Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@03:48:57 GMT

وضعیت سفرهای خودرویی درون و برون‌شهری در نوروز ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۴۸۰۲

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی سفر و تردد در جاده‌های کشور در طول ایام نوروز گفت:‌ برابر آخرین اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا که در آن بر ضرورت پرهیز از سفرهای غیرضروری تاکید شده، اعلام شده که سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و خودروهایی که وارد این شهرها شده یا خودروهایی که با پلاک بومی از آنها خارج شوند، با توجه به قرمز یا نارنجی بودن وضعیت شهر به ترتیب یک میلیون و نیم میلیون تومان جریمه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه سفر به سایر شهرهای گروه زرد و آبی بلامانع است، گفت:‌ وضعیت شهرها در سامانه ماسک و نیز از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود و در حال حاضر برابر آخرین اعلام ستادملی مقابل با کرونا ۴۰ شهر در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند که البته ممکن است وضعیت شهرها با اعلام ستادملی مقابله با کرونا تغییر کرده و به تعداد شهرهای قرمز و نارنجی اضافه شده یا از آن کاسته شود.

وی همچنین به رانندگان و مسافران توصیه کرد که در طول مسیر سفر حتما توجه داشته باشند که از شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی عبور نکنند چرا که مشمول جریمه خواهند شد. این رانندگان باید از کمربندی شهرها و در صورتی که کمربندی وجود نداشته باشد از همان مسیری که پلیس اعلام کرده تردد کنند تا مشمول جریمه ورود غیرمجاز به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی نشوند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره اجرای ممنوعیت تردد شبانه نیز گفت:‌ این ممنوعیت در تمام شهرهای کشور و صرف نظر از وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و آبی اجرا می‌شود. بنابراین تمامی شهروندان اعم از ساکنان بومی و غیربومی باید توجه داشته باشند که از ساعت ۲۱ تا ساعت سه بامداد اجازه تردد در شهر را ندارند و در صورت تردد جریمه خواهند شد.

شیرانی تاکید کرد که در خصوص کرونا، پلیس، مصوبات ستادملی مقابله با کرونا را انجام خواهد داد و تابع تصمیمات این ستاد خواهد بود.

منبع: الف

کلیدواژه: قرمز و نارنجی وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۴۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها

دریافت 39 MB

فیلم: محمد غلامحسینی

کد خبر 6087031

دیگر خبرها

  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • هوای اهواز بر مدار نارنجی است / ثبت پاک‌ترین آسمان در قزوین
  • سپاه پاسداران از درون و برون کشور در حال مجاهدت در راه حق است
  • اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به سیستان و بلوچستان
  • توزیع ناعادلانه پزشکان متخصص
  • ترافیک سنگین در ۳ محور برون شهری کشور