Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد - رئیس کل بیمه مرکزی از افزایش ۳۷ درصدی حق بیمه شخص ثالث خودروها در سال ۱۴۰۰ خبر داد و در مورد هزینه آزمایش کرونا گفت کسی که بیمه تکمیلی دارد حتما هزینه تست pcr را از بیمه دریافت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی در نشستی خبری با خبرنگاران، به تشریح جزئیات تصمیم شورای عالی بیمه در خصوص تعیین نرخ بیمه شخص ثالث در سال 1400 پرداخت و اعلام کرد: قوه قضاییه رقم دیه سال ١400 را 4٨0میلیون تومان در ماه‌های حلال اعلام کرده که نسبت به نرخ دیه سال جاری، 45.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد رشد را نشان می‌دهد.

سلیمانی افزود: نرخ بیمه شخص ثالث متکی به نرخ حق دیه است و بنابراین برای سال ١400 محاسبات بیمه مرکزی انجام شده و با توجه به اینکه ضریب خسارت رشد١00 درصدی داشته شرکتهای بیمه انتظار رشد١٨ درصدی را نسبت به رشد 45 درصدی نرخ دیه داشتند.

وی اظهارداشت: شورای عالی بیمه با افزایش ١٨ درصدی شرکتهای بیمه موافقت نکرد و نرخ بیمه نسبت به سال قبل بر اساس مصوبات شورای عالی بیمه ٣٧ درصد نسبت به سال ٩٩ معادل ٣٧ درصد رشد خواهد داشت.

رییس کل بیمه مرکزی گفت: انتظار شرکتهای بیمه رشد علاوه بر افزایش نرخ دیه بود اما در راستای تشویق مردم این کار صورت گرفت و نرخ کمتر از رشد حق دیه افزایش یافت و الان همه مردم مکلف به خرید بیمه نامه شخص ثالث هستند و در غیر این صورت جریمه خواهند شد.

وی در خصوص فرار دارندگان موتورسیکلت از خرید بیمه نامه شخص ثالث، افزود:  انتظار داریم یازده میلیون موتورسیکلت موجود در کشور تحت پوشش بیمه قرار گیرند درحالیکه اکنون ٢ میلیون موتورسیکلت تحت پوشش بیمه شخص ثالث هستند. امیدواریم با کمک فروش اقساطی بیمه نامه ها، تمام موتورسیکلت ها بیمه شوند. ضمن اینکه از 25 میلیون خودرو سواری موجود در جامعه 23.5 میلیون خودرو تحت پوشش بیمه هستند که در تلاش هستیم سقف پوشش بیمه ای خودروها و موتور سیکلت ها را به 100 درصد برسانیم.

سلیمانی با بیان اینکه قوه قضائیه رسما مبلغ 45 درصد رشد را تعیین کرده ولی شورای عالی بیمه حتی اجازه رشد حق بیمه ثالث را به میزان رشد حق دیه به شرکتهای بیمه نداد، ادامه داد: این تصمیمات با توجه به تمدید برخی از بیمه نامه ها در بهمن و اسفند سال ٩٩، بار مالی مابه التفاوت نرخ دیه به عهده صندوق خسارت های بدنی گذاشته خواهد شد.

رییس کل بیمه مرکزی همچنین درباره پرداخت هزینه تست کرونا توسط بیمه ها گفت: اگر افرادی تحت پوشش بیمه تکمیلی بوده و مبتلا به کرونا شده باشند، حتما هزینه تست pcr را از بیمه دریافت خواهند کرد. اما اگر افرادی بدون توصیه پزشک اقدام به انجام تست کرونا نمایند بیمه هزینه آنها را پرداخت نخواهد کرد.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: شورای عالی بیمه کل بیمه مرکزی بیمه شخص ثالث تحت پوشش بیمه شرکتهای بیمه بیمه نامه نرخ دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، علیرضا کبیری، معاون اداره کل انتقال خون قم گفت: در فروردین‌ماه امسال چهار هزار و ۵۳۹ نفر برای اهدای خون به مراکز مربوطه مراجعه کردند که این عدد در سال گذشته چهار هزار و ۱۰۸ نفر بود.

وی اضافه کرد: از تعداد افراد مراجعه‌کننده در فروردین‌ماه امسال، سه هزار و ۸۳۷ نفر معادل ۸۴.۵ درصد موفق به اهدای خون شدند.

معاون اداره کل انتقال خون قم ادامه داد: سال گذشته سه هزار و ۳۹۲ نفر معادل ۸۲.۶ موفق به اهدای خون شده بودند.

به گفته کبیری، فروردین‌ماه امسال ۲ هزار و ۵۴۱ نفر معادل ۶۶.۲ درصد و فروردین‌ماه پارسال ۲ هزار و ۵۰ نفر معادل ۶۰.۴ از اهداکنندگان خون، اهداکننده مستمر خون بودند که ۶.۲ رشد نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در سالجاری ۱۱۸ نفر از اهداکنندگان معادل سه درصد و پارسال ۹۵ نفر معادل ۲.۸ درصد خانم بودند که افزایش ۰.۲ درصدی داشته‌است.

معاون اداره کل انتقال خون قم گفت: امسال چهار هزار و ۶۶۳ و پارسال چهار هزار و ۶۰۲ واحد خونی به بیمارستان‌ها ارسال شده که رشد ۱.۳ درصدی داشته‌است.

معاون اداره کل انتقال خون قم با اشاره به افزایش ۳۸.۵ درصدی ارسال خون به شبکه خون‌رسانی کشور، بیان کرد: در فروردین‌ماه امسال، یک‌هزار و ۲۲۰ و پارسال ۷۵۰ واحد خونی از استان قم به شبکه خون‌رسانی کشور ارسال شد.

سال گذشته میزان اهدای خون در استان قم در مقایسه با مدت سال ۱۴۰۱، چهار درصد رشد داشته است؛ سال گذشته ۴۱ هزار و ۵۹۷ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد چهار درصدی داشته است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • دستور دادستانی لرستان درباره رفع توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست/ از اوکراین تا غزه
  • نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟