Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، گروه های فلسطینی در بیانیه پایانی گفت وگوهای خود که در قاهره برگزار شد، بر لزوم برگزاری انتخابات سراسری در کرانه باختری، غزه و قدس اشغالی و مقابله با هرگونه اقدامی که مانع برگزاری انتخابات به ویژه در قدس شود، تأکید کردند.
 
گروه های فلسطینی در این بیانیه همچنین بر یکپارچگی حقوقی و سیاسی اراضی فلسطینی و تلاش برای تشکیل رهبری واحد مقاومت مردمی فلسطین تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
این گروه‌ها پس از پایان دور دوم گفت وگوهای مذکور میثاق نامه تعهد به قانون انتخابات را امضا کردند.
 
این میثاق نامه که از سوی ۱۴ گروه فلسطینی از جمله فتح و حماس به امضا رسیده به لزوم رعایت قوانین انتخاباتی، انجام هماهنگی و رقابت های سالم در جریان انتخابات سه گانه فلسطین در سال ۲۰۲۱ اشاره شده است.
 
گروه‌های فلسطینی تاکید کرده‌اند که در روند عملیات انتخاباتی به موضوعاتی نظیر آزادی، شفافیت و سالم عمل خواهند کرد و نتایج انتخابات را نیز خواهند پذیرفت.
 
دور دوم گفت وگوهای گروه های فلسطینی صبح روز سه شنبه در قاهره مصر با حضور ۱۴ گروه فلسطینی آغاز و امروز (چهارشنبه) پایان یافت.
 
بیانیه این گروه های فلسطینی در حالی منتشر شده که فلسطین درحال آمده شدن برای برگزاری انتخابات سراسری است.
 
طبق بیانیه «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات مجلس قانونگذاری در روز ۲۲ ماه می‌ (یکم خرداد) و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.
 
پس از ۱۵ سال، این اولین بار است که تشکیلات خودگردان فلسطین حکمی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی صادر می‌کند که مورد استقبال جنبش «حماس» قرار گرفت.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: برگزاری انتخابات گروه های فلسطینی انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۱۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا انتخابات مجلس به دور دوم کشیده می‌شود

دریافت 67 MB کد خبر 6081252

دیگر خبرها

  • برگزاری دوباره تظاهرات در مراکش برای حمایت از فلسطین
  • برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک
  • استقرار ۱۴۱۹ دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دور دوم انتخابات مجلس در پردیس برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در تهران الکترونیکی برگزار می‌شود
  • برگزاری الکترونیک دور دوم انتخابات مجلس
  • برگزاری تمام الکترونیک دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران
  • چرا انتخابات مجلس به دور دوم کشیده می‌شود
  • بیانیه دولت غزه و کمیته‌های مقاومت فلسطین به مناسبت روز اسیر