Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان گفت: در سفر امسال معاونان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۴۱۰ میلیاد تومان با مشارکت بانک‌های توسعه تعاون ورفاه برای کار‌های توسعه‌ای استان مصوب شد که عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشتاب ادامه داد: برخی طرح‌های نیمه کاره از جمله ۶ هزار راسی دلفان و کارخانه شیرخشک بروجرد با این اعتبار تا سه ماهه نخسنت ۱۴۰۰ بهره برداری می‌شوند.

او اضافه کرد: همچنین تاکنون ۲۰۱ میلیارد تومان تسهیلات جبران خسارات کرونا به استان تخصیص داده شده که ۱۹۳ میلیارد تومان ان با حفظ ۲۴ هزار و ۵۴۶ فرصت شغلی جذب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: در راستای حمایت از اشتغال اقشار آسیب پذیر نیز از مجموع ۱۲۴ میلیارد تومان تخصیصی استان ۱۱۲ میلیارد تومان به سه هزار و ۳۵ نفر پرداخت شد.

آشتاب افزود: همچنین در راستای سیات‌ها و مشوق‌های دولت برای اشتغالزایی؛ سهم لرستان از معافیت بیمه‌ای کارفرمایان ۴۲۰ نفر بود که ۱۱۳ درصد تحقق یافت و ۴۷۶ نفر از این فرصت بهره‌مند شدند.

او گفت: سهم لرستان برای کارورزی دانش آموختگان نیز ۷۵۰ نفربود که ۷۶۵ نفر از ان استفاده کردند و در طرح یارانه دستمزد نیز وظیفه محوله به استان ۵۳۸ نفر بود که ۷۵۲ نفر از آن استفاده کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: بر اساس ارزیابی وزارت تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی، لرستان در ۲ طرح تشویقی نخست بین جایگاه اول تا سوم کشور قرار دارد و رتبه اول اجرای طرح یارانه دستمزد را کسب کرده است.

آشتاب همچنین در خصوص راه اندازی سامانه جامع اشتغال و بیکاری لرستان اظهار داشت: اطلاعات ثبت نامی‌های مراکز کاریابی به این سامانه منتقل شده است و دستگاه‌ها می‌توانند به راحتی از طریق این سامانه گزارش گیری کنند.

او ادامه داد: بخش خصوصی نیز می‌تواند در این سامانه نیروی کار مورد نیاز خود را جستجو کند.

در طرح معافیت بیمه‌ای کارفرما در صورتی که کارفرما از متقاضیان ثبت نام شده در مراکز کاریابی استفاده کند تا ۲ سال از پرداحت حق بیمه وی معاف خواهد شد.

در طرح یارانه دستمزد نیز اگر بنگاه‌های اقتصادی نیروی مورد نیاز را از ثبت نامی کاریابی‌ها تامین کنند، دولت دست کم یک سوم دستمزد نیروی کار را به مدت یکسال پرداخت می‌کند.

چنانچه واحد‌های اقتصادی، دانش آموختگان دانشگاهی را به کار بگیرند حقوق و آموزش نیرو‌های کار تا سه ماه توسط دولت پرداخت می‌شود و در صورت بکارگیری نیرو‌ها پس از سه ماه، کارفرما تا ۲۱ ماه بعد از طرح معافیت بیمه‌ای برخوردار می‌شود.

 

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعاون کار و رفاه اجتماعی اشتغال زایی کار و رفاه اجتماعی میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۲۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله بعدی دهک‌بندی خانوارها اعلام شد

محمدی گفت: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، علیرضا محمدی رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان اظهار کرد: مطابق قانون بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به‌روزرسانی داده‌های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه‌های مختلف برای دهک‌بندی و وسع‌سنجی خانوارها، ۲ بار در سال (هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه آخرین به‌روزرسانی دهک‌بندی‌ها در دی ماه سال گذشته انجام شده است، مرحله بعدی اوایل شهریورماه انجام خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه یارانه‌بگیران فعلی براساس آخرین به‌روزرسانی دهک‌ها یارانه خود را دریافت می‌کنند، افزود: افرادی که نسبت به دهک‌بندی‌ها اعتراض و در سامانه ثبت اعتراض کرده‌اند، به تدریج توسط مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان بررسی می‌شوند و زمان اعمال تغییرات در شهریورماه است. به عبارتی دهک خانوارها تا دوره بعدی به‌روزرسانی‌ها غیر قابل تغییر بوده و مجدداً با دریافت داده‌های ثبتی اقتصادی و اجتماعی ارزیابی خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان تصریح کرد: طبق آخرین به‌روزرسانی‌ها ۸ درصد از افرادی که تغییراتی در دهک‌بندی‌شان ایجاد شده بود، ثبت اعتراض کرده‌اند که در حال بررسی اعتراض و وضعیت داده‌های ثبتی اقتصادی و اجتماعی هستیم و در صورت تایید اعتراض، در شهریور ماه اعمال می‌شود.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به صدک‌بندی خانوارها اشاره و خاطرنشان کرد: در سامانه حمایت وزارت رفاه، شناسنامه اقتصادی خانوار در هر کدام از شاخص‌ها به صورت صدک‌بندی درآمده است، به طوریکه باتوجه به مدل خودرو یا میزان تراکنش‌های بانکی و درآمدها، صدک وضعیت اقتصادی خانوار مشخص شده و در نهایت این صدک‌ها میانگینی از صدک کل خانوار را نشان می‌دهد.

وی به شهروندان گفت در صورت اعتراض نسبت به دهک‌بندی‌ها، از طریق سایت حمایت یا با شماره‌گیری ۰۲۱۶۳۶۹ با مرکز پاسخگویی وزارت رفاه که از ۸ صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی مردم است، اعتراض خود را ثبت کنند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • آموزش تعاونی ها به فنی وحرفه ای سپرده می شود
  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری
  • انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار
  • علت عدم حضور وزیر کار در مجلس چه بود؟
  • اسلامی: فناوری‌ هسته‌ای موجب ارزش افزوده مضاعف می‌شود
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • انجام یک میلیون و ۲۲۴ هزار تراکنش در اجرای طرح جدید کالابرگ الکترونیکی
  • کارگاه‌های تولیدی سیستان و بلوچستان زیر ذره بین های نظارتی
  • هدف‌گذاری ایجاد ۱۸۰هزار شغل در تهران
  • مرحله بعدی دهک‌بندی خانوارها اعلام شد