Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز قصد داریم دستور تهیه  پیش‌غذای گرم و مقوی برای روز‌های سرد   را به شما آموزش دیم با ما همراه باشید.

بیشتربخوانید

طرز تهیه شیرینی پفکی بادامی برای نوروز

یکی از غذا‌هایی که در هر فصلی طرفدار زیادی دارد، ولی در فصل سرما پای ثابت آشپزخانه‌ها می‌شود، سوپ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه ما تجربه کرده‌ایم که در این فصول با کوچکترین تغییرات دمایی دچار سرماخوردگی شویم و برای مداوا کردن خود مدتی را در خانه بگذرانیم. از آنجا که سوپ‌ها منبعی غنی از مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند برای درمان سرماخوردگی گزینه بسیار مناسبی هستند و با اطمینان می‌توانیم بگوییم که یک کاسه سوپ حکم چند عدد قرص ویتامین و تقویت کننده بدن را دارد.

در واقع برگ برنده این سوپ تره‌فرنگی خوشمزه و عامل به وجود آمدن خاصیت درمانی آن استفاده از انواع سبزیجات مقوی در تهیه آن است که هر کدام از این سبزیجات خاصیت متفاوتی داشته و همین امر باعث ریکاوری بدن فرد می‌شود و سیستم ایمنی بیمار را تقویت می‌نماید. سوپ تره‌فرنگی یکی از انواع سوپ‌های خوشمزه است که با وجود این گیاه پرخاصیت و شگفت‌انگیز به عنوان ماده اصلی، خاصیت درمانی این غذا دوچندان می‌شود. پس دستور زیر را دنبال کنید و طرز تهیه سوپ تره‌فرنگی را یاد بگیرید تا از این به بعد هنگام سرماخوردگی به جای مصرف دارو‌های بد طعم، با خوردن این سوپ حالتان را بهتر کنید.

مواد لازم

سیب‌زمینی بزرگ چهار عدد (حدود ۵۰۰ گرم)
روغن آفتاب گردان یک قاشق غذاخوری
کره پاستوریزه ۱۵ گرم
تره فرنگی (شسته و خرد شده) ۵۰۰ گرم
سیر (برش خورده) دو حبه
عصاره سبزیجات یک عدد
برگ کلم۲۰۰ گرم
خامه دو قاشق غذاخوری

► مرحله اول

اول از همه سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و بشویید. سپس سه عدد از آن‌ها را به صورت مکعبی خرد کنید و یک عدد دیگر را به صورت خلال‌های خیلی نازک خرد کنید. سیب‌زمینی‌ها را روی یک دستمال تمیز پهن کنید تا کاملا خشک شوند.

► مرحله دوم

یک تابه بردارید و مقداری روغن داخل آن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا روغن حسابی داغ شود. سیب‌زمینی‌ها را داخل روغن سرخ کنید. در آخر مقداری نمک به آن‌ها بزنید. داخل یک ظرف دستمال کاغذی تمیز پهن کنید و سیب‌زمینی‌ها را روی دستمال بگذارید تا روغن اضافی‌شان خارج شود.

► مرحله سوم

کره را داخل یک قابلمه بزرگ ذوب کنید. سیب‌زمینی خرد شده و تره‌فرنگی را داخل قابلمه بریزید. مقداری نمک هم اضافه کنید. بگذارید مواد به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت بمانند و هر از چندگاهی هم بزنید تا تره نرم شود. دو حبه سیر را به صورت ریز خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. یک دقیقه دیگر مواد را با سیر تفت دهید. عصاره سبزیجات را با یک و نیم لیوان آب به مواد اضافه کنید. مواد را برای ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بجوشانید تا سیب‌زمینی‌ها نرم شوند.

► مرحله چهارم

در این فاصله برگ کلم را شسته و به صورت متوسط خرد کنید. سپس آن را به قابلمه اضافه کنید و دو تا سه دقیقه دیگر مواد را بپزید تا برگ کلم پژمرده شود. بعد از این که تمام مواد پختند، در مرحله آخر خامه را اضافه کنید. در صورت نیاز نمک و فلفل اضافه کنید. حرارت را خاموش کنید و بگذارید مواد کمی خنک شوند. سپس آن‌ها را داخل غذاساز ریخته و چند پالس بزنید تا نرم و یکدست شوند. سوپ تره‌فرنگی را داخل یک کاسه مناسب ریخته و روی آن سیب‌زمینی سرخ شده بریزید. نوش جان!

نکات پخت

۱- اگر مایل بودید می‌توانید به سیب زمینی‌های سرخ شده مقداری پودر سیر بزنید.
۲- بعد از این که سوپ را داخل غذاساز ریختید، آن را دوباره گرم کرده و سرو کنید.
۳- می‌توانید برای تهیه این سوپ از آب مرغ به جای عصاره سبزیجات استفاده کنید.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی آشپزی ایرانی آشپزی خانگی سیب زمینی ها سوپ تره فرنگی اضافه کنید خرد کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۱۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی هشت و نیم تن موادغذایی فاسد در بندرعباس

ایسنا/هرمزگان رییس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس از معدوم سازی هشت و نیم تن موادغذایی فاسد در بندرعباس خبر داد.

ماشالله مریدی رییس اظهار کرد:  در طی ۲۰ روز گشت ویژه بازرسین بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ۸۵۰۰ کیلو گرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد.

وی با اشاره به اینکه این مقدار حاصل ۳۹۵۰ بازدید از مراکز مختلف صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی بود افزود: در همین راستا ۴۷ واحد متخلف پلمب و تعداد ۱۱۷۰ واحد نیز اخطاریه دریافت کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۷ مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در آذربایجان شرقی پلمب شد
  • طرز تهیه کله کنجی شیرینی سنتی ایلام
  • ۴۲۶ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در رودان صورت گرفت
  • معدوم سازی هشت و نیم تن موادغذایی فاسد در بندرعباس
  • طرز تهیه زولبیا و بامیه به روش قنادی در خانه مشابه قنادی
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه غذای خرمشهر
  • کمک ۴۰ میلیارد تومانی خیران برای تهیه غذای گرم در فارس
  • طرز تهیه ۴ مدل سوپ خوشمزه و مقوی برای افطار
  • معرفی محبوب‌ترین غذای محلی لرستان/ چشمک «چزنک رغو» به گردشگران نوروزی
  • بعد از خوردن غذای تند چه اتفاقی در بدن رخ می دهد؟