Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری البرز، عزیزاله شهبازی، افزود: سال ۹۹ طبق راهبرد حکیمانه مقام معظم رهبری تحت عنوان جهش تولید آغاز شد و دولت نیز برنامه های خود را برای تحقق این امر مهم همگام و هم جهت ساخت.
وی ادامه داد: ما نیز در البرز در این مسیر برنامه محور با جلب تعامل، انسجام و هم افزایی مجموعه مسوولان استان در قوای سه گانه وارد میدان شدیم و این انگیزه و عزم در روزهای آغازین سال با موافقت رییس جمهور و هیات دولت با رفع ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری برای تمامی شهرک های صنعتی اشتهارد، مضاعف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهبازی گفت: بر این اساس البرز به بهشت سرمایه گذاران داخلی و خارجی تبدیل شد و حجم بالایی از تقاضای مجوز برای راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی به سوی استان و بویژه اشتهارد سرازیر و متعاقب آن موفق به اخذ موافقت هیات دولت برای افزایش ۸۰۰ هکتاری شهرک صنعتی اشتهارد، شدیم.
رشد ۱۱۲ درصدی صادرات غیرنفتی در البرز
وی با بیان اینکه امسال نیز البرز طلایه دار کشور در پرداخت تسهیلات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شد، افزود: با بسترهایی که فراهم شد از ابتدای سال برای استان برنامه ریزی کردیم تا صادرات غیرنفتی این استان را به یک میلیارد دلار برسانیم.
استاندار البرز گفت: با پیگیری های صورت گرفته و همراهی مجدانه و ایثارگرانه تولیدکنندگان و تجار استان، البرز به مرز یک میلیارد دلار صادرات رسید و رشد ۱۱۲ درصدی صادرات سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ را شاهد بودیم.
بهار راهسازی البرز همچنان ادامه دارد
شهبازی با اشاره به اینکه بهار راهسازی البرز در سال ۹۹ نیز تداوم یافت، افزود: خط دوم راه آهن کرج- قزوین با حضور رییس جمهوری  به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح و با ابلاغ رییس  سازمان برنامه و بودجه کشور ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای تسریع در تکمیل پروژه کمربندشمالی کرج بعنوان مکمل ادامه آزادراه همت در البرز، تزریق شد.

وی ادامه داد: البته بخش بزرگی از موانع این پروژه با اهتمام و جلب همراهی دولت برطرف و اکنون طبق وعده شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج در انتظار تکمیل کمربندشمالی کرج تا پایان دولت هستیم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال ۹۸ پس از سال ها انتظار منطقه یک آزادراه تهران-شمال با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسید و امسال نیز این اراده برای تکمیل منطقه ۲ که بخش اعظمی از آن در محدوده البرز است، شکل گرفته  و هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی و هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی بنیاد مستضعفان کشور برای تکمیل قطعه دوم آزادراه تهران-شمال تخصیص یافت.
بهره برداری زودتر از موعد از پروژه کمربندجنوبی تهران و البرز
وی  در ادامه گفت: کمربند جنوبی تهران و البرز (چرمشهر-آبیک) به طول ۱۵۸ کیلومتر در دولت یازدهم آغاز شده و موجب تسهیل و افزایش ایمنی آزادراه های غرب، شرق و جنوب استان های تهران و البرز، کاهش قابل توجه هزینه، زمان سفر و مصرف سوخت می شود که از این مسیر حدود ۴۳ کیلومتر در فازهای اول و دوم در حوزه استحفاظی البرز قرار دارد.
شهبازی افزود: همچنبن طی بازدید از روند پیشرفت این پروژه در خصوص رفع موانع و سرعت بخشی به امور در محدوده البرز، تدابیر و پیگیری های لازم را اتخاذ و برای اتمام این پروژه مهم طی مکاتبه ای از دکتر روحانی درخواست کردیم که در خصوص سرعت بخشی به روند این پروژه مهم و حیاتی اوامر بایسته را داشته باشند تا بجای سال ۱۴۰۰ شاهد افتتاح آن در سال ۹۹ باشیم  که با توجه ویژه  رییس جمهوری  کمربند جنوبی تهران و البرز  امسال زیر بار ترافیک رفت.
تسریع در تکمیل پروژه انتقال گاز بویین زهرا به کرج
استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه های گاز رسانی در استان اشاره و ادامه داد: از سوی دیگر تسریع در تکمیل پروژه انتقال گاز بویین زهرا به کرج نیز برای تضمین ۵۰ ساله تامین گاز استان البرز و رینگ شهرک های صنعتی استان به این خط انتقال، مورد عنایت رییس جمهور ی قرار گرفت و دستور لازم اخذ شد.
وی در ادامه  افزود: امضای تفاهم نامه های راه اندازی کارخانه نوآوری البرز بین معاون علمی و فناوری رییس جمهور و استاندار البرز و اجرای طرح ملی اشتغال مهارت محور در البرز بین استانداری البرز و سازمان فنی و حرفه ای کشور نیز منعقد شد تا گامی موثر در حمایت از فناوران و ایجاد اشتغال مهارت محور در البرز برداشته شود.

وی  با اشاره به حل مشکل ۲۰ ساله سوله های هلال‌احمر در البرز طبق ابلاغ رییس جمهوری خاطرنشان کرد: البرز مردمانی فرهیخته و اندیشمند دارد ولی این استان فاقد کتابخانه مرکزی بود که طی تعامل صورت گرفته و ایجاد بسترهای لازم، عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی البرز آغاز شده و این پروژه به سرعت در حال تکمیل است.
افزایش ۲ برابری حق آبه سدهای البرز به استان
شهبازی گفت: با عنایت وزیر محترم نیرو، سال گذشته عملیات اجرایی اولین پست برق ۴۰۰ کیلوولت البرز اغاز شد و در تعاقب این توجه، پس از سال ها انتظار مردم استان، افزایش حق آبه استان از محل سد طالقان و کرج به میزان ۵۵ میلیون متر مکعب در سال مورد موافقت قرار گرفت.
استاندار البرز افزود: ارتقا بخش چهارباغ با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به شهرستان یک مطالبه جدی بود که طی دو سال پیگیری مجدانه موفق به تحقق آن شدیم و بار دیگر هیات محترم دولت نگاهی ویژه به این امر داشتند بر این اساس اکنون فرماندار این شهرستان منصوب شده و با سرعت بالایی درصدد استقرار دستگاه های اجرایی و اجرای طرح های ویژه توسعه ای هستیم.
وی گفت: امضای تفاهم نامه تامین زمین و ساخت سه هزار واحد مسکونی ایثارگران در البرز نیز از جمله اقدامات مهمی بود که امسال رقم خورد و در این راستا البرز الگوی کشور شد.
البرز برای مدیریت صحیح در مقابله با کرونا مورد تقدیر ملی قرار گرفت
شهبازی با اشاره به اینکه امسال البرز نیز درگیر بیماری عالمگیر کرونا بود، افزود: این استان با توجه به ضعف در زیرساخت های بهداشتی و درمانی، مهاجرپذیری بالا، رشد فزاینده جمعیت، معبر ۱۴ استان کشور و تبادل بالای جمعیت به صورت روزانه با پایتخت، مستعد طغیان بیماری بود. 
وی گفت: از ابتدا با تجمیع امکانات و تجهیزات بیمارستانی استان هزار تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی مهیا کردیم که خدا را شاکریم در امواج شیوع کرونا هیچ گاه تعداد بیماران از ظرفیت های موجود فراتر نرفت و حتی از تخت های قرنطینه نیز استفاده نشد.
وی افزود: البته با تعامل و انسجامی که بین مسئولان استان شکل گرفت و همراهی مردم و اصناف و مجاهدت های کادر بهداشت و درمان علی رغم استعداد استان و مواردی که یاد شد با بحران مواجه نشدیم.
استاندار البرز گفت: این اراده در استان با بسیج تمامی ظرفیت ها شکل گرفت و بخوبی مدیریت شد در غیر این صورت با بحران جدی مواجه می شدیم بر این اساس طی هفته های متوالی این استان مورد تقدیر مسئولان ملی به دلیل مدیریت صحیح در مقابله با این بیماری قرار گرفت.
وی افزود: بومیگرایی در انتصاب مدیران از دیگر اقداماتی بود که از ابتدا در دستور کار قرار داشت و امسال با جدیت بیشتری دنبال شد از این رو کارکنان شایسته دستگاه های اجرایی استان ارتقا یافتند و تعداد بسیاری از مدیران، فرمانداران، معاونان و... از نیروهای بومی و خوش فکر استان در مناصب مختلف قرار گرفتند.

برچسب‌ها عزیز الله شهبازی  گاز رسانی صادرات غیر نفتی استان البرز استانداری البرز پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گاز رسانی صادرات غیر نفتی گاز رسانی صادرات غیر نفتی استان البرز استانداری البرز اخبار کنکور استاندار البرز تهران و البرز رییس جمهوری قرار گرفت سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۷۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران

استاندار جدید مازندران با اشاره به ظرفیت‌های متنوع این استان در بخش‌های مختلف گفت: با برنامه های کوتاه و بلندمدت و همکاری و همگرایی بین دستگاهی، توسعه و توجه به مازندران یکپارچه؛ از گلوگاه تا رامسر را مد نظر قرار خواهیم داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری،  یوسف نوری استاندار جدید مازندران امروز چهارم اردیبهشت در مراسم معارفه خود با اشاره به ظرفیت‌های معنوی، علمی و فرهنگی استان مازندران، گفت: وقتی به تاریخ و فرمایشات بزرگان خاصه مقام معظم رهبری نگاه می‌کنیم؛ دیار علویان را تصویر می‌کنند به گونه‌ای که می‌فرمایند من این مردم را دوست دارم و به این مردم ارادت می‌ورزم.

وی با بیان اینکه حکومت شیعی به انتخاب مردم شکل می‌گیرد و پس از آن حکومت سربداران شکل می‌گیرد که رهبری آن با یک مازندرانی است، افزود: روحانیت معظم در این استان به نسبت درصد کشور، حضور بیشتری دارند و لشکر مقتدر و ویژه 25 کربلا نیز یکی از آنهاست.

استاندار جدید مازندران با اشاره به تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: آخرین افتخار این نهاد را دیدیم که ضریب امنیت ما را به چه صورتی رقم زد؛ این استان 165 هزار رزمنده، 40 هزار جانباز و 10 هزار و 440 شهید دارد و هیچکس نیز شهدای خان‌طومان را فراموش نمی‌کند.

نوری با اعلام اینکه مجالس قرآنی مازندران رتبه اول را در کشور دارد، افزود: گاهی به این داشته‌های فرهنگی کمتر اشاره می‌شود؛ همین اراده و فرهنگ مردم مازندران ارزش‌هایی را آفرید که امنیت غذایی و استراتژیک را رقم زده است.

وی ادامه داد: در کُشتی رتبه‌های خوبی داریم؛ اما وقتی فردی مانند حسن یزدانی می‌گوید من می‌خواهم معلم شوم؛ این نتیجه همان ارزش‌های فرهنگی است که یک ورزشکار  ملی و جهانی به دنبال تربیت انسان‌هاست. 

استاندار جدید مازندران با بیان اینکه ظرفیت مازندران بیش از چیزی است که وجود دارد؛ گفت: مازندران می‌تواند یک الگو در کشور باشد، لذا دیدگاه خبرگان را هم گرفتیم و آنچه در آمایش سرزمین هم بوده را مورد توجه قرار دادیم تا به اهداف تعیین‌شده دست پیدا کنیم.

نوری تصریح کرد: در کوتاه‌مدت بحث نهضت ملی مسکن، مردمی‌سازی و حجاب را باید جدی بگیریم؛ در میان‌مدت بحث جمعیت و اقتصاد دریامحور را جدی بگیریم و برای اینها برنامه عالمانه داشته باشیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه باید همگرایی در عمل و نه در لفظ بین همه باشد، افزود: اطمینان داریم که در مازندران یکپارچه از گلوگاه تا رامسر توسعه و توازن منطقه‌ای ایجاد خواهد شد و وزیر کشور هم کمک خواهند کرد. 

وی با اشاره به اینکه زمانی دانش‌آموزان ما روی کاغذهای خارجی می‌نوشتند، گفت: اکنون در استان مازندران صنعت چوب و کاغذ داریم که مایه افتخار است.

نوری در پایان از زحمات شایسته سید محمود حسینی‌پور؛ استاندار سابق مازندران قدردانی کرد و گفت: آن دسته از خدماتی که انجام شدند تقویت خواهند شد و آن دسته از برنامه‌هایی که انجام نشدند تکمیل می‌شوند و ایده‌هایی که داشتید به انجام می‌رسانیم.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • برای توسعه لرستان باید طبق برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت حرکت کنیم
  • تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد
  • پروژه جاده جنگل لواسانات افتتاح می شود