد: اگر دانشجویی در شهر دیگری زندگی و تحصیل می‌کند، این امکان وجود دارد که با هماهنگی دانشگاه مبدا و مقصد، در شهر محل سکونت امتحان بدهد.

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه اولویت اول سلامتی دانشجویان و کارکنان و اعضای هیئت علمی است؛ افزود: درخواست ما از دانشگاه‌ها این است که در مناطق کم‌خطر از نظر همه‌گیری کرونا، امکان حضور دانشجویان برای شرکت در آزمون پایان نیم سال بررسی و مقدمات برگزاری امتحان حضوری فراهم شود.

حضوری شدن امتحانات الزامی نیست

 

معاون آموزشی وزیر علوم تاکید کرد: ترجیح ما این است که امتحانات حضوری باشد البته وزارت علوم هیچ الزامی را برای دانشگاه‌ها ایجاد نکرده است.

وي تصريح كرد: این تصمیم به دانشجویان و دانشگاه‌ها اطلاع‌رسانی شده است تا آن‌ها از احتمال برگزاری آزمون پایان نیمسال خود به‌صورت حضوری اطلاع داشته باشند. اطلاع‌رسانی باید از مجاری مختلف رسمی دانشگاه و با اطمینان از وصول آن از سوی همه دانشجویان انجام شود تا این تصمیم در آستانه اجرا با اعتراض دانشجویان مبنی‌بر بی‌اطلاعی یا اطلاع‌رسانی ضعیف دانشگاه روبرو نشود.

 

کدام دانشگاه‌ها نباید امتحان حضوری برگزار کنند؟


معاون آموزشی وزیر علوم افزود: در دانشگاه‌هایی که تعداد دانشجویان غیر بومی بالاست و این احتمال وجود دارد که نتوانند شرایط را به درستی مدیریت کنند، حضوری شدن امتحانات ملغی است، زیرا دانشگاه‌ها از نظر خوابگاه و امکانات سلف سرویس و غذا نمی‌تواند شرایط حضور دانشجویان غیر بومی را فراهم کند و شیوه نامه‌های بهداشتی قطعا رعایت نخواهد شد.

خاکی صدیق تصريح كرد: باید سهم آزمون پایان نیمسال در تعیین نمره نهایی دانشجو به میزان حداقلی تخفیف پیدا کند. تصمیم به حضوری شدن امتحانات هنوز یک احتمال است و حضوری شدن امتحانات، هنوز امری قطعی به شمار نمی‌رود.


امتحانات در مناطق قرمز و نارنجی حضوری نخواهد بود

 

خاکی صدیق در  ژايان خاطرنشان کرد: این تصمیم اصلا به معنی برگزاری امتحانات در مناطق قرمز و نارنجی نیست و امتحانات در این مناطق حضوری نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علی خاکی صدیق وزارت علوم امتحانات پایان ترم حضوری شدن امتحانات امتحانات پایان ترم معاون آموزشی وزارت علوم دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۶۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌روزرسانی اعتبار دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور جهان

اداره کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم دانشگاه‌های معتبر ۱۴۷ کشور جهان را به روزرسانی و اعتبارسنجی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم یکی از اصلی‌ترین وظایف اداره کل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان اعتبارسنجی دانشگاه‌های معتبر جهان است، بر اساس آخرین اعتبار سنجی که برای سپتامبر ۲۰۲۴ ویژه رشته‌هایی که در حیطه وظایف وزارت علوم است، انجام شده، دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور به روزرسانی شد.

در مجموع تعداد ۲۲۹۰ دانشگاه اعتبارسنجی شد که از آن تعداد ۴۴۶ دانشگاه در گروه الف (ممتاز)، ۸۳۳ دانشگاه در گروه ب (خوب) و ۱۰۱۱ دانشگاه در گروه ج (متوسط) در پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل بارگذاری شد.

متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های خارج از کشور از تاریخ اول تیر ۹۸ برابر با ۲۰۱۹/۰۶/۲۲ تنها در دانشگاه‌های گروه الف (ممتاز) و گروه ب (خوب) قابل مشاهده در پایگاه اطلاع‌رسانی این اداره کل، ثبت نام رسمی کنند.

گفتنی است، مدارک صادره از دانشگاه‌های گروه ج (متوسط) چنانچه پذیرش رسمی آنها پس از تاریخ یاد شده باشد، تنها تا مقطع کارشناسی ارشد قابل بررسی و ارزشیابی است.

کد خبر 739899

دیگر خبرها

  • آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خدمت رسانی در شب‌های قدر
  • به‌روزرسانی اعتبار دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور جهان
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبایی پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان پس از تعطیلات نوروز اعلام شد