Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-20@11:23:01 GMT

خود را برای ورود به قرن جدید آماده کنید

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۲۸۸۷

خود را برای ورود به قرن جدید آماده کنید

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران اظهار کرد: از آنجایی که برای شمارش سال‌های یک تقویم از صفر نمی‌توان نقطه آغاز را در نظر گرفت و تقویم از سال یک شروع شده است، بنابراین یک قرن که ۱۰۰ سال است، در سال ۱۰۰ پایان می‌یابد و از سال ۱۰۱ قرن جدید آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا، مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: علی رغم آنکه برخی افراد تنها از سال‌هایی که با عدد ۱۳ آغاز می‌شود، به عنوان قرن چهارده خورشیدی یاد می‌کنند، اما مبناها همواره ثابت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید توجه داشت که گاهشماری خورشیدی حاضر نه صرفاً مربوط به یکی دو قرن اخیر، بلکه حاصل تلاش شبانه‌روزی اخترشناسان نامدار ایرانی در قرون گذشته است که در تدوین این گاهشماری سعی فراوانی کرده‌اند و باید ضمن حفظ ارزش‌های علمی نیاکان اندیشمند این سرزمین، برای حفظ دقت ثبت تاریخ وقایع که یکی از فاکتورهای آن، ثبت قرن و یا سده وقوع آن واقعه است، نه به صورت سلیقه‌ای و یا با مواجهه شخصی، بلکه با احترام به قراردادهایی که تا کنون در این زمینه معین شده، برخورد شود.

وی یادآور شد: از آنجایی که برای شمارش سال‌های یک تقویم از صفر نمی‌توان نقطه آغاز را در نظر گرفت و تقویم از سال یک شروع شده است، بنابراین یک قرن که ۱۰۰ سال است، در سال ۱۰۰ پایان می‌یابد و از سال ۱۰۱ قرن جدید آغاز می‌شود.

عتیقی خاطر نشان کرد: بدیهی است دو رقم سمت چپ آخرین سال هر قرن بیانگر نام آن قرن نیز هست و سال ۱۴۰۰ بیانگر قرن ۱۴ خورشیدی است.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران اظهار کرد: امید است که اگر در سال ۱۳۹۹ با شدت گرفتن کووید -۱۹، برنامه‌های علمی ترویجی و فرهنگی زیادی برگزار نشد و یا به صورت حضوری برگزاری آنها امکان‌پذیر نبود، در سال ۱۴۰۰ خورشیدی به عنوان آخرین سال قرن ۱۴ خورشیدی و با فروکش کردن پاندمی کرونا، کلیه انجمن‌ها، مراکز و موسسات فعال بتوانند نسبت به اجرای برنامه‌ها و همایش‌های خود در آخرین سال قرن ۱۴ یعنی ۱۴۰۰ اقدام کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 482021

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سال 1400 قرن جدید آغاز قرن جدید سال ۱۴۰۰ خورشیدی نجوم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۲۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ فرماندار فومن در حاشیه مراسم آغاز نشای برنج در این شهرستان گفت: هادی پرتوی شالیکار اهل روستای گشت گوراب فومن نشای برنج را با کاشت رقم کیفی علی کاظمی در یک هکتار شالیزار خود آغاز کرد.

فرامرز مرجانی از آماده سازی ۹۰ درصد سردهنه‌های شهرستان فومن برای تامین آب زراعی خبر داد و افزود: از ۳۵ سردهنه تامین آب زراعی تاکنون، ۳۱ سردهنه آماده شده اند و ۴ سردهنه باقی مانده هم تا هفته آینده آماده بهره برداری خواهند شد.

وی با تاکید به شالیکاران فومن برای رعایت تقویم زراعی، گفت: شالیکاران هر چه زودتر با استفاده بهینه از منابع آبی موجود، شالیزار‌های خود را برای نشای برنج آماده کنند.

دیگر خبرها

  • «درخت بی‌سایه» آماده نمایش شد/ پایان فیلمبرداری «چهارشنبه سوری»
  • «از هرات تا تهران» آماده نمایش شد/۲ انتصاب در انجمن سینمای جوانان
  • تقویم نجوم ۱۴۰۳ (بخش پنجم) + دانلود جدول رصد
  • تقویم نجوم 1403 (بخش پنجم) + دانلود جدول رصد
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس؛ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • آغاز به کار مسابقات دارت انتخابی تیم ملی در سنندج
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • فولکس‌واگن‌های ارزان‌قیمت آماده ورود به بازار
  • نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!