Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@03:11:38 GMT

ممنوعیت‌هایی برای خوردن فلفل

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۱۷۷۳

فلفل یکی از سبزیجات مورد علاقه در جهان است، اما به علت تندی و طبع گرمی که دارد برای همه افراد توصیه نمی‌شود. ناطقان: توجه کنید که این افراد نباید فلفل بخورند.

مصرف فلفل در دوران سردرد
افرادی که سردرد دارند نباید فلفل بخورند. همچنین فلفل در بعضی دختران ایجاد سر درد می‌کند.

مصرف فلفل قرمز در قاعدگی
این ادویه حاوی ترکیبی به نام «کاپسایسین» است که با تحریک کردن پایانه‌های اعصاب و کاهش ماده شیمیایی انتقال دهنده سیگنال‌های درد، نوعی مسکن موثر برای کاهش درد‌های دوره قاعدگی به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مصرف فلفل قرمز در بارداری و شیردهی
فلفل قرمز از جمله موادی است که بهتر است در دوره بارداری و تا چند ماه بعد از زایمان مصرف نشود. زیرا کودکان چند ماه پس از تولد به تدریج از رشد بهتری از دستگاه گوارش برخوردار
می‌شوند و قدرت هضم این قبیل موادغذایی منتقل شده از شیر مادر را پیدا می‌کنند.

نکاتی درباره عوارض مصرف فلفل
مصرف فلفل قر مز برای کودکان چندان توصیه نمی‌شود.
خوردن فلفل قرمز در عده‌ای ایجاد ناراحتی می‌کند و اشخاصی که دارای مزاج گرم هستند نمی‌توانند فلفل قرمز تند را به خصوص در مصارف داخل تحمل کنند، علاوه بر این اشخاصی که آلرژی دارند از خوردن و مصرف آن محروم هستند بهتر است مصرف فلفل قرمز تند همیشه با نظر و مشورت با کارشناسان گیاه درمانی و پزشکان باشد.

اگر مصرف فلفل تند یا قرمز بیش از اندازه مجاز باشد به تومور‌های سرطانی منجر می‌شود و اگر در حد مجاز مصرف شود می‌تواند آثار ضد سرطانی خود را نشان دهد.

مصرف فلفل تند سرعت سوخت و ساز را در بدن بالا می‌برد و به همین دلیل به لاغر شدن کمک می‌کند، اما «کاپسایسین» یک ماده فعال در فلفل است که موجب التهاب بافتی می‌شود و اگر به مقدار زیاد استفاده شود می‌تواند به لایه مخاطی معده و روده آسیب جدی وارد کند.

فلفل قرمز می‌تواند مری را تحریک کند و منجر به سوزش سر دل شود. مصرف فلفل قرمز می‌تواند باعث ایجاد یک مشکل بزرگ برای افراد مبتلا به سندروم روده یا کسانی که از سوزش سر دل حتی به صورت مزمن رنج می‌برند، شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: ممنوعیت ، فلفل ، خوردن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ممنوعیت فلفل خوردن مصرف فلفل قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۱۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرارو،‌ کشور ترکیه به داشتن کباب‌های بسیار متنوع و خوشمزه مشهور است. دونر کباب، آدانا کباب، چوپ شیش، تاووک شیش، بیتی کباب، تپسی کباب و اورفا کباب چند نمونه از انواع کباب‌های لذیذ این کشور هستند.

لاهماجون یکی از انواع کباب‌های خوشمزه ترکی است که در بسیاری از کشورهای خاورمیانه مانند عراق، سوریه و لبنان نیز طبخ می‌شود. لاهماجون مخفف کلمه «لحم عجین» به معنای «گوشت و خمیر» است که به صورت مصطح و به عنوان «پیتزای ترکی» نیز شناخته می‌شود. این غذا از یک لایه خمیر گرد و نازک به همراه لایه‌ای از مواد روی آن تشکیل می‌شود.

لاهماجون از یک خمیر و لایه رویی تشکیل می‌شود که آن را داخل فر یا تنور می‌پزند و بعد به صورت رول شده همراه با پیاز و آبلیمو سرو می‌شود. ترکیب روی خمیر لاهماجون متفاوت است، اما مشهورترین آن لاهماجون گوشت است که در ادامه این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه آن را آموزش بدهیم.

در این روش نیازی به درست کردن خمیر نیست و شما می‌توانید با نان لواش نازک یا خمیر یوفکای آماده این لاهماجون خوشمزه و لذیذ را در منزل تهیه کنید، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

طرز تهیه باباغنوج | پیش غذایی خوش‌عطر و طعم از مدیترانه

مواد لازم

گوشت چرخ کرده: ۵۰۰ گرم
پیاز: ۲ عدد
فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد
گوجه فرنگی: ۲ عدد
سیر: ۲ حبه
جعفری: ۵ شاخه
رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
رب فلفل یا سس تند: ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: نصف فنجان
خمیر یوفکای بزرگ یا نان لواش نازک: ۴ عدد
نمک، فلفل و پاپریکا: به میزان لازم
آرد گندم: ۲ قاشق غذاخوری
کره: ۴ قاشق غذاخوری
آب سرد: یک چهارم لیوان

طرز تهیه

برای درست کردن این کباب خوشمزه و خاص ابتدا پیازها را پوست و بعد رنده کنید. پیاز رنده شده را داخل گوشت چرخ کرده بریزید، سپس جعفری خرد شده، روغن زیتون، رب گوجه فرنگی، سس فلفل، فلفل دلمه‌ای و سیر رنده شده، نمک، فلفل و پاپریکا را به آن اضافه کنید و با دست مواد را خوب ورز بدهید تا مزه‌ها با هم مخلوط شوند.

داخل یک کاسه کره آب شده را با آرد گندم و آب سرد مخلوط کنید و خوب هم بزنید. سینی فر را آماده کنید و خمیر یوفکا را روی سینی پهن کنید. از ترکیب آرد و کره روی خمیر بمالید، سپس خمیر یا نان بعدی را روی آن بگذارید و دوباره از ترکیب آرد و کره روی آن بمالید. هر چهار خمیر یا نان را به این صورت روی هم بچسبانید؛ سپس لبه‌ها را به سمت داخل صاف کنید تا خمیر شما یک مستطیل کامل باشد. حالا مواد گوشتی را روی نان یا خمیر بمالید و با قاشق کاملا صاف کنید. سینی را داخل فر ۱۸۰ به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه بگذارید تا بپزد. بعد از پخت نان را رول کنید و بعد به اندازه دلخواه برش بزنید و میل کنید، نوش جان.

کد خبر 845204 برچسب‌ها ترکیه آشپزی - دستور پخت غذاهای بین‌المللی

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای نوشیدن قهوه
  • کدام غذاها را در سفر نخوریم ؟
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد
  • طرز تهیه سوسیس گوشت خانگی (فیلم)
  • برق کولرهای گازی شما را نگیرد! | بالاخره کولر گازی بخریم یا نه؟
  • یک داستان غافلگیرکننده؛ فلفل چگونه جهان را تسخیر کرد؟!
  • به این دلایل به کودکتان زیاد بستنی ندهید