Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@12:26:39 GMT

قبل از هر کار، به نتیجه آن فکر کنید

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۲۷۹۷

قبل از هر کار، به نتیجه آن فکر کنید

ایسنا/اصفهان رئیس زندان کاشان گفت: کسانی که درست تصمیم گیری می کنند، مشکلات کمتری برای خود و دیگران درست می‌کنند. آنان که مهارت تصمیم گیری و دوراندیشی را بلد هستند به طور سازنده و سالم با مشکلات برخورد می‌کنند و از نتیجه کارهایشان راضی هستند.

محسن محبوبی شامگاه گذشته (چهارشنبه-۲۷ اسفند ماه) در جشن «طرح یاریگران زندگی» که در مدرسه شهید فخار کاشان برگزار شد، اظهار کرد: تصمیم های نادرست و کارهای خطرآفرین در یک لحظه کوتاه اتفاق می افتد، اما باعث می شود که همه جا برای ما زندان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم از ما ناراضی باشند و خود ما هم هیچ وقت از خودمان راضی نخواهیم بود.

وی خطاب به دانش آموزان عضو طرح یاریگران زندگی، افزود: شما هر روز در مسیر مدرسه دیوارهای بلند زندان را می‌بینید که برخی از شهروندان را به خاطر یک تصمیم اشتباه از جامعه و خانواده‌هایشان جدا کرده است و امروز پشیمانی برای آنها فایده ای ندارد.

رئیس زندان کاشان تاکید کرد: امروز به شما سفارش می کنم که در دوران مدرسه تمرین کنید تا درست تصمیم بگیرید. برای هر کاری که قرار است انجام دهید اول به نتیجه آن خوب فکر کنید، حتی اگر کاری به سادگی تماشای یک فیلم باشد.

وی تصریح کرد: فکر کنید اگر در روز قبل از امتحان به جای خواندن درس و آمادگی امتحان به تماشای فیلم بنشینید چه اتفاقی می افتد؟ حتی اگر دانش آموز ممتازی هم باشید، بدون درس خواندن، نمی‌توانید نمره خوبی بگیرید و حاصل این تصمیم نادرست شما، نمره ای است که مورد رضایت شما نیست و از آن ناراحت هستید.

محبوبی گفت: همیشه و در همه دوران زندگی برای همه انسان‌ها اتفاق‌هایی می‌افتد که از نتیجه آن ناراضی هستند. حتی اگر گاهی نتیجه یک تصمیم اشتباه را بتوان جبران کرد مثل همین نمره امتحان؛ ولی حسرت و پشیمانی آن همیشه در خاطر ما می ماند و باعث رنجش ما می شود.

وی افزود: باز هم سفارش می کنم که به عاقبت کارهایتان خوب فکر کنید و با بزرگترها مشورت کنید و سپس اقدام به کار کنید. عبور از چراغ قرمز خیابان فقط یک لحظه است،  اما آثار تصادف آن همیشه با ما می ماند و ما را عذاب می دهد.

رئیس زندان کاشان تصریح کرد: هر روز به یک گوشه خلوت خانه بروید و برای ۵ دقیقه به کارهای خود فکر کنید. بهتر است یک برگ کاغذ را سه قسمت کنید. در قسمت اول یکی از کارها را بنویسید، در قسمت دوم هم نتیجه آن را بنویسید و در قسمت سوم بنویسید که از نتیجه کار راضی هستید یا ناراضی و سپس علت آن را بنویسید.

محبوبی اظهار کرد: اگر عادت کنید به طور نقادانه به کارهای خود فکر کنید و قبل از هر کاری، نتیجه آن را در نظر بگیرید باعث می شود که هر روز تصمیم های بهتر و عاقلانه تری بگیرید و هیچ وقت دچار پشیمانی نمی شوید.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشان نیز در این مراسم، گفت: طرح یاریگران زندگی، با هدف ظرفیت سازی و تشکیل شبکه همیاری های دانش آموزان و ذینفعان مدرسه و محله اجرا می شود تا با توانمندسازی دانش آموزان زمینه ای برای پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر فراهم شود.

علی مولایی اظهار کرد: در اجرای این طرح، دانش آموزان به همراه والدین، مدرسه و ذینفعان محلی یاد می گیرند که فرایند شناسایی رفتارهای پرخطر تا تدوین راهکارهای پیشگیرانه، طراحی، حمایت جویی، اجرا و مستندسازی پروژه های کوچک مدرسه ای را با مشارکت همدیگر برنامه ریزی و مدیریت کنند.

وی افزود: طرح یاریگران زندگی در ۱۱۰ واحد آموزشی شهرستان کاشان با حضور ۵۵۰۰ دانش آموز اجرا می شود که شامل ۵۷ کانون در مقطع ابتدایی، ۳۱ کانون در مقطع متوسطه اول و ۲۲ کانون در مقطع متوسطه دوم است و ۱۰۳ نفر نیز به عنوان تسهیلگر به آموزش دانش آموزان می پردازند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشان در مورد ارکان این طرح، توضیح داد: هسته مرکزی کانون یاریگران زندگی در مدرسه شامل مدیر مدرسه، همیار پیشگیری، سفیر سلامت، همیار مشاور، رییس شورای دانش آموزی، نماینده معلمان، مشاور، نماینده والدین، تسهیلگر و کارشناس مسوول سلامت است و ۵۰ نفر از دانش آموزان نیز عضو کانون هر مدرسه  هستند.

رئیس سازمان دانش آموزی کاشان گفت: طرح یاریگران زندگی الگویی برای آموزش خودمراقبتی دانش‌آموزان است که با هدف آموزش دانش آموزان و خانواده ها در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اجرا می شود تا مدرسه به محلی برای تمرین مهارت های زندگی و فضایی لذت بخش برای یادگیری تبدیل شود.

مولایی افزود: این طرح، اقدامی فرهنگی و آگاهی بخش در جامعه است که دانش آموزان پایه اول ابتدایی تا آخر متوسطه را زیر پوشش برنامه های آموزشی - مشاوره ای دارد و به صورت همزمان برای سه گروه تأثیرگذار در نظام آموزشی شامل دانش‌آموزان، والدین و اولیای مدارس اجرایی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زندان دانش آموزان طرح یاریگران زندگی دانش آموزان نتیجه آن فکر کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع بدهی دو نفر زندانی را پرداخت کردند

دانش‌آموزان دبستان پسرانه بیان رفیع، با اهدای پس انداز‌های خود، موجبات آزادی دو نفر زندانی بدهکار را فراهم نمودند تا به کانون خانواده بازگردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، با پیگیری مددکاران اجتماعی این مرکز و در ادامه پویش سبز بهاری مدارس برای بازگشت نان‌آوران به خانه، دانش آموزان پیش دبستان و دبستان بیان رفیع، ضمن پرداخت ۳۰  میلیون تومان به عنوان بخشی از بدهی دو نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد، زمینه آزادی آنان را فراهم کردند.


لازم به ذکر است در این اقدام انساندوستانه دبیران و دانش آموزان پیش دبستان و دبستان بیان رفیع در منطقه ۲۲ تهران با پیوستن به پویش سبز بهاری، پس انداز و هدایای نقدی خود را به حساب ستاد دیه نمایندگی استان تهران موجبات آزادی دو نفر زندانی بدهکار را فراهم نمودند تا به کانون خانواده بازگردند.


بنا به این خبر، خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول، شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

دیگر خبرها

  • پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان
  • دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع بدهی دو نفر زندانی را پرداخت کردند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • جشنواره قصص قرآنی مشهد آغاز به کار کرد
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق 
  • نواختن زنگ سلامت در مدارس لرستان
  • چوب معلم گل نیست | تنبیه بدنی تا کی؟