Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا صلواتی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به روند تکمیل آزادراه ایزدخواست- شیراز و فعالیت‌های شبانه‌روزی برای افتتاح این آزادراه اظهار داشت: تکمیل و ساخت آزادراه ایزدخواست- شیراز که بخش مهمی از آزادراه اصفهان- شیراز محسوب می شود، هم اینک روند خوب و پرسرعتی را دنبال می‌کند و با جدیت در حال پیگیری و تکمیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای تکمیل هرچه سریع‌تر این آزادراه، اجرای آن در هفت قطعه در حال انجام است که هر یک از قطعات پیشرفتی بیش از ۸۰ درصد و در مجموع کل آزادراه ایزدخواست- شیراز ۸۵ درصد پیشرفت دارد.

مجری‌ آزادراه‌های مرکز و جنوب کشور با بیان اینکه در تلاشیم که این روند همچنان با قوت ادامه یافته و این آزادراه تا خرداد ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد افزود: طول مسیر آزادراه ایزدخواست- شیراز ۲۲۴ کیلومتر است که با افتتاح آن ۱۳۰ کیلومتر در مسیر ،۲ ساعت در زمان سفر از اصفهان به شیراز صرفه جویی خواهد شد.

وی با اشاره به مزایای تکمیل آزادراه ایزدخواست- شیراز خاطر نشان کرد: کاهش قابل توجه خسارات و هزینه‌های تصادفات جاده‌ای و استهلاک خودروهای عبوری در طول بهره‌برداری، افزایش ایمنی و کاهش تعداد کشته‌ها و تلفات جاده‌ای کشور به تعداد ۵۵۰ نفر در سال، صرفه‌جویی ۷۰۰ میلیارد تومانی در سال نخست بهره‌برداری، کاهش مصرف سوخت به میزان سالانه ۱۳۶ میلیون لیتر از جمله مزایای این آزادراه است.

صلواتی با بیان این که هم اینک نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور وجود دارد یادآور شد: با احداث آزادراه ایزدخواست- شیراز سهم استان فارس از طول آزادراه‌های در حال بهره برداری کشور به ۱۰ درصد کشور می‌رسد، سطح ایمنی، کیفیت ساخت و کیفیت زیرساخت‌ها در این استان افزایش می‌یابد و در صنعت گردشگری این استان نیز موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت احداث این آزادراه اضافه کرد: همچنین با تکمیل آزادراه ایزدخواست- شیراز، اتصال شمال به جنوب کشور با شبکه آزادراهی بهبود  پیدا خواهد کرد.

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، این استان  بعنوان چهارراه ترانزیتی؛ رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

برچسب‌ها شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور توسعه ایران وزارت راه و شهرسازی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور توسعه ایران وزارت راه و شهرسازی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور توسعه ایران وزارت راه و شهرسازی اصفهان اخبار کنکور آزادراه ایزدخواست بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۷۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود

مسعود زوارزاده گفت: بزرگراه قم - جعفرآباد یکی از محور‌های مهم و کریدوری استان قم با استان مرکزی و از سویی دیگر راه دسترسی شهرستان جعفرآباد و توابع به عنوان قطب‌کشاورزی و دامداری استان است.

 رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جعفرآباد ترافیک ترکیبی این بزرگراه را از عوامل اصلی در تخریب و استهلاک آن دانست و تصریح کرد: تردد انواع ماشین‌آلات نیمه‌سنگین، سبک، ادوات کشاورزی و ... در طول این بزرگراه ضرورت ارتقا و بهسازی آن را دوچندان کرده‌است.

زوارزاده گفت: این طرح به طول ۷۰۰ مترمربع، در۲ خط رفت و برگشت از اول اردیبهشت‌ماه امسال آغاز و تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

 رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جعفرآباد در خصوص مشخصات جغرافیایی قطعه ورودی بزرگراه قم - جعفرآباد عنوان کرد: موقعیت مکانی این قطعه از بزرگراه موجب شده تا در فصول بارشی سال شاهد آب‌گرفتگی و تخریب سطوح آسفالتی آن باشیم.

جعفرآباد با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر قم قرار دارد.

طبق مصوبه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ هیات دولت وقت، بخش جعفرآباد به شهرستان ارتقا پیدا کرد، این شهرستان جدیدالتاسیس از ۲ بخش مرکزی و دهستان قاهان تشکیل شده که جمعیت رسمی شهرستان ۲۷ هزار نفر و جمعیت غیررسمی آن ۴۰ هزار نفر است.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی بیمارستان کسری به ۹۸ درصد رسید
  • پروژه فیبر نوری در بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد
  • آخرین خبرها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی
  • پیشرفت ۲۰ درصدی اجرای قانون حدنگار در اراضی کشاورزی استان
  • بهره مندی ۱۳ روستای نایین از آب شرب پایدار
  • بیش از ۸۰ درصد واحدهای زلزله زده درخوی بازسازی شد
  • ◄ زیبایی اتوبان اصفهان شیراز ؛ آزادراه چشم نواز را در تعطیلی 15 اردیبهشت ببینید + فیلم