Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@05:57:55 GMT

خمینی‌شهر بزرگترین تولیدکننده شب بوی گلدانی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۱۸۵۶

خمینی‌شهر بزرگترین تولیدکننده شب بوی گلدانی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، احمدرضا رئیس‌زاده اظهار داشت: سطح تولید گل و گیاه زینتی در استان اصفهان ۲۴۷ هکتار است که ۵۴ هکتار آن فضای باز و ۱۹۳ هکتار گلخانه است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: خمینی‌شهر با ۸۹ هکتار، اصفهان ۵۵ هکتار، دهاقان ۲۵ هکتار و فلاورجان با ۱۶ هکتار عمده‌ترین شهرستان‌های تولید کننده گل وگیاهان زینتی در استان اصفهان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سالیانه ۷۴ میلیون و صد هزارگل شاخه بریده از جمله رز، آلسترومریا، لیسیانتوس، داوودی، ژربرا و لیلیوم در گلخانه‌های استان تولید می‌شود.

رئیس‌زاده با اشاره به عمده‌ترین گل‌های نشایی فصلی افزود: گل‌های نشایی فصلی ۱۳۶ هکتار و ۶۹.۶ میلیون نشا، که عمده‌ترین محصولات شب‌بو، بنفشه، اطلس، جعفری، همیشه بهار و آهار است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: یکی از معروف‌ترین گل‌های تولیدی در استان شب‌بوی گلدانی است که استان اصفهان با میزان تولید ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار گلدان در سال رتبه اول تولید در کشور را دارد و خمینی‌شهر به عنوان قطب تولید شب بوی کشور به تنهایی ۱۳ میلیون گلدان از این تعداد را تولید می‌کند و بیشتر آن را در استان‌های دیگر عرضه می‌شود.

بذر وارداتی، نقطه ضعف پرورش شب بو

عزت‌الله کریم‌زاده گفت: شب‌بو‌ها ارقام مختلفی دارند که به دو صورت گلدانی و خاکی در گلخانه کشت می‌شود و گل‌های کشت خاکی به صورت شاخه بریده است.

مسؤول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان خمینی‌شهر افزود: به دلیل این‌که گل شب بو با آب، هوا و خاک منطقه خمینی‌شهر سازگار است این شهرستان رتبه اول تولید را در کشور دارد و مسؤول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به این که بذر این گل در کشور تولید نمی‌شود و بذر‌ها وارداتی است.

وی تصریح کرد: باید شرکت‌های تحقیقاتی به تولید بذر f ۱ ورود کنند؛ بذر‌های f ۱ بذر‌هایی هستند که اولین بار کاشته می‌شود و خالص سازی شده‌اند و گل‌های این بذر‌ها کیفیت رنگ و یا محصول بسیار بالایی دارد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان خمینی شهر کشاورزی تولید جهاد کشاورزی استان اصفهان خمینی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ملی مسکن در ۱۸۰۰ هکتار از اراضی استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: از هزار و ۸۳۳ هکتار از اراضی اختصاص داده شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌های استان، ۳۰۸ هکتار آن در ۸۷ روستا قرار دارد که در حال تفکیک برای ساخت و ساز هستیم.
غلامرضا اسماعیلی، از صدور اسناد بنیادی برای ۹۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار خبر داد و افزود: ۲۸ هزار و ۱۸۱ سند با همکاری ثبت احوال به متقاضیان تحویل داده شده که در نوع خود عدد قابل توجهی است.
وی از اجرای طرح‌های مسکن در بخش روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر استان اصفهان خبر داد و گفت: زیرسازی تمام این طرح‌ها اجرا شده است.
غلامرضا اسماعیلی افزود: در سال گذشته حدود ۳ میلیون مترمربع از طرح‌های روستایی استان اصفهان آسفالت ریزی شده است.
وی نرخ مقاوم سازی در استان اصفهان را ۴۰ درصد دانست و ادامه داد: اگر تسهیلات مقاوم سازی به طور کامل جذب شود این روند ادامه خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار هکتار اراضی حوضه زاینده‌رود زیر کشت غلات است
  • تکمیل پازل امنیت غذایی در دانشگاه/ تولید سالانه ۱۰۰ میلیون بذرهیبریدی در دانشگاه آزاد اصفهان
  • تحویل۸۳۹ واحد مسکونی مددجویی به متقاضیان اصفهانی
  • اجرای طرح ملی مسکن در ۱۸۰۰ هکتار از اراضی استان اصفهان
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور ۷ درصد است
  • ۳۰۰ هزار هکتار از مزارع استان مرکزی تحت پایش مبارزه با آفات قرار گرفت
  • قیمت کالا‌های صنعتی در انتظار تورم پیشران بهمن
  • رفع تصرف بیش از ۵۶ هکتار از اراضی ملی استان اصفهان
  • پرداخت غرامت خسارت به کشاورزان در غرب استان اصفهان + فیلم
  • تولیدکننده ۹۰ درصد زعفران جهان هستیم/ اسپانیا، بزرگترین صادرکننده مجدد زعفران ایرانی