Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید مجتبی حسینی، مدیرکل زندان‌های استان اردبیل گفت: تعداد ¬۲۶ نفر از زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد و مالی با مبلغ بیش از ۵۰ میلیارد ریال امروز صبح در محل ساختمان نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل با همت والای خیران استانی و کشوری از زندان آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: همچنین در هفتمین مرحله جشن آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی به مناسبت گرامی‌داشت میلاد با سعادت حضرت امام حسین (ع) و در آستانه عید نوروز ۱۶ نفر دیگر نیز با مبلغ محکومیت بیش از ۲۰ میلیارد ریال در شرف آزادی هستند که تا عید نوروز از زندان آزاد خواهند شد.

مدیرکل زندان‌ها و نایب رئیس هیات امنای نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل بیان کرد: زندان افتادن افراد به دلیل بدهکاری مالی به ویژه در جرایم غیرعمد آثار زیانباری را به همراه دارد که البته بخشی از این آسیب‌ها با پرداخت دین از طریق ستاد دیه برطرف می‌شود.

حسینی اضافه کرد: بر این اساس با توجه به شیوع ویروس کرونا تعداد ۵۰ مورد جشن گلریزان و آزادسازی در سال ۱۳۹۹ به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه‌های اجتماعی برگزار و مبلغ بیش از ۳۶ میلیارد ریال توسط خیران استانی و کشوری برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی به این ستاد مردم نهاد کمک شد که نسبت به سال گذشته بیش از ۷۰ درصد افزایش داشت.

او در مورد چگونگی تامین بدهی این زندانیان تشریح کرد: مبلغ بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال گذشت شاکیان، ۵۰ میلیارد ریال آورده مددجویان، ۱۳۰ میلیارد ریال پذیرش اعسار دادگستری، ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانک‌های عامل، ۲۴ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال کمک ستاد دیه استان و ۱۶ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال کمک بلاعوض ستاد دیه کشور بود.

نایب رئیس هیات امنای نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل اظهار کرد: تعداد ۱۳۱ نفر با مبلغ بیش از ۱۰ میلیارد ریال نیز با حضور مستقیم خیران در زندان‌ها آزاد شدند و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

به گفته حسینی، تعداد زندانیان جرایم غیرعمد و مالی آزاد شده از سوی ستاد دیه استان در سال‌جاری ۲۱۸ نفر با مبلغ محکومیت بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزادی زندانیان جرائم غیر عمد عید نوروز جشن گلریزان جرایم غیرعمد و مالی ستاد دیه استان میلیارد ریال استان اردبیل مبلغ بیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۶۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی یک زندانی به همت مدیر نیکوکار یزدی

نیکوکار یزدی با حضور در دفتر ستاد دیه استان یزد، مبلغ ۴۵ میلیون تومان را برای مشارکت در آزادی یک زن زندانی غیر عمد اهدا کرد.

این نیکوکار که مدیر عامل یکی از شرکت های تولید لبنیات در استان یزد است و تمایلی به فاش شدن نام و تصویرش نداشت در خصوص این اقدام گفت: این مبلغ را به نیت خوشنودی خداوند متعال و شادی روح پدر مرحومم اهدا کردم و امیدوارم موجب شادی دل یک مادر زندانی و فرزندان او شود.

گفتنی است این نیکوکار در ماه مبارک رمضان نیز مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را به ستاد دیه استان یزد اهدا کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی یک زندانی به همت مدیر نیکوکار یزدی
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان