Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عملیات رزمندگان شجاع و خستگی ناپذیر ارتش و جنبش انصارالله یمن در محور شرقی و جنوب شرقی بخش صرواح (دروازه‌های غربی شهر مارب) ادامه دارد و درگیری‌های سنگین با عناصر ائتلاف سعودی در جریان است.

نیرو‌های تحت حمایت ائتلاف به شدت و با تمام قدرت و توان در حومه غربی شهر مارب از مواضع اشغالی دفاع می‌کنند و در مقابل رزمندگان یمنی هم در تلاش هستند با حملات زمینی و موشکی همزمان آخرین خطوط پیش روی خود را بشکنند و راه را برای ورود به شهر مارب باز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیرو‌های یمنی از محور غرب و جنوب غرب با شهر مارب همچنان ۱۰و ۱۵ کیلومتر فاصله دارند و درگیری‌های سنگین در محور شرقی صرواح در کوه‌های راهبردی «طلعه الحمراء و البلق» و در محور جنوب شرق صرواح در حومه شرقی کوه «الادیرم» به سمت جاده «مارب - سه راه حریب» جریان دارد.

جدیدترین خبر‌ها از تحولات میدانی یمن/ رزمندگان با سد مهم و راهبردی «مارب» چند کیلومتر فاصله دارند؟ + نقشه میدانی و عکس

مناطق «الزور و الحماجره» در شرق بخش صرواح (دروازه غربی شهر مارب) و کوه «الادیرم» و منطقه «اراک» در جنوب شرقی بخش صرواح (دروازه جنوب غرب مارب) در کنترل رزمندگان یمنی است و تحولات در این نقاط تغییری نکرده است.

در حال حاضر، رزمندگان با سد مارب در حومه جنوب غرب شهر مارب حدود ۳ و نیم کیلومتر فاصله دارند؛ سد مارب بر روی دریاچه مارب که حدود ۳۰ کیلومتر مربع مساحت دارد واقع شده و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است.

بیشتر بخوانید

دوربردترین حمله موشکی تاریخ جنگ یمن به خاک سعودی / از پایانه‌های نفتی شمال تا پایگاه‌های هوایی جنوب + تصاویر

عناصر ائتلاف سعودی سد مارب و حدود ۳۰ درصد از سواحل جنوب شرق و شرق دریاچه مارب را در اشغال دارند و در مقابل رزمندگان یمنی هم ۷۰ درصد از سواحل غربی، جنوب غربی و جنوبی دریاچه مارب را در کنترل دارند.

جدیدترین خبر‌ها از تحولات میدانی یمن/ رزمندگان با سد مهم و راهبردی «مارب» چند کیلومتر فاصله دارند؟ + نقشه میدانی و عکس

عملیات یگان موشکی علیه ائتلاف متوقف نشده است و در روز‌های گذشته ده‌ها تن از عناصر سعودی در جریان حملات دقیق کشته و زخمی شدند و خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد در حومه شهر مارب شده است.

یک منبع میدانی که تحولات را در استان مارب از نزدیک دنبال می‌کند به جزئیات عملیات‌های موشکی اشاره کرد و گفت: در جدیدترین عملیات موشکی ۳۵ تن از نیرو‌های ائتلاف سعودی به هلاکت رسیدند و ده‌ها تن دیگر هم زخمی شدند.

این منبع میدانی با بیان این که اسامی شماری از افسران ارتش سعودی هم در میان مجروحان دیده می‌شود، افزود: درگیری‌های سنگین در شمال شرق بخش صرواح در محور «المشجع» با مزدوران رژیم سعودی ادامه دارد.

جدیدترین خبر‌ها از تحولات میدانی یمن/ رزمندگان با سد مهم و راهبردی «مارب» چند کیلومتر فاصله دارند؟ + نقشه میدانی و عکس

این منبع میدانی از کشته و زخمی شدن ۲۰ تن از عناصر ائتلاف سعودی در جریان درگیری‌ها در این محور خبر داد و گفت: «محمد ابوبکر» فرزند استاندار «ابین» در درگیری‌ها در محور «المشجع» از پای درآمد و به هلاکت رسید.

عناصر گروهک‌های تروریستی داعش و القاعده نیز که از چند هفته قبل از سوی ائتلاف برای کمک به عناصر سعودی به حومه شهر مارب منتقل شدند در میدان نبرد موثر واقع نشدند و نتوانستند تحولات میدانی را تغییر دهند.

منبع:مشرق

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انصارالله یمن تحولات یمن جنگ یمن انصارالله یمن چند کیلومتر فاصله دارند ائتلاف سعودی بخش صرواح درگیری ها جنوب غرب شهر مارب جنوب شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۶۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی ۶۶ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان چایپاره در سال ۱۴۰۲

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسینی رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان چایپاره افزود: در سال گذشته ۱۰/۹ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان بهسازی و آسفالت ریزی شد.     وی با تاکید به اینکه در طول سال و بطور مستمر یکسری اقدامات راهداری بمنظور حفظ وضعیت موجود راه‌ها و بهبود شرایط تردد و عبور و مرور در سطح محور‌های مواصلاتی توسط عوامل راهداری شهرستان انجام می‌پذیرد؛ اظهار کرد: تسطیح و رگلاژ شانه سازی محور‌ها به طول ۱۸۰ کیلومتر و شن ریزی راه‌های روستایی و فرعی به طول ۵۰ کیلومتر از جمله این اقدامات است که در سال ۱۴۰۲ انجام شده است.     حسینی ادامه داد:  با توجه به اینکه تابلو و علائم ایمنی و  هشدار، پیش‌آگاهی و هدایت مسیر به رانندگان، نقش بسزایی در ارتقای ایمنی جاده‌های ارتباطی در سطح محور‌های مواصلاتی  دارد در طول یکسال گذشته ۲۵۰ مورد تابلو علائم هشدار دهنده جاده‌ای در محور‌های مواصلاتی شهرستان چایپاره نصب شد.     وی خاطر نشان کرد: در این مدت ۷۰ متر گاردریل در محور‌های شهرستان چایپاره  تعمیر ونصب شد.

دیگر خبرها

  • افزوده شدن ۱۸۰ کیلومتر راه اصلی به محور‌های ارتباطی استان همدان
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر /قلهکی: این ادعاها پیوست گزارش آژانس علیه ایران خواهد شد
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان _ بیرجند
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • خط کشی ۶۶ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان چایپاره در سال ۱۴۰۲
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی
  • تشریح سیاست های راهبردی سال جاری کانون در مرکز چالدران