Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابوالحسن نواب عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بیش از هفت هزار دانشجوی فوق لیسانس و دکتری در دانشگاه ادیان و مذاهب مشغول به تحصیل هستند، گفت: برنامه ۲۰ ساله آینده، جذب بیست هزار دانشجو با تکیه بر دانشجویان خارجی است.
وی بیان کرد: ۴۰۰ جلد کتاب در حوزه ادیان و مذاهب تاکنون تألیف شده که در نظر داریم این تعداد را به ۲ هزار جلد برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: به منظور تبادلات دانشجویی با کشورهای مختلف تاکنون ۳۵ هیئت به خارج از کشور ارسال شده که باید به ۲۰۰ هیئت برسد.
وی با اشاره به برقراری موافقت نامه فرهنگی با ۷۰ دانشگاه جهان افزود: در حال تقویت روابط با اهل سنت داخل کشور هستیم و بدین منظور دو رشته فقه حنفی و فقه شافعی اضافه شده است.
حجت‌الاسلام نواب بیان کرد: در زمینه گفتگوی میان ادیان با کشورهای آلمان، اتریش و ترکیه در ارتباط هستیم اما تحریم‌های اقتصادی و کرونا جلوی فعالیت‌های حضوری را گرفته است که با این وجود فعالیت‌های حضوری همچنان ادامه دارد.
وی افزود: در سفر پاپ به عراق ۱۶ مصاحبه در این زمینه از سوی من انجام شد که نشان دهنده خالی بودن جای مقوله ادیان و مذاهب در کشور است.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد: دینی که به حکومت گره نخورد، ماندگار نیست و دولت واتیکان بدین دلیل معروف است که دولتی است که به دین منتهی است و همچنین یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان می‌باشد.
وی افزود: بجز بعضی دولت‌ها، در سایر کشورها نسبت به آزادی دروغ می‌گویند از جمله اروپا که در آن آزادی دینی وجود ندارد.
حجت‌الاسلام نواب با بیان اینکه آزادی ادیان در حد معقول در ایران وجود دارد، افزود: در دانشگاه ادیان، استاد مسیحی، زرتشتی و یهودی حضور دارند و برای ادیانی که در ایران وجود ندارد از جمله اباضی از عمان استاد حضور پیدا کرده است.
وی درباره طب سنتی گفت: وزارت بهداشت مخالف طب سنتی نیست و دانشکده طب سنتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران دایر است اما درباره طب اسلامی نظرات متفاوتی وجود دارد.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: ۲ انتشارات در این دانشگاه فعال است که انتشارات دانشگاه ادیان، کتب تألیفی دانشگاه و انتشارات ادیان نیز کتب دیگر بخش‌ها را منتشر می‌کند.
وی افزود: قبلاً ارتباطات فعالی در لندن داشتیم و تا سال ۷۳ نیز در دنیا احساس کردم که باید مرکزی برای تعامل با سایر کشورها و ادیان مختلف برقرار شود.
حجت‌الاسلام نواب گفت: از میان دانشجویان این دانشگاه، یک چهارم ایرانی و باقی غیر ایرانی هستند.
وی افزود: دانشگاه ادیان حتی در مورد عقبه مسیحیان صهیونیست نیز بررسی‌های لازم را انجام داده است و هیچ سنگری در ایران به اندازه دانشگاه ادیان به صورت علمی با داعش برخورد نکرده است.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: در توسعه طرح جدید دانشگاه، ۶ هزار متر سوله برای کارخانه در نظر گرفته شده است و بیش از ۶۰ درصد کار نیز پیشرفت داشته و تا پایان شهریور ماه افتتاح می‌شود.

کد خبر 5172369

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران ادیان توحیدی آزادی ویروس کرونا حوادث چهارشنبه سوری انتخابات 1400 کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان انتخابات شوراي شهر اردبیل اراک چهارشنبه سوري چهارشنبه آخر سال رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۱۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی بیان رسانه‌ها تا کجا معنا دارد؟ + فیلم

محمد حسین ساعی عضو هیات علمی دانشگاه گفت: وضعیت رسانه‌ای ایران نیازمند بازسازی ساختاری است تا از منظر جریان‌های آفندی و پدافندی، اشکالات جدی خود را برطرف کنیم.

او بیان کرد: ایجاد جو ناامنی روانی در جامعه ایران، راهبرد رسانه‌های غربی و صهیونیستی است ولی به خاطر تصور عجیب و غریب از آزادی بیان در داخل، هنوز به درک صحیحی از این تهاجم نرسیده‌ایم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • معرفی سرپرست جدید نهاد نمایندگی در دانشگاه پیام نور همدان
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • رئیس جدید دانشگاه شهید محلاتی سپاه پاسداران معرفی شد
  • نیت خاص آیت‌الله امامی‌کاشانی در تشرف ۴۰ هفته‌ای به جمکران با پای پیاده!
  • بررسی مقتضای اصل در مجراهای مختلف شک در مسائل اعتقادی
  • درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه
  • دروغ هایی که درباره ماجرای ریزپرنده ها گفته شد | اسرائیل پاسخ عملیات وعده صادق را داد؟
  • بن‌گویر: سال‌ها دربارهٔ ارتش اسرائیل به ما دروغ می‌گفتند
  • آزادی بیان رسانه‌ها تا کجا معنا دارد؟ + فیلم
  • همایش «آسیب شناسی قانون گذاری کیفری در دوران پسا انقلاب» در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی برگزار می‌شود