Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کاساچوف روز پنجشنبه در حساب کاربری خود در فیس بوک نوشت: فراخواندن «آناتولی آنتونف» سفیر روسیه در واشنگتن به مسکو، واکنش مناسب و درست به سخنان «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا است.

 وی افزود: این گونه اظهارات تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست و روابط دوجانبه را بشدت تخریب می‌کند.

معاون شورای فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که به احتمال زیاد فراخواندن سفیر روسیه در واشنگتن، در صورتی که طرف آمریکایی عذرخواهی نکند، واکنش آخر کرملین به سخنان بایدن نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جامعه اطلاعاتی آمریکا روز سه شنبه گزارش محرمانه‌ای را درباره دخالت خارجی در انتخابات ۲۰۲۰ این کشور منتشر کرد و در آن نتیجه گرفت که پوتین ناظر بر تلاش‌های گسترده‌ای با هدف سیاه نمایی نامزدی بایدن بوده است.

بایدن درباره این گزارش به «جورج استفاناپولوس» خبرنگار و مجری شبکه «ای بی سی نیوز» گفت که در تماس تلفنی ژانویه(دی)، به پوتین درباره واکنش احتمالی به این موضوع هشدار داده بود.

بایدن افزود: او (پوتین) تاوان آن را پرداخت خواهد کرد. ما- من و او- مذاکراتی طولانی داشتیم. شناخت نسبتا خوبی از او دارم. به پوتین گفتم، من از شما شناخت دارم و تو هم از من شناخت داری. اگر به این نتیجه برسم که چنین اتفاقی رخ داده است، آماده باشید.

در پی اظهارات بایدن رئیس جمهوری آمریکا که در آن پوتین همتای روسی خود را به اتهام مداخله در انتخابات کشورش، قاتل خوانده و گفته بود، مسکو باید تاوان پس بدهد، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که سفیرش را از واشنگتن فراخوانده است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه عصر چهارشنبه در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: «آناتولی آنتونف» سفیر روسیه در واشنگتن برای رایزنی درباره روابط روسیه و آمریکا به مسکو فراخوانده شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: دولت جدید آمریکا، نزدیک به دو ماه است که در راس قدرت قرار دارد و بزودی ۱۰۰ روز از آغاز حکومت آن سپری خواهد شد و به این مناسبت باید ارزیابی کرد که اعضای دولت بایدن چه کارهایی می‌توانند بکنند و در چه اقداماتی چندان موفق نیستند.

زاخارووا افزود: برای ما موضوع اصلی این است که چه راههایی برای بهبودی روابط روسیه و آمریکا وجود دارد که بخاطر بن بست کشاندن امور توسط دولت آمریکا در سالهای اخیر، در شرایط بسیار دشواری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: ما علاقه مندیم که از وخیم‌تر شدن اوضاع روابط روسیه و آمریکا جلوگیری کنیم، تا بدتر شدن روابط، ماهیت برگشت ناپذیر نیابد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: در جریان رایزنی‌های وزارت خارجه روسیه و سایر سازمان‌های مربوطه با سفیر روسیه در واشنگتن در این مورد صحبت خواهد شد.

«ویچسلاو والودین» ‌رئیس دومای دولتی، اظهارات اخیر بایدن رئیس جمهوری آمریکا علیه پوتین، را ناشی از عجز و ناتوانی وی دانسته است.

رسانه‌های روسیه همچنین از بسته تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو خبر داد که بزودی وضع خواهد شد.

آمریکا در شش سال اخیر بیش از ۱۰۰ بسته تحریم در عرصه‌های اقتصادی و مالی به بهانه‌های مختلف علیه روسیه وضع کرده است.

در همین حال امروز اعلام شد که سفیر روسیه در آمریکا روز ۲۰ ماه مارس (روز شنبه) برای رایزنی به مسکو می‌آید. 

برچسب‌ها روسیه انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا جو بایدن ولادیمیر پوتین وزارت خارجه روسیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا روسیه انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا جو بایدن ولادیمیر پوتین وزارت خارجه روسیه اخبار کنکور سفیر روسیه در واشنگتن وزارت خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۵۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا سالانه گزارشی را با موضوع بررسی حقوق بشر کشور‌ها منتشر می‌کند که در سال‌های گذشته همواره جمهوری اسلامی ایران را به «نقض حقوق بشر» متهم کرده است.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه آمریکا در تازه‌ترین گزارش سالانه خود موسوم به «حقوق بشر کشورها» با تکرار اتهامات پیش علیه جمهوری اسلامی ایران، این کشور را متهم به نقض حقوق بشر در سال ۲۰۲۳ میلادی کرد.

وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا سالانه گزارشی را با موضوع بررسی حقوق بشر کشور‌ها منتشر می‌کند که در سال‌های گذشته همواره جمهوری اسلامی ایران را به «نقض حقوق بشر» متهم کرده است.

در بخش خلاصه اجرایی گزارش حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا در سال ۲۰۲۳ میلادی که روز دوشنبه به وقت محلی منتشر شد، ادعا شده است: «محدودیت‌های حقوق بشری» ایران در سال ۲۰۲۳ در چندین حوزه وضعیت بدتری نسبت به سال گذشته پیدا کرده است.

«قتل‌های خودسرانه و غیرقانونی توسط حکومت و عوامل آن، مفقودی، رفتار‌های بی‌رحمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز توسط حکومت یا عوامل آن، قرار دادن زندانیان در شرایط خطرناک، دستگیری یا بازداشت خودسرانه، سرکوب فراملیتی علیه افراد در کشور‌های دیگر، تنبیه اعضای خانواده به دلیل جرائم ادعایی توسط فردی دیگری، محدودیت‌های شدید علیه آزادی بیان، سانسور، محدودیت‌های جدی برای آزادی‌های اینترنت» از جمله اتهاماتی است که وزارت خارجه آمریکا به جمهوری اسلامی ایران وارد کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه حقوق بشر خود برای سال ۲۰۲۳ میلادی، همچنین مدعی نقض گسترده حقوق بشر در ایران شده و گفته است زنان همچنان با فشار‌ها به خصوص در زمینه حجاب اجباری و پوشش خود مواجه بوده‌اند که منجر به نافرمانی مدنی آن‌ها شده است.

«رابرت گیلکریست» مقام ارشد دفتر دموکراسی و حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت حقوق بشر ایران با تکرار ادعا‌های واشنگتن گفت: در سال ۲۰۲۳وضعیت حقوق بشر در ایران همچنان رو به وخامت بود. حکومت ایران به هدف قرار دادن اقلیت ها، خبرنگاران و فعالان اجتماعی ادامه داد.

او با دخالت در امور داخلی ایران افزود: وضعیت حقوق بشر زنان در ایران همچنان رو به وخامت است. بسیاری از زنان و دختران که از حجاب اجباری حمایت نکرده اند با مجازات‌های سختگیرانه مواجه شده اند. حکومت ایران به اعمال احکام طولانی مدت برای فعالان حقوق زنان ادامه داده است.

این مقام وزارت خارجه امریکا ادامه داد: آمریکا به همکاری با شرکای بین المللی خود برای پاسخگو کردن مقامات ایران به دلیل نقض حقوق بشر ادامه خواهد داد.

گزارش‌های حقوق بشری آمریکا به دلیل دخالت در امور داخلی کشورها، استاندارد‌های دوگانه، عدم رعایت اصل بی طرفی و نادیده گرفتن فرهنگ‌ها و سبک زندگی کشور‌ها همواره مورد انتقاد است.

گزارش‌های سالانه حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا در حالی است که این کشور، کارنامه سیاه و تاریکی در عدم رعایت حقوق بشر گروه‌های رنگین پوست و بومی خود، نقش داشتن در کودتا‌ها و تجاوز به حاکمیت و استقلال کشور‌ها دارد.

دیگر خبرها

  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود
  • ببینید | روایت سخنگوی وزارت خارجه از محتوای پیام‌های جدید آمریکا به ایران
  • آمادگی لهستان برای استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور
  • روسیه : آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد
  • آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم
  • سفر «بلینکن» با تمرکز بر روسیه و ایران/ وزیر خارجه آمریکا از چین چه می‌خواهد؟
  • واکنش رسمی روسیه به کمک جدید آمریکا به اوکراین