Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان نماینده دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی از آغاز جنبش درختکاری با توزیع ۳۵ هزار نهال رایگان در دورود و ازنا خبر داد.

دکتر حسین گودرزی امروز ۲۸ اسفندماه اظهار کرد: در جلسه‌ای که با وزیر جهاد کشاورزی داشتیم درخواست اختصاص ۴۰ هزار نهال مثمر و غیرمثمر بصورت رایگان برای درختکاری در شهرستان‌های دورود و ازنا داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این راستا وزیر جهاد کشاورزی دستور لازم را صادر کرد و با مساعدت ویژه رئیس سازمان جنگل‌ها و مدیرکل منابع طبیعی استان در مرحله اول ۲۰ هزار نهال از انواع مختلف سرو، اقاقیا، بلوط، ارغوان و... به شهرستان دورود حمل و در محل اداره منابع طبیعی قرار گرفت، بیان کرد: در مرحله دوم پیگیر دریافت درختان مثمر هستیم و به محض دریافت نحوه توزیع آنها بین مردم دو شهرستان اطلاع رسانی خواهد شد.

نماینده دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از همین گونه‌ها ۱۵ هزار نهال هم در اختیار منابع طبیعی شهرستان ازنا قرار گرفت و امروز در جلسه ستاد سبز ازنا تشکیل و نحوه توزیع مناسب این نهالها مشخص و اطلاع رسانی خواهد شد.

گودرزی گفت: برای استفاده بهتر و توزیع مناسب در سطح شهر و روستاهای شهرستان دورود چهارشنبه(۲۷ اسفند)جلسه ستاد سبز دورود در محل اداره منابع طبیعی تشکیل و نحوه توزیع بین مردم و استفاده عمومی تعیین شد.

وی تصریح کرد: از مردم با فضیلت دو شهرستان، گروه‌های زیست محیطی و مردم نهاد و مسولین محترم درخواست می‌کنم علاوه بر کاشت نهال در مکانهای اختصاصی برای ایجاد فضای سبز و کاشت و نگهداری بصورت تجمیعی در محله‌ها و ورودی روستاها و پارک‌ها و... با هماهنگی و برنامه‌ریزی مناسب اقدام و به ویژه برای حفظ و نگهداری آنها اهتمام لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جهاد كشاورزي سازمان جنگل ها شهرستان ازنا دورود درختکاری نهالكاري مجلس شورای اسلامی جهاد کشاورزی جهادکشاورزی ازنا حسین گودرزی دورود و ازنا منابع طبیعی هزار نهال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت و در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۱۵ هکتار از اراضی ملی روستای دولت آباد از توابع بخش اسفندقه که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی با تأکید بر برخورد قاطع با هرگونه زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی افزود: هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس و پرداخت خسارت محکوم خواهد شد.

صادقی، ادامه داد: نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان جیرفت به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی منطقه ادامه خواهند داد و در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو با آنها برخورد خواهند کرد.

کد خبر 6086743

دیگر خبرها

  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • قاچاقچی چوب بهشهر دستگیر شد
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • برخورد قاطع با قاچاقچیان چوب در بهشهر