Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@22:38:57 GMT

جنگنده سوخو-۵۷ روسیه کابوسی برای ناتو

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۵۷۷۰

جنگنده سوخو-۵۷ روسیه کابوسی برای ناتو

یک گزارش آمریکایی یادآور شده که ظهور هواپیمای سوخو-۵۷ روسیه در نیروهای مسلح ترکیه، با توجه به ویژگی‌های خاص این جنگنده، کابوسی برای کشورهای عضو ناتو خواهد بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، پورتال آمریکایی «FortyFive19» امروز (پنج‌شنبه) گزارش داد که احتمال ظهور جنگنده نسل پنجم "سوخو-57" روسی نزد نیروهای نظامی ترکیه، کابوسی برای کشورهای عضو ناتو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسندگان این گزارش یادآور شدند، این هفته طرف روسی از آمادگی خود برای مذاکراه با ترکیه درباره فروش هواپیماهای نوع سوخو-57 و سوخو-35 به آنکارا خبر داد و دولت ترکیه نیز به این نوع جنگنده‌های مدرن روسیه علاقه نشان داده است.

به گفته آنها، علاقه‌مندی مقامات آنکارا به این هواپیماهای روسی، مربوط به ممنوعیت تحویل جنگنده‌های اف-35 از سوی آمریکا میشود که پس از خرید سامانه دفاع ضدموشکی اس-400 توسط ترکیه اعمال شد. بدین ترتیب طرف ترکیه‌ای به سمت فناوری‌های نظامی روسی جذب شد و اکنون بهترین پاسخ آنکارا به واشنگتن، خرید جنگنده‌های نسل پنجم سوخو-57 از روسیه خواهد بود و پیدایش این هواپیما در نیروی هوایی ترکیه، کابوسی برای کشورهای عضو ناتو بوده و نگرانی‌هایی در این رابطه در بروکسل وجود دارد.

هفته گذشته وزیر صنایع و فناوری ترکیه خرید جنگنده‌های سوخو-35 و سوخو-57 از روسیه را بعید ندانست، ولی یادآور شد که اولویت اصلی روی توسعه جنگنده‌های موجود در ترکیه است.

لازم به یادآوری است که نشریه «نشنال اینترنست» آمریکا در ماه دسامبر سال گذشته میلادی نوشته بود که جنگنده سوخو-57 روسیه، به 5 دلیل، تهدیدی جدی برای ناتو است. به عقیده نویسنده این مقاله، یکی از دلایل، مزایای آیرودینامیکی این هواپیما است که توانایی سطح بالای قدرت مانور این جنگنده را در نبردهای هوایی تأمین می‌کند.

ترکیه: از اس400 دست نخواهیم کشیدموشک‌های اس-400 روسیه "بزرگترین وحشت" ناتوترکیه بدون اجازه روسیه نمی‌تواند موشک‌های اس-400 را به کشور ثالثی بدهد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا ترکیه اخبار روسیه اخبار آمریکا ترکیه اخبار روسیه سوخو 57

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۵۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۵.۶ ریشتری در ترکیه / آنکارا هم لرزید

تاکنون گزارشی مبنی بر تلفات یا جراحات جدی ناشی از این حادثه منتشر نشده است.

به گفته مقامات ترکیه، زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در شهر «سولوسرای» در استان «توقات» در حدود ۴۵۰ کیلومتری شرق «آنکارا»، پایتخت این کشور را لرزاند.

همچنین گفته می شود که این زمین لرزه در استان های مجاور از جمله در «یوزغاد» هم احساس شده است.

گزارش ها حاکیست که این زمین لرزه به خانه ها و ساختمان ها به ویژه در مناطق روستایی خسارات وارد کرده است.

به گزارش روزنامه «الشرق الاوسط»، پیش از این نیز دو زمین لرزه دیگر به بزرگی ۴.۷ و ۴.۱ ریشتر سولوسرای را لرزانده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • لحظه سقوط بمب افکن روسی + فیلم | وزارت دفاع روسیه سقوط جنگنده خود را تأیید کرد
  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • زلزله ۵.۶ ریشتری در ترکیه / آنکارا هم لرزید
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • سوخو-24 در نمایی متفاوت (عکس)
  • (عکس) موشک پنهان‌کار روسیه دوباره وارد میدان شد
  • صهیونیست‌ها کارخانه تولید دارو غزه را بمباران کردند