Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@11:04:28 GMT

عربستان خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۷۰۶۴

عربستان خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری سعودی "واس"، دولت عربستان با صدور بیانیه‌ای بار دیگر ادعا کرد که ایران از یمن حمایت تسلیحاتی می‌کند.

در ادامه این بیانیه که پس از نشست هفتگی سه شنبه شب دولت عربستان به ریاست پادشاه سعودی صادر شده، بر اهمیت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تأکید شده است.

دولت سعودی در این بیانیه مدعی شده که سلاح‌های ایرانی باعث ایجاد ترس و وحشت مردم یمن شده است و از طرفی با آن غیرنظامیان سعودی هدف قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت دولت عربستان در این بیانیه همچنین به تلاش‌های "مارتین گریفیتث" نماینده سازمان ملل در امور یمن برای برقراری آتش بس در این کشور اشاره و مدعی شده که ریاض از این تلاش ها حمایت می‌کند.

دولت سعودی در حالی ادعای حمایت از تلاش‌های نماینده سازمان ملل برای برقراری صلح در یمن را مطرح می‌کند که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان تا پنجشنبه گذشته، ۱۸۶ بار آتش بس در استان الحدیده (غرب) را نقض کرده است.

از سوی دیگر، مارتین گریفیث نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن سه‌شنبه اعلام کرد که حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف به صنعا، غیر نظامیان یمنی را هدف و معرض خطر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه بحران یمن، بزرگترین فاجعه انسانی جهان است و قحطی، این فاجعه را افزایش می دهد، افزود: آتش بس در تمام مناطق یمن، بازگشایی فرودگاه صنعا و تضمین ورود سوخت و کالا یک ضرورت فوری بشردوستانه برای کاهش این بحران است.

در روزهای گذشته حملات ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن افزایش یافته است و در مقابل نیز نیروهای یمنی در واکنش به این حملات، مناطق غیرنظامی در خاک عربستان را هدف قرار دادند.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به کشور یمن را آغاز کرد، اما در حدود ۶ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: حداقل دستمزد چهارشنبه سوری اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه واکسن فخرا روز پاسدار تمدید تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی ایران حداقل دستمزد چهارشنبه سوری اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه واکسن فخرا روز پاسدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۷۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی امروز دوشنبه از خدمات این کشور برای حجاج ایرانی قدردانی و تشکر کرد.

عنایتی ضمن استقبال از سفر شهروندان عربستانی به ایران، گفت: «ما مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی هستیم که به ایران سفر می‌کنند. از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد».

وی درباره ورود نخستین گروه از عمره‌گذاران ایرانی به عربستان پس از ۹ سال، تأکید کرد: «این افراد نخستین گروه از عمره‌گذاران هستند، ولی پس از موسم حج، این سفرها ادامه خواهد داشت».

مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به عمره، بامداد امروز دوشنبه با حضور عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان در ایران، در فرودگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی برگزار شد.

محمدحسین آجیلیان مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها خبر داد که از امروز روزانه ۲ پرواز برای انتقال زائران عمره به عربستان انجام می‌شود.

زائران ایرانی در قالب کاروان‌های ۸۵ نفره به زیارت خانه خدا می‌روند. رئیس سازمان حج سیدعباس حسینی می‌گوید که «اعزام عمره‌گزاران ۱۰ روز طول می‌کشد.» بر همین اساس آخرین پرواز عمره ۱۳ اردیبهشت صورت می‌گیرد.

عمره که سال ۹۴ تعطیل شده بود، سال گذشته قرار بود با اعزام ۷۰ هزار نفر در ۲ ماه برقرار شود که به دلیل مشکل فنی در پروازها هیچ اعزامی صورت نگرفت.

کد خبر 846497 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه عربستان

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد