Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک اقتصادی؛ غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی روز سه شنبه (بیست و هفتم اسفندماه 1399) در نشست خبری با خبرنگاران گفت: قوه قضائیه رقم دیه سال ١۴٠٠ را ۴٨٠ میلیون تومان در ماه‌های حلال اعلام کرد که نسبت به نرخ دیه سال جاری، ۴۵.۵ درصد رشد را نشان می ‌دهد.

سلیمانی اظهار داشت: از آنجا که نرخ بیمه شخص ثالث متکی به نرخ حق دیه است، بنابراین این موضوع در شورای عالی بیمه مورد بحث قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: شرکت های بیمه بسیار اصرار داشتند که علاوه بر 45.5 درصد رشد نرخ دیه، یک درصدی هم به عنوان سود برای آن ها در نظر گرفته شود و معتقد بودند که ضریب خسارت بیش از 100 درصد است و نیاز داشتند که برای پوشش این ضریب، افزایش بیش از 45.5 درصد را نرخ حق بیمه شخص ثالث داشته باشد.

رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: با بحث و بررسی هایی که در جلسه شورای عالی بیمه انجام شد، ما اجازه افزایش را ندادیم و اعلام کردیم که نرخ بیمه شخص ثالث نباید بیش از رشد 45.5 درصدی نرخ دیه افزایش یابد.

وی افزود: علاوه بر این، یک موضوع دیگری را نیز مطرح کردیم و آن این بود که با توجه به اینکه در سال 1400 هم شاید چند ماهی درگیر موضوع کرونا باشیم، بنابراین تصمیم گرفته شد که نرخ حق بیمه نسبت به سال قبل بر اساس مصوبات شورای عالی بیمه ٣٧ درصد رشد داشته باشد. یعنی 8.5 درصد تخفیف را نسبت به رشد نرخ دیه لحاظ کردیم. این تخفیف به این خاطر بود که ضریب نفوذ حق بیمه شخص ثالث را در خودروها و موتور سیکلت ها افزایش دهیم.

جدول نرخ حق بیمه شخص ثالث انواع خودرو در سال 1400  

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: حداقل دستمزد اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه روز پاسدار عیسی شریفی محمود سیف بیمه شخص ثالث نرخ بیمه بیمه مرکزی حداقل دستمزد اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه روز پاسدار عیسی شریفی محمود سیف حق بیمه شخص ثالث نرخ حق بیمه نرخ دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۱۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش قیمت خودرو عجیب شد/ آخرین قیمت سمند، تیبا، ساینا، دنا و شاهین + جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی روند بازار خودرو حاکی از آن است که در طول ۲۴ ساعت گذشته قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو ۵ میلیون تومان گران شد و با قیمت ۳۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز با افزایش ۷ میلیون تومانی، به قیمت ۳۲۵ میلیون تومان رسیده است.

در این میان، پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۶۸۵ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ اما ۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و ۸۲۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است. پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی، یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان قیمت داشت. اما پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۷ میلیون تومانی، ۷۰۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. در عین حال، پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ طی ۲۴ ساعت گذشته در حدود ۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و ۸۴۵ میلیون تومان شد. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ هم ۵ میلیون تومان گران شد و ۸۷۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. تارا دنده‌ای V۱ هم ۲۰ میلیون تومان ارزان شده و ۸۳۰ میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین تیبا صندوق‌دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ در بازار ۳۹۷ میلیون تومان به فروش رفت. تیبا هاچ‌بک EX مدل ۱۴۰۱ هم در بازار به قیمت ۴۰۲ میلیون تومان رسید.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳ بدون تغییر، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ اما بدون تغییر، یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ اما با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۶۶۵ میلیون تومان به فروش رفت. اما راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۶۳۵ میلیون تومان است. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۴۵۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۴۳۵ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار ۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و ۸۶۵ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم ۹۱۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ هم به قیمت ۸۷۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۵ میلیون تومانی، به قیمت ۴۵۵ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم ۳ میلیون تومان گران شد و به قیمت ۴۳۵ میلیون تومان رسید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894662

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • توزیع انواع فرآورده‌های نفتی در منطقه تربت‌حیدریه ۱۱ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۱۱ درصدی توزیع انواع فرآورده‌های نفتی در منطقه تربت‌حیدریه
  • کوکی‌های شخص ثالث از کروم حذف می‌شوند؟
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • جهش قیمت خودرو عجیب شد/ آخرین قیمت سمند، تیبا، ساینا، دنا و شاهین + جدول
  • افزایش سازش در انواع طلاق در خراسان رضوی
  • افزایش سازش در انواع طلاق
  • جابه‌جایی بیش از ۱۲ میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان