Web Analytics Made Easy - Statcounter

با افزایش آمار مرگ و میر و مبتلایان به بیماری کووید در اتحادیه اروپا تنش بر سر توزیع و صادرات واکسن های کووید بالا گرفته است. اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون این اتحادیه، چهارشنبه گفت که اروپا در آستانه موج سوم کرونا قرار دارد و اتحادیه اروپا شاید مجبور شود صادرات واکسن به بریتانیا، را متوقف کند تا بتواند واکسن ها را برای شهروندان اتحادیه مصرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، وی تاکید کرد این اقدام برای توقف موج سوم شیوع ویروس کرونا در اتحادیه اروپا الزامی است.

فن در لاین در ساختمان کمیسیون اروپا به خبرنگاران گفت: « اتحادیه اروپا بحران قرن را تجربه می کند. می بینیم که موج سوم در بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال شکل گیری است و می دانیم که باید روند واکسیناسیون را تسریع کنیم.»

اتحادیه اروپا برای تسریع روند واکسیناسیون در کشورهای اروپایی، به همه ۲۷ کشور عضو اجازه داده است تا از تمام واکسن ها از جمله واکسن اسپوتنیک روسی و سینوواک چینی نیز استفاده کنند.

رئیس آلمانی کمیسیون اروپا با انتقاد از روند صادرات واکسن آسترازنکا از بریتانیا به اتحادیه اروپا گفت: « مدتهاست که منتظریم که بریتانیایی ها دُزهای خریداری شده اتحادیه اروپا را تحویل دهند.»

فن در لاین در ادامه گفت: «اگر این وضعیت تغییر نكند باید در مورد چگونگی صادرات به كشورهای تولیدكننده واكسن، بریتانیا، تأمل كنیم. ما در مورد اینکه آیا صادرات به کشورهایی که میزان واکسیناسیون بسیار بالاتری از ما دارند، تأمل بیشتری خواهیم کرد.»

سخنان رئیس کمیسیون اروپا در حالی ایراد می شود که در دو روز گذشته ۱۶ کشور عضو اتحادیه اروپا تزریق واکسن بریتانیایی آسترازنکا را به دلیل «خطرات لختگی خون» به حالت تعلیق درآورده اند.

این در حالی است که بیش از ۶۰ درصد واکسن های خریداری شده کشورهایی چون فرانسه و هلند، این واکسن بریتانیایی است. بخشی از کارخانه های تولید واکسن های کووید آسترازنکا و فایزر در نزدیکی بروکسل، پایتخت اتحادیه اروپا، قراردارند.

گواهی‌نامه کووید برای تسهیل مسافرت اروپایی‌ها

رئیس کمیسیون اروپا همچنین روز چهارشنبه برنامه « گواهی نامه یا گذرنامه کووید» برای تسهیل سفر اروپایی ها در تابستان را ارائه داد. در صورت تصویب طرح جدید، ۴۵۰ میلیون شهروند اتحادیه اروپا اجازه خواهند داشت چه واکسن را تزریق کرده باشند یا نه بصورت آزادانه در داخل اتحادیه اروپا سفر کنند.

گفته می شود که طبق این طرح شهروندانی که واکسینه شده و یا آنهایی که نتیجه تست کوویدشان منفی شده است می توانند آزادانه سفر کنند.

این طرح قرار است هفته آینده در اجلاس سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا مورد بحث و بررسی قرار گیرد. این موضوع هفته هاست که مورد بحث و بررسی قرار گرفته و اثبات شده است که رهبران اروپایی اختلافات زیادی در این باره دارند.

کمیسیون اروپا تضمین کرده است در گواهینامه‌های مسافرتی کووید، اطلاعات شخصی و داده های شخصی شهروندان کاملا محفوظ خواهد ماند. همچنین اورزولا فن در لاین چهارشنبه گفت که گواهی ها در قالب دیجیتال صادر می شوند تا از طریق گوشی‌های هوشمند قابل ارائه باشد.

کمیسیون اروپا می گوید هنگامی که سازمان بهداشت جهانی پایان شیوع بیماری کووید۱۹ را اعلام کرد تمام گواهینامه ها به حالت تعلیق در خواهند آمد.

برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله فرانسه این طرح را تبعیض آمیز خوانده اند.

فرانسه می گویند روند توزیع و تزریق واکسن در اتحادیه اروپا عادلانه پیش نمی رود و به همین دلیل نمی توان طرح هایی از این دست را به تصویب رساند.

براساس اطلاعات جمع آوری شده توسط مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل همه گیری کرونا، کمتر از ۵ درصد شهروندان اروپایی تاکنون واکسینه شده اند. با این وجود رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت اطمینان دارد تا پایان تابستان بیش از هفتاد درصد شهروندان اروپایی واکسینه خواهند شد.

برچسب هااتحادیه اروپا (EU) اورزولا فن در لاین بریتانیا پاسپورت کووید گواهینامه مسافرتی کووید واکسن آسترازنکا آکسفورد واکسیناسیون

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا EU بریتانیا واکسن آسترازنکا آکسفورد واکسیناسیون آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو عضو اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا کمیسیون اروپا رئیس کمیسیون صادرات واکسن فن در لاین واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۴۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار رئیس سابق کمیسیون اروپایی درباره وقوع جنگی بزرگ

رئیس سابق کمیسیون اروپایی درباره وقوع جنگی بزرگ در سایه لفاظی های جنگ طلبانه در جریان جنگ اوکراین هشدار داده و بار دیگر از ایده تشکیل ارتش اروپایی حمایت کرد.   به گزارش تسنیم، یان کلود یونکر، رئیس سابق کمیسیون اروپایی در گفتگو با کلاینر سایتونگ درباره وقوع جنگی بزرگ در سایه لفاظی های جنگ اوکراین هشدار داد.   وی با توجه به جنگ روسیه علیه اوکراین، در این باره هشدار داد که فقط درباره سلاح صحبت شود.   یونکر در مصاحبه ای با کلاینه سایتونگ گفت: اروپا در حال و هوای قبل از جنگ است زیرا برخی از اظهارات و موضع گیری ها مرا به یاد لفاظی های جنگ سرد می اندازد.   این مقام سابق اروپایی تاکید کرد که در این شرایط فقط در مورد سلاح صحبت می شود.   وی ابراز امیدواری کرد که لفاظی های جنگ منجر به "جنگ بزرگ" نشود.   هم زمان یونکر مدعی شد که این شرایط تقصیر اروپا نیست، بلکه به دلیل "سوء رفتار گسترده" ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بوده است.   وی همچنین گفت که پوتین را به خوبی می شناسد.   یونکر در این باره گفت: من احتمالاً یکی از اروپایی‌هایی هستم که طولانی‌ترین و صمیمی‌ترین صحبت‌ها را با او ( پوتین) انجام داده‌ام. من ساعت‌ها، حتی شب‌ها، به زبان آلمانی، بدون دخالت دیپلمات‌ها یا مترجمان، با او صحبت می‌کردم. اما اکنون دلسرد شده ام.   وی در بخش دیگری از این گفتگو در این باره که هشدارهای کشورهای اروپای شرقی درباره حمله روسیه را جدی نگرفته است، ابراز ناراحتی کرد و به خطای خود در این راستا اعتراف کرد.   یونکر در پاسخ به این سوال که آیا پوتین نباید در جنگ پیروز شود، پاسخ داد: "بله، زیرا او (پوتین) خشن تر می شود." این امر مستلزم آن است که اروپای غربی و باستانی ها فعالانه از اوکراین حمایت کنند.   وی همچنین گفت: من یک جنگ‌افروز نیستم به این معنا که می‌خواهم فقط درباره سلاح صحبت کنم. من معتقدم که برای پایان دادن به این جنگ باید به دنبال قالب‌های دیگری در پشت جبهه تسلیحاتی باشیم.   یونکر در عین حال گفت: اما این جنگ نباید به صلح دیکته شده از طرف روسیه بیانجامد. باید از این امر جلوگیری کرد.   وی درباره ایده اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره اعزام نیرو به اوکراین گفت که این ایده او را شگفت زده کرد، اما او را شوکه نکرد.   یونکر افزود: همچنین یک استراتژی سنجیده در این مورد وجود دارد که می گوید نباید به دشمنی که به عنوان یک مخالف ظاهر می شود گفت که چه خطوط قرمزی وجود دارد و من این را در رده حرکات تاکتیکی قرار می دهم.   در بخش دیگری از سخنانش از ایده ارتش اروپایی طرفداری کرد و گفت: اما اجرای آن چندان آسان نیست. این تفکر در اروپا ملی باقی مانده است و باید اروپایی شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جنگ اوکراین اولویت های اروپایی ها را تغییر داده است
  • تاکید آلمان بر لزوم سیاست دفاعی مشترک اروپایی
  • معاون وزیر دفاع بریتانیا تهدید به زندان شد
  • درخواست نمایندگان پارلمان بریتانیا برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان
  • تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته
  • هشدار رئیس سابق کمیسیون اروپایی درباره وقوع جنگی بزرگ
  • اتحادیه اروپا: قطعنامه‌های شورای امنیت لازم‌الاجرا هستند
  • خشم انگلیس از حملات سایبری چین
  • احتمال ممنوعیت اشتراک‌های پولی فیس‌بوک در اروپا