Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@17:35:01 GMT

مسکو سفیر خود از واشتگتن را فراخواند

تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۰۵۳۱

مسکو سفیر خود از واشتگتن را فراخواند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه از فراخوانی سفیر کشورش از واشتگتن برای پاره ای از مشورت ها خبر داد.

ادامه دارد ...

کد خبر 5172341.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مهر

کلیدواژه: ماریا زاخاروا آناتولی آنتونوف ایالات متحده امریکا روسیه ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی سوریه ایران فلسطین روسیه عربستان سعودی لبنان افغانستان ترکیه جو بایدن برجام جنگ 2015 یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۰۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر اسرائیل تصویب قطعنامه آتش بس در غزه را شرم آور خواند

سفیر و نماینده اسرائیل در سازمان ملل در واکنش به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش بس فوری در غزه در طول ماه مبارک رمضان، آن را "شرم آور" توصیف کرد.

به گزارش مشرق، گیلعاد اردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی ادعا کرد که قطعنامه تصویب شده در شورای امنیت بدون «شرط » آزادی اسرا، خواستار آتش بس است.

این مقام اسرائیلی گفت که این قطعنامه «تلاش ها برای آزادی آنها را تضعیف می کند.»

وی ادعا کرد: این قطعنامه برای این تلاش‌ها مضر است زیرا به تروریست‌های حماس امید می‌دهد که بدون آزادی گروگان‌ها آتش‌بس برقرار کنند. همه اعضای شورای امنیت باید به این قطعنامه بی شرمانه رای مخالف می دادند.»

سفیر اسرائیل ادامه داد: قطعنامه می گوید که به اسارت بردن غیرنظامیان نقض قوانین بین المللی است. از سوی دیگر، با وجود اینکه می‌دانید حماس به خواسته های شما گوش نمی‌دهد و گروگان‌ها را آزاد نمی‌کند، شما خواستار آتش‌بس هستید. یک لحظه به این تناقض اخلاقی فکر کنید.

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه جنگ در غزه روز دوشنبه به وقت محلی ، ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید که خواستار آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده است تا منجر به آتش بس پایدار شود.

۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شوای برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند و ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب بدلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید.

این قطعنامه را ۱۰ عضو غیردائمی شورای امنیت تنطیم کرده بودند. شورای امنیت ۱۵ عضوی خواستار آتش‌بس فوری بین اسرائیل و گروه فلسطینی حماس در غزه و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا شده است.

این قطعنامه همچنین خواسته است: آتش بس فوری در ماه رمضان توسط همه طرف ها رعایت شود که منجر به آتش بس پایدار می شود.

این قطعنامه آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان ها و تضمین دسترسی بشردوستانه برای رفع نیازهای پزشکی و سایر نیازهای بشردوستانه آنها می شود.

این قطعنامه از طرفین می خواهد به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی در رابطه با تمام افراد بازداشتی، عمل کنند.

دیگر خبرها

  • شورای امنیت: قطعنامه آتش بس غزه الزام آور است
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • امضای دفتر یادبود قربانیان حادثه تروریستی کروکوس توسط سفیر ایران
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • سفیر هند در ایران: نوروز مهمترین جشن جهانی است
  • تصویب قطعنامه آتش بس در غزه
  • قطعنامه ای که جهان منتظرش بود
  • سفیر اسرائیل تصویب قطعنامه آتش بس در غزه را شرم آور خواند
  • قدردانی سفیر ایران از نیروی دریایی پاکستان