Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهور آلمان در دیدار با «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی که به برلین سفر کرده است، مدعی شد که کشورش در دغدغه‌های امنیتی این رژیم شریک است و نگران برنامه موشکی ایران و نقش این کشور در منطقه است.

وی همچنین مدعی شد که آلمان با تلاش‌های تل آویو برای جلوگیری از توسعه برنامه هسته‌ای ایران و ممانعت از دسترسی این کشور به سلاح هسته‌ای همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریولین نیز مدعی شد که ایران در راس نیروهایی است که ثبات منطقه را تهدید می‌کند. او از جامعه جهانی خواست در کنار هم، با صدای قاطع و بدون سازش در برابر توسعه هسته‌ای ایران بایستد.

رئیس رژیم صهیونیستی در همراهی با «آویو کوخاوی» فرمانده ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، از دیروز سه‌شنبه سفر اروپایی خود را آغاز کرده است. این دو مقام صهیونیست پس از آلمان به فرانسه و اتریش خواهند رفت تا در این کشورها نیز درباره ایران و حزب‌الله لبنان با مقامات اروپایی گفتگو کنند.

کوخاوی هم قرار است علاوه بر دیدار با سیاستمداران ارشد کشورهای میزبان، با فرماندهان نظامی آنها دیدار کند. او قصد دارد به طور خاص درباره توافق برجام و احتمال بازگشت جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا به این توافق با همتایان اروپایی خود گفتگو کند.

کوخاوی پیشتر هم به دولت بایدن در مورد پیوستن مجدد واشنگتن به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ هشدار داده و مدعی شده بود که به نیروهای تحت امرش دستور داده آمادگی خود را برای اقدام تهاجمی احتمالی علیه ایران در سال آینده، افزایش دهند.

به ادعای او، بازگشت به برجام، با وجود اعمال برخی تغییرات و حتی تشدید تدابیر سختگیرانه، هم به لحاظ عملیاتی و هم به لحاظ راهبردی اقدامی اشتباه و زیانبار است.

وی همچنین ادعا کرد که اجازه دادن به ایران برای پیشبرد برنامه هسته‌ای، یک تهدید غیرقابل قبول است که به اشاعه تسلیحات هسته‌ای در سرتاسر منطقه می‌انجامد.

این در حالی است که مقامات ایران بارها به صراحت اعلام کرده‌اند که برنامه هسته‌ای این کشور صرفاً دارای مقاصد صلح‌آمیز است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۰۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی قانون بحث برانگیز سربازی اجباری را امضا کرد

رئیس جمهور اوکراین قانون بحث برانگیز برای گسترش احتمالی سربازی اجباری در جنگ علیه روسیه و بسیج سربازان بیشتر در این جنگ را امضا کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، قانون بحث برانگیز برای گسترش احتمالی سربازی اجباری در جنگ علیه روسیه را امضا کرد. انتظار می رود قانون موسوم به بسیج که در وب سایت پارلمان اوکراین منتشر شده است تا یک ماه دیگر اجرایی شود. هدف از این کار، یافتن مردانی است که واجد شرایط خدمت سربازی هستند. بسیاری از مردان اوکراینی با اجتناب از تماس با نهادها از خدمت سربازی اجباری فرار کردند.

اوکراین در حال حاضر با مشکلاتی در توقف پیشروی روسیه مواجه است. سربازان اوکراینی نسبت به ارتش روسیه تعداد سرباز و تسلیحات کمتری دارند. قانون در حال حاضر امضا شده در مقایسه با متن پیش نویس اصلی ضعیف شده است. دیگر این قانون شامل بندی نیست که برای سربازانی که 36 ماه خدمت رزمی را به پایان رسانده اند، چرخش ایجاد کند. به گفته مقامات، قانون جداگانه ای در مورد چرخش در ماه های آینده تهیه خواهد شد. این تاخیر باعث خشم بستگان سربازانی شده است که دو سال است بی وقفه می جنگند. زلنسکی در ماه دسامبر اعلام کرد که ارتش اوکراین می خواهد تا 500000 سرباز دیگر را بسیج کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین همچنین در سخنانی گفته است که چین می تواند مسیر صلح در اوکراین را تسریع بخشد. زلنسکی در سرویس آنلاین X نوشت: من بر این عقیده ام که اولین نشست جهانی صلح در سوئیس می‌تواند راه را برای صلح عادلانه برای اوکراین باز کند، این می‌تواند با ایفای نقش فعال چین در کنفرانس اوکراین در سوئیس محقق شود. به گفته زلنسکی نقش فعال چین قطعا می تواند پیشرفت ما را در این مسیر تسریع کند.

رئیس جمهور اوکراین در عین حال از اولاف شولتز، صدراعظم آلمان به خاطر نقش رهبری آلمان تشکر کرد. صدراعظم اخیرا به سفر سه روزه خود به چین پایان داد و از شی جین پینگ، رئیس جمهور چین خواست تا از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بخواهد که به جنگ در اوکراین پایان دهد. به گفته صدراعظم آلمان شی موافقت کرد از کنفرانسی که برای اواسط ژوئن در سوئیس برنامه ریزی شده بود، حمایت کند.

چین به دلیل روابط نزدیکش با روسیه، نقش کلیدی در این درگیری ایفا می کند. غرب از این واقعیت انتقاد می کند که پکن هرگز حمله روسیه به کشور همسایه خود را محکوم نکرده است. از زمان آغاز جنگ بیش از دو سال پیش، مسکو و پکن روابط اقتصادی و مشارکت استراتژیک خود را عمیق تر کرده اند.

زلنسکی: از ترامپ می‌خواهم به اوکراین سفر کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح ۶ مرحله‌ای ایران برای مهار صهیونیست ها | سازمان ملل در آزمون ادعای صلح‌طلبی
  • هشدار قاطع معاون اول رئیس جمهور به اسرائیل
  • حمله جدید بایدن به ایران: دنبال محو اسرائیل تا ابد هستند
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با قدس: تحریم جدید از سوی اروپا بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • احمدی‌نژاد: عملیات نظامی علیه اسرائیل حق ایران بود
  • اسرائیل به ایران حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • زلنسکی قانون بحث برانگیز سربازی اجباری را امضا کرد
  • بلومبرگ: بایدن باید اسرائیل را مهار کند
  • اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل غلط بود | گمان نمی‌کردیم ایران مستقیم وارد عمل شود