Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که ماه شعبان، ماه مهدوی و ماه مناجات است، گفت: دعای شعبانیه امیرالمومنین علی ابن ابی طالب (ع) عظیم ترین مناجات است که فقط مخصوص ماه شعبان نبوده و همیشه می‌توان آن را قرائت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی در جمع کارکنان این اداره کل به مناسبت اعیاد شعبانیه، گفت: سال ۱۴۰۰، سال بسیار زیبایی است و برای آن، همین بس که هم آغاز و هم پایان آن مصادف با میلاد امام عصر (عج) خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: در سال جدید، دو عید شعبان خواهیم داشت که امیدواریم تا این سال پربرکت، سال ظهور امام مهدی قائم (عج) باشد و چشمانمان منور به نور ایشان شود.

وی ادامه داد: روزهایی که در آن قرار داریم، افتخار بزرگی برای ما رقم زده و زیر علم امام حسین (ع) مزین به عنوان روز پاسدار و بزرگداشت یاد و خاطره تمام پاسداران اسلام و انقلاب اسلامی ایران به خصوص پاسدار عظیم القدری است که جان دادند تا ایران اسلامی عزتمند بماند. 

حجت الاسلام حسینی با تبریک این روز معنوی بر تمامی آزادگان، سرافرازان و جانبازان ایران اسلامی، اظهار کرد: اکنون که سال ۹۹ به پایان رسیده و در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، باید توجه به ماه مبارک شعبان هم در اولویت باشد.

وی در خصوص مناجات شعبانیه امیرالمومنین(ع) گفت: قرائت و خواندن این دعا بسیار مورد تاکید علما قرار گرفته است.

وی متذکر شد: بر خلاف نظر برخی افراد، بیش از ۸۰ درصد معارف اهل بیت (ع) در دعاها و زیارت‌ها است نه روایت‌ها. زیرا روایات‌ها تنها در اثر پرسش و پاسخ به وجود آمده‌اند اما دعاها و مناجات، مثلا نجوای امام علی (ع) با پروردگار متعال و همان اندرون و بعد باطنی را شرح می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: گاه محتوای برخی از دعاها هم‌چون دعای کمیل و زیارت وارث عمومی است اما زیارت نامه‌های دیگری چون زیارت عاشورا یک دعای خصوصی بوده و مخصوص محرم‌ها است. 

وی ادامه داد: محتوای دعای عظیم شعبانیه هم بسیار متفاوت بوده و از همان ابتدا با نجوای امیرالمونین علی (ع) با پروردگار خویش شروع می‌شود که با نگاهی به متن این دعا می‌توان گفت، یک نجوای عاشقانه از سوی یک انسان عاشق است. 

وی با بیان این‌که قرآن کریم فقط برای خواندن و ثواب کردن وجود ندارد، اظهار کرد: از طریق این مناجات، با نحوه گفت‌وگو با خدا آشنا می‌شویم و در واقع امام (ع) به ما یاد می‌دهد که چگونه با خدا صحبت کنیم. 

وی بیان کرد: انسان باید در ماه شعبان با پروردگار خود خلوت کند و از توفیقات و مباحث معرفتی قرائت مناجات شعبانیه بهره ببرد.

بر اساس این گزارش در پایان این مراسم، از فعالان حوزه نماز در اداره کل اوقاف استان قدردانی شد، هم‌چنین با اهدای هدایایی به فرزندان همکاران که به سن تکلیف رسیده‌اند و هم‌چنین فرزندان همکاران که در مسابقه نقاشی با موضول نماز در دهه فجر شرکت کرده بودند، از طرف معاونت فرهنگی اداره کل تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است

حجت الاسلام حسین سوری از اساتید حوزه علمیه قم امروز در نشست با طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد با محوریت انگیزه طلبگی، اظهار داشت: طلاب باید قدر جایگاه تبلیغی خود را بدانند و در راستای کسب معارف تهذیبی و حوزوی تلاش کنند.

وی داشتن بصیرت، آگاه به زمان بودن، داشتن کسب معارف دینی و انقلابی را از وظایف طلبگی دانست و افزود: این مهم، لازمه و اساس کار طلبگی و داشتن انگیزه برای ادامه دادن مسیر تبلیغ است.

استاد حوزه علمیه قم، انگیزه طلبه شدن را مهمتر از استعداد طلبگی برشمرد و خاطرنشان کرد: داشتن اخلاص و تقوا، شناسایی و کشف استعدادهای طلبگی و نظم دادن به استعدادهای تبلیغ، همگی مستلزم داشتن انگیزه طلبگی است.

حجت الاسلام سوری پشتکار در کسب معارف تهذیبی و علم آموزی را از دیگر وظایف طلبگی برشمرد و یادآور شد: طلاب باید با انگیزه مضاعف وارد حوزه علمیه شده و با جدیت و پشتکار در راستای کسب علوم حوزوی گام بردارند.

دیگر خبرها

  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • کدام دعا نماز را باطل می‌کند؟
  • رسانه‌ها آماده یک تحول عظیم و حوادث بزرگ در منطقه باشند
  • قاچاقی یکی از مداح ها را به آسایشگاه خودمان آوردیم /مرشد گفت مرد حسابی اگر تو روسیاه هستی چرا پای ما را وسط می کشی؟
  • جشنواره قصص قرآنی مشهد آغاز به کار کرد
  • اسرائیل در حال ارتکاب «نسل کشی» در اردوگاه نور شمس در کرانه باختری اشغالی است
  • علت خواب رفتن پا‌ها / چگونه دست و پای خواب رفته را بیدار کنیم؟
  • پخش «چهارگاه» از شبکه چهار سیما
  • مدیرعامل دارالقرآن اهل‌بیت اصفهان: قرآن و ادعیه‌های بلااستفاده یا فرسوده خود را به ما بسپارید