Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@10:21:03 GMT

سفر به شمال و مشهد و اصفهان و شیراز ممنوع است؟

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۴۸۲۰۱

سفر به شمال و مشهد و اصفهان و شیراز ممنوع است؟

۴۰ شهر قرمز و نارنجی کرونایی دارای محدودیت تردد و ممنوعیت سفر هستند و سفر به مابقی شهرها که در شرایط آبی و زرد قرار دارند منعی ندارد.

به گزارش مشرق، دو روز پیش، ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اطلاعیه شماره ۵ خود ضمن اعلام جدول رنگ­بندی شهرستان‌ها از ممنوعیت سفر به شهرهای نارنجی و قرمز خبر داد.

در این اطلاعیه ۹ شهر در وضعیت قرمز و ۳۱ شهر در وضعیت نارنجی قرار گرفته و اعلام شد تردد به شهرهای آبی و زرد محدودیتی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه متن این اطلاعیه گویا بود اما آنچه مردم را دچار بلا تکلیفی کرد موضوع «محدودیت تردد به سه استان شمالی و ۷ شهر مسافرپذیر » بود که از چند هفته قبل آغاز و تا پیش از این به شدت دنبال و اجرا می شد؛ اگرچه شرایط زرد و گاها آبی کرونایی را برخوردار بودند.

محدودیت تردد به استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و هفت شهر مقصد گردشگری از جمله مشهد، شیراز، اصفهان، بوشهر، بندرعباس، کیش و قشم تا حدی سفت و سخت به مرحله اجرا گذاشته شد که در مقطعی حتی صدور مجوز تردد به این شهرها نیز با اما و اگر و محدودیتهای خاصی ‌همراه بود.

این ابهام وجود داشت تا آنکه روز گذشته خبری از اعمال محدودیت تردد به مشهد به عنوان یکی از مقاصد گردشگری و بازگرداندن خودروهایی با پلاک غیر بومی در برخی رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و بر نگرانی مردم افزود.

شهروندان نگران شدند؛ چراکه واضح اعلام نشد که تکلیف چیست؟ آیا می توان بدون مجوز تردد فرمانداری به شهرهای شمالی و یا ۷ شهر مسافرپذیر سفر کرد یا نه؟

مردم‌ برای سفر مستأصل مانده و این نگرانی را داشتند که نکند با خانواده به جاده ‌زده و بعد، از ترددشان جلوگیری شود.

برای آگاهی از این موضوع  و پاسخگویی به دغدغه مردم سراغ فرماندهان پلیس کشور رفتیم ؛سردار مهدی نوریان، سخنگو و معاون اجتماعی نیروی انتظامی اظهارداشت: آنچه که ستاد مدیریت مقابله با کرونا آن را ابلاغ کرده است پلیس همان را اجرا می‌کند،  اگر شهرهایی در وضعیت قرمز و نارنجی هستند محدودیت تردد ایجاد شده و جریمه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برای متخلفان  اعمال خواهد شد؛ ملاک، مصوبات ستاد کروناست و براساس مصوبات ۹ شهرقرمز و ۳۱ شهر نارنجی بوده و محدودیت تردد دارند.

جریان محدودیت تردد در استان خراسان رضوی را از سردار سید تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور ناجا پیگیر شدیم.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید براینکه پلیس مجری مصوبات ستاد کروناست، اعلام کرد: براساس مصوبات  ورود از هر مبدا با رنگبندی مختلف کرونایی به ۹ شهر قرمز استان خوزستان و ۳۱ شهر نارنجی که در کشور پراکنده‌اند ممنوع است؛ همچنین برای خروج از این ۴۰ شهر قرمز و نارنجی به هر مقصد دیگری نیز ممنوعیت اعمال شده تا از انتشار و گسترش ویروس کرونا کاسته شود. 

سردار حسینی در پاسخ به پرسش در این خصوص که تکلیف سفر به مشهد _ با توجه به انتشار اخباری مبنی بر اعمال محدودیت از سوی پلیس راه خراسان رضوی_ چگونه است، گفت: شهر مشهد بنابر جدول رنگبندی ابلاغی در زمره شهرهای دارای محدودیت تردد قرمز و نارنجی قرار نگرفته و لذا محدودیتی برای تردد پلاک‌های غیر بومی ندارد اگرچه پلیس به مردم عزیز توصیه می کند که برای جلوگیری از چرخش ویروس کرونا از سفرهای غیر ضروری و دورهمی‌ها پرهیز کنند. 

سردار حسینی با تاکید دوباره بر اینکه اعمال محدودیت تردد در سفرهای نوروزی فقط بر اساس مصوبه اخیر ستاد کرونا و رنگبندی اخیر اجرا می شود  اعلام کرد:سفر به استان‌های شمالی و ۷ شهر مسافرپذیر اگر در شرایط زرد و آبی کرونایی باشند منعی نداشته و بدون مجوز امکانپذیر است و جریمه‌ای نیز در کار نخواهد بود.

 اگرچه جاده‌ها باز است و محدودیت‌های قبلی در بسیاری از نقاط برقرار نیست اما رعایت نکات زیر در راستای صیانت از سلامت خود و خانواده مهم است.

قبل از سفر از وضعیت سلامت خود و خانواده اطمینان کامل داشته باشید و بعد برنامه ­ریزی سفر کنید؛ افرادی که تست مثبت بیماری کرونا دارند به هیچ عنوان اقدام به تردد یا سفر نکنند!

 سفر با خودروی شخصی - حتی المقدور- پرهیز از برگزاری دورهمی خانوادگی و تجمع و ترددهای غیر ضروری و رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در طول سفر و برگشت از سفر ظرف کمترین زمان ممکن در صورت اعلام تغییر روند بیماری در شهرها از جمله مهمترین توصیه‌های ستاد مدیریت بیماری کرونا برای ‌مسافران نوروزی است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا کرونا ممنوعیت تردد پلیس راه پلیس راهور سردار حاجیان سخنگوی نیروی انتظامی مشهد گیلان مازندران گلستان خوزستان ممنوعیت سفر اخبار حوادث استان خوزستان قرمز و نارنجی محدودیت تردد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد

رییس پلیس راه البرز گفت: تردد وسایل نقلیه در جاده کرج - چالوس و آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران از دقایقی پیش طی شامگاه پنجشنبه ممنوع شد.   سرهنگ " پیمان کرمی" در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این ممنوعیت تردد باهدف کاهش بار ترافیکی و بازگشت سفر به سمت کرج و تهران صورت گرفته است.   وی اضافه کرد: تردد انواع وسایل نقلیه از مرزن آباد به سمت تهران و کرج با اعلام ماموران پلیس راه در محل از ساعاتی دیگر به طور کامل یک طرفه می شود.   کرمی گفت: اکنون ترافیک در خط شمالی و جنوبی جاده کرج - چالوس سنگین است.   وی افزود: همچنین ترافیک در خط شمالی و جنوبی آزادراه تهران - کرج - قزوین از کلاک تا پل حصارک و برعکس در بیشتر مقاطع سنگین گزارش شده است.   مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.   نیمی از جاده کرج - چالوس به مسافت ۱۶۰ کیلومتر در استان البرز و مابقی در استان مازندران واقع شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی مازندران
  • محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی در دهمین روز فروردین
  • تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد
  • تداوم محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی نوروزی در جاده‌های مازندران
  • ادامه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی نوروزی در جاده‌های شمال
  • اعلام محدودیت های ترافیکی جاده ها در نیمه دوم تعطیلات نوروزی
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها در نیمه دوم تعطیلات نوروزی
  • محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی نوروزی در جاده‌های شمال
  • بارش برف و باران در تمام ایران / هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی برای این استان‌ ها