Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون شهردار تهران در خصوص برنامه های تهران 1400 همزمان با آغاز سال جدید گفت: در تهران 1400 تاکید بر مزیت های شهر تهران است. ذخیره و سرمایه اصلی تهران تکثر قومیتی و دیدگاهی است که باعث شده زیست مسالمت آمیزی در این شهر شکل بگیرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمدرضا جوادی یگانه در نشستی خبری برنامه های نوروزی معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران را تشریح کرد و گفت: سال 97 برنامه نوروزگاه بلوار اجرایی شد و از آن سال ادامه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بطورکلی ما در ایام عید میان مردم کشورمان دو سنت خانه تکانی و سنت دید و بازدید که پس از عید آغاز می شود را داریم. بر همین اساس ما هم در شهرداری تهران همین نگاه را داریم. یکی تمیز کردن و پاکسازی شهر که توسط معاونت خدمات شهری انجام می شود و دیگری برگزاری برنامه های پس از آغاز سال جدید است.
وی افزود: شیوع کرونا فضا را تغییر داد بر همین اساس در سال گذشته موضوع کنسرت های آنلاین آغاز شد و تلاش کردیم با بهره گیری از فضای مجازی برنامه ها را اجرایی کنیم. امسال خستگی مردم بیشتر شده است ولی چشم انداز بهبود یافته و امید به بهبودی نمایان شده، بر همین اساس برنامه های نوروز ما در سال جدید نیز بازتر شده است.
معاون شهردار تهران ادامه داد: شهرداری تهران مدعی اجتماعی تر شدن شهر است و در سیاست های کلی بودجه سال آینده نیز این موضوع مورد توجه جدی قرار گرفته است. امروز کوچه دوستی در خیابان ارباب جمشید منطقه 12 با رویکرد رنگی شدن شهر از مشارکت شهروندان برای تحقق رنگی شدن این کوچه استفاده شده است و در سال آینده و نوروز امسال پروژه های کوچک مقیاس در سطح شهر اجرایی خواهد شد و قطعا اثرگذاری خود را خواهد داشت.
وی تاکید کرد: شهرداری کمپین "همسایه" را راه انداخته و در اجرای این کمپین کوچه را مقدمه شهر در نظر گرفته، بی تردید حس اهمیت داشتن برای شهروندان حائز اهمیت است. باید شهروندان دیده شوند و خود برای خود و خود برای شهرشان تصمیم بگیرند.
جوادی یگانه در تشریح برنامه های نوروز 1400 گفت: پیدا کردن برنامه ای سازگار با کرونا کار بسیار سختی است. امسال از 15 اسفند ماه کار را آغاز کردیم و کارناوال ها در سطح شهر در حال برگزاری است. البته این اقدام با ملاحظه شرایط کرونایی انجام شده و تا سیزدهم فروردین ماه ادامه پیدا خواهد کرد. از پنجشنبه شب گذشته کنسرت در گرمخانه های سطح شهر آغاز شده است و در اجرای این برنامه از هنرمندان و چهره ها برای اجرای کنسرت در گرمخانه ها بهره گرفته می شود.
معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به کمپین 1+1 اشاره کرد و افزود: این کمپین توسط سازمان خدمات اجتماعی با همکاری خیرین آغاز شده است. عمده برنامه هایی که در این کمپین وجود دارد این است که از مردم تقاضا می کنیم در بخش های خرید و حقوق خود بخشی را به صورت دلخواه به این کمپین اختصاص دهند. در این مسیر چند خیریه کمک ها را جمع آوری می کنند و ما نیز به عنوان واسط در این کمپین کار می کنیم.
وی افزود: بنا داریم عید امسال برنامه هایمان به شکلی باشد که محرومین را نیز در نظر بگیرد. در همین راستا از فعالان هنری و چهره ها دعوت می کنیم در فضایی که بی خانمان های شهری وجود دارند حاضر شوند و فضای نمایش فیلم، تئاتر و ... را داشته باشیم. البته در اجرای تمام این برنامه ها رعایت پروتکل های بهداشتی در همه موارد مد نظر قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: امسال همه سوگوار هستیم و مردم خیلی شاد نیستند. تعداد کشته شدگان کرونا زیاد است و همراه شرایط سخت اقتصادی واقعا مردم در فضای غم قرار گرفته اند. در همین راستا برای خانواده درگذشتگان ناشی از بیماری کرونا بسته تسلیتی با امضای شهردار تهران ارسال می شود که به نوعی با این تسلیت اعلام می کنیم که به یاد آنها هستیم. این کار توسط اداره کل سلامت اجرایی شده است.
جوادی یگانه ادامه داد: امسال در همکاری با تلویزیون برنامه های تلویزیونی ویژه ای را تدارک دیدیم که یکی از آنها سریال عروسکی برای کودکان است. همچنین سایتی برای برگزاری تورهای مجازی طراحی شده و تور مجازی کاخ گلستان در حال فراهم شدن است. از سوی دیگر تور مجازی برای تطهیر کننندگان بهشت زهرا نیز تدارک خواهیم دید.
وی تاکید کرد: امسال در ایام نوروز نورافشانی و همچنین استفاده از پهبادها برای نورافشانی به همراه ویدئو مپینگ در میدان آزادی انجام خواهد شد. در لحظه تحویل سال با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران در میدان آزادی رسم توپ در کردن را خواهیم داشت. روز نیمه شعبان نیز ارکستر سمفونی داریم و با توجه به اینکه امسال امکان سفر محدود است تلاش داریم موسیقی همه اقوام را به تهران بیاوریم.
معاون شهردار تهران در خصوص برنامه های تهران 1400 همزمان با آغاز سال جدید گفت: در تهران 1400 تاکید بر مزیت های شهر تهران است. ذخیره و سرمایه اصلی تهران تکثر قومیتی و دیدگاهی است که باعث شده زیست مسالمت آمیزی در این شهر شکل بگیرد.
وی ادامه داد: در منطقه 12 امکانی فراهم شده که رنگ آمیزی کوچه ها توسط خود شهروندان انجام شود. در کنار این موضوع تفکیک زباله ها از مبدأ نیز در حال اجراست. بی تردید مسئله آموزش و حقوق شهروندی مسئله ای است که ما آن را انجام خواهیم داد. در حوزه حضور موسیقی اقوام در تهران نیز در چهار محور خیابان ولیعصر این کار انجام خواهد شد. این اقدام در پارک دانشجو، میدان راه آهن و ایوان انتظار میدان ولیعصر اجرایی خواهد شد اما زمان آن را کوتاه می کنیم که تجمع ایجاد نشود. چرا که بی تردید حفظ سلامت مردم مهمتر از شاد کردن آنهاست.
وی در خصوص موضوع کودکان کار و زباله گرد در سطح شهر تهران گفت: کودک کار و زباله گرد دو مقوله جداست و محصول فقر است، انکار نمی‌کنم که برخی کودکان کار زیر نظر مافیا هستند البته این موضوع عمومیت ندارد. این موضوع محصول فقر است که خانواده ها کودکان خود را بر سر چهارراه ها می فرستند و درآمد این کودکان نیز به خانواده ها می رسد. بی تردید این موضوع را نمی توان دستوری حل کرد و قطعا وظیفه شهرداری نیست. لذا شهرداری با جمع آوری این کودکان مخالف است و همکاری داوطلبانه نیز با این موضوع نداشته ایم. البته در مراکز پرتو خدمات و آموزش به صورت داوطلبانه برای آنها انجام می شود.
وی ادامه داد: مسئله زباله گردی در شهر تهران پیامد ناخواسته قرارگیری مخازن در سطح شهر است. در شرایطی که برداشتن زباله از این مخازن جرم نیست اما جریان تازه ای با دستور شهردار تهران ایجاد شد که به سمت حل این موضوع حرکت کنیم. قطعا کاهش این مخازن می تواند راه حل مناسبی باشد که مقرر شده تا خرداد 1400 تعداد این مخازن به نصف کاهش پیدا کند. بخش دیگر نیز بر عهده پیمانکاران است که با دستور شهردار تهران بکارگیری این کودکان در این حوزه ممنوع شده است.

تشریح برنامه های پروژه تهران 1400
همچنین در بخش دیگری از این نشست فاضلی مدیرکل فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در تشریح برنامه های پروژه تهران 1400 گفت: برنامه های این پروژه پیشتر آغاز و در آستانه نوروز با فضای متفاوتی ادامه پیدا خواهد کرد. سال 1400 با همه غم و آلامی که داریم فرصتی برای شادی است تا 100 سال گذشته را مرور کنیم و مجالی برای شروع دوباره پیدا کنیم. در اجرای این برنامه ها بیش از هر چیزی رویکرد فرهنگی بر اقدامات شهرداری قالب خواهد بود.
وی تاکید کرد: رویکرد اصلی که دنبال می شود این است که از جسم و کالبد شهر عبور کنیم و با جان شهر که اهالی آن هستند سر و کار داشته باشیم. در اجرای این پروژه شعار" جان تو جان شهر" با مشارکت شهروندان محقق خواهد شد. در اسفند و فروردین تمرکز بر فضاسازی متفاوت در شهر بوده که شهری رنگی که وعده آن از ابتدای دوره فعلی مدیریت شهری داده شده بود محقق شود و جذابیت بصری و تحقق شهری رنگی اجرایی شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری تهران فرهنگی شهرداری تهران برنامه های نوروز شهردار تهران سطح شهر برنامه ها شهر تهران بی تردید سال جدید خواهد شد تهران 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۸۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخت و توزیع نان صلواتی در میدان امام علی (ع) اصفهان

رئیس اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی منطقه ۳ شهرداری اصفهان از پخت و توزیع نان صلواتی به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) خبر داد و گفت: این امر خیر از پنجم تا نهم فروردین از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در میدان امام علی (ع) انجام می‌شود.

سیدهدا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به سالروز میلاد کریم اهل بیت (ع) در نیمه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: طرح سفره کرم امام حسن (ع) یک سنت قدیمی است که به همت خیران تعداد قابل توجهی از نانوایی‌های سطح شهر در این روز به صورت رایگان نان را در اختیار روزه‌داران و عموم مردم قرار می‌دهند.

وی افزود: بر همین اساس هر ساله خیران سطح شهر با هدف ادامه دادن سیره کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و سفره‌داری و اکرام نیازمندان برای توزیع رایگان نان نذری اقدام می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی ورزشی منطقه ۳ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: برای ماه رمضان سال جاری با توجه به تقارن شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) و نوروز و حجم تردد مسافران نوروزی در محل میدان امام علی (ع)، سفره کرم این امام همام و پخت نان با استقرار دستگاه تنور سیار در محل انجام خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه این اقدام با همکاری مشترک اداره فرهنگی اجتماعی و ورزشی منطقه ۳ شهرداری اصفهان و خیران انجام می‌شود، ادامه داد: سفره کریم اهل بیت از پنجم تا نهم فروردین از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ توزیع نان تازه رایگان دارد.

وی اضافه کرد: در راستای ایجاد نشاط اجتماعی نیز غرفه فرهنگی کودکان مستقر و مراسم پرده‌خوانی و نورافشانی برای تمام سنین توسط بنیاد فرهنگی و مهدی موعود در محل میدان امام علی (ع) انجام می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی منطقه ۳ شهرداری اصفهان افزود: خیران و علاقه‌مندانی که تمایل به مشارکت در این امر خیر دارند، می‌توانند به میزان توان مشارکت و نذر خود را ادا کنند.

کد خبر 739142

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های امدادی و فرهنگی هلال احمر قم به مسافرین نوروزی
  • لایحه جامع منابع انسانی تهیه و مشخص شود
  • فعالیت‌های فرهنگی شهرداری باید در تمام مناطق شهر گسترش یابد
  • میزبانی دهکده بهار ایران از مسافران نوروزی تا عید فطر
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه‌ پس از تعطیلات اعلام شد
  • سخنگوی شهرداری تهران : مردم به شادی جمعی نیاز دارند | هر شب ۲۰ هزار کاسه آش تقدیم روزه‌داران می‌ شود
  • ارائه خدمات نوروزی در فرودگاه‌های مازندران
  • برگزاری جشنواره‌های متنوع در بوستان لاله تا پایان ماه رمضان
  • تاکید بر تامین پارکینگ و تسهیل در رفت و آمد زائران به حرم مطهر
  • پخت و توزیع نان صلواتی در میدان امام علی (ع) اصفهان