Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والسلمین فرحزاد گفت: کشتی امام حسین(ع) سریع است و سبب می شود که انسان زود در مسیر خداوند قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب الله فرحزاد» امروز چهارشنبه ۲۷ اسفند به مناسبت ولادت امام حسین(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به سخنرانی پرداخته و گفت: یکی از اعمال ماه شعبان استغفار است، در این ماه حق الناس، بدهی مادی و معنوی خود را جبران کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ‌انسان‌ها همچون ظرف هستند بهترین آن بزرگترین اما بهتر از آن پاک ترین آنها است، در این روزهای شادی اهل‌بیت(ع) از اقوامی و نزدیکانی که آنها را ناراحت کردیم طلب حلالیت کرده و جبران کنیم.

 

حجت‌الاسلام والسلمین فرحزاد با بیان اینکه امام حسین(ع) به فاصله کم از تولد امام حسن(ع) خانه امیرمومنان امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) با تولد خود روشن کردند، گفت: امام حسین(ع) دارای ویژه‌گی‌هایی هستند که هیچ پیامبر و معصوم دیگر آن را نداشتند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: یکی از این ویژگی‌ها ابتلا و مصایب حضرت در صحنه عاشورا و کربلا بود که برای هیچ پیامبر و امامی ایجاد نشده است، این شداید تنها برای امام حسین(ع) بوده است.

 

وی با استناد به روایتی از امام رضا(ع) بیان کرد: قربانی شدن حضرت اسماعیل(ع) توسط حضرت ابراهیم(ع) تنها یک امتحان الهی بود که به جای آن گوسفندی قربانی شد، اما قرآن بواطن دارد، امام هشتم می‌فرمایند خداوند در قرآن به گوسفند ذبح عظیم نمی‌گوید بلکه این ذبح عظیم همان امام حسین(ع) هستند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین فرحزادی با بیان اینکه شهادت امام حسین(ع) و یاران او در کربلا به معنای واقعی بی بدیل و‌بی نظیر است، عنوان کرد: به همین دلیل خداوند برای امام حسین(ع) خط ویژه باز کرده است؛ پیامبر(ص) فرمودند درباره محبت امام حسین(ع) خداوند جذبه، حرارت و شوری در دل مومنان قرار داده که هیچ وقت سرد و خاموش نمی‌شود؛ این شور حال در سایر ائمه نیست زیرا این مظلومیت برای کسی نبوده است.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: هیچ کس مثل امام حسین(ع) عزاداری ندارد، راهپیمایی اربعین نمونه بارز این محبت است، امسال که کرونا بوده بدون حضور ایرانی‌ها و سایر کشورها  ۱۴ میلیون زایر در اربعین داشتند.

 

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های دیگر امام حسین(ع) این است که خداوند شفا را در تربت او قرار داده است، گفت: مستحب است بچه ای که به دنیا می‌آید کام او را با تربت امام حسین(ع) بگیرند، تربت امام حسین(ع) برای کسانی که مرض ناعلاج داشتند شفا است البته تربتی که اصل و با شرایط آن باشد، خوردن خاک سایر ائمه جزو محرمات است اما امام حسین(ع) استثنا است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین فرحزاد با بیان اینکه خداوند اجابت دعا تحت قبه امام حسین(ع) را ضمانت کرده است، عنوان کرد: امام هادی مستجاب الدعوه هستند اما برای مریضی خود نایب می گیرد که برای درمان مریضی او تحت قبه امام حسین(ع) دعا کنند، در این مکان خداوند اجابت را نزدیک قرار داده است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به ویژگی خاص دیگر امام حسین(ع) اظهار کرد: خداوند نسل امامت را در امام حسین(ع) قرار داده است نه امام دیگر همه از نسب امام حسین(ع) هستند، خداوند آثار و برکات زیادی را زیارت امام حسین(ع) قرار داده است، ثواب زیارت امام حسین(ع) همچون زیارت مافوق عرش است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دستور الهی فرشته ها زائر قبر امام حسین(ع) از منزل تا مقصد مشایعت می کنند؛ پس از مرگ هم سر قبر او تا قیامت برای او دعا می کنند، کشتی امام حسین(ع) سریع است و سبب می شود که انسان زود در مسیر خداوند قرار بگیرد.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: قیام امام حسین ع امام حسین ع زیارت امام حسین ع در روز اربعین مکتب امام حسین ع و عاشورا حجت الاسلام قرار داده امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۴۸۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، انبار داروی بیمارستان امام حسین (ع) در خیابان شهید مدنی تهران دچار حریق شد.

ایسنا در خبری نوشت: بامداد روز گذشته پرسنل بیمارستان امام حسین (ع) در تماس با سامانه ۱۲۵ از آتش‌سوزی در انبار داروی این بیمارستان خبر داده و در درخواست کمک کردند که درپی آن بلافاصله ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۲، ۹۳ و ۷۳ را به همراه خودروی حامل دستگاه‌های تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان شهید مدنی جنوبی اعزام کرد.

با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که آتش‌سوزی در طبقه همکف یک ساختمان دو طبقه با کاربری انبار دارو رخ داده است. این ساختمان در ضلع جنوب شرقی محوطه بیمارستان با کاربری انبار دارو به مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع رخ بود و در زمان رسیدن نیروهای آتش نشانی بخشی از قسمت شرقی انبار کاملاً شعله ور بود و دود زیادی به اطراف زبانه می‌کشید. همچنین شعله‌های آتش در حال سرایت به قسمت‌های دیگر انبار دارو بود.

در این شرایط نیروهای عملیات بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاه‌های تنفسی ضمن قطع برق و گاز ساختمان به سرعت وارد انبار شدند و با استفاده از یک رشته لوله آبدهی، عملیات مهار آتش را آغاز کردند.

بنابراعلام آتش نشانی تهران، این آتش سوزی می‌توانست علت رخداد یک حادثه در سطح وسیع تر شود و خسارت مالی سنگینی برجای گذارد و موجب از بین رفتن داروهای کمیاب مختص بیماری‌های خاص نیز بشود که با سرعت عمل و دقت بالای آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش شد.

در پایان نیز آتش‌نشانان پس از مهار و اطفاء کامل آتش اقدام به لکه گیری و انجام عملیات تخلیه دود و ایمن سازی ساختمان کرده و با تحویل محل حادثه به پرسنل بیمارستان به ماموریت خود خاتمه دادند. علت این حادثه نیز ازسوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بررسی و اعلام خواهد شد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898587

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین(ع)
  • از فرونشست زیرگذر امام حسین و انسداد راه ها تا آبگرفتگی منازل
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)
  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس