Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:35:11 GMT

حرف های تازه از واشنگتن درباره تبادل زندانی با ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۷۰۲۹

حرف های تازه از واشنگتن درباره تبادل زندانی با ایران

به گزارش ایرنا، اظهارات این مقام آمریکایی، در شرایطی مطرح شده که ۱۹ اسفند، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود اعلام کرده بود: ما آماده تبادل زندانیان هستیم و اگر تاکنون این اتفاق نیفتاده به خاطر عدم آمادگی دولت آمریکا بوده است. منتظریم ببینیم که چقدر دولت جدید آمریکا در تجدیدنظر در سیاست‌های دولت قبل جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اسپوتنیک، جالینا پورتر معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در نشست خبری گفت: ایالات متحده آماده بحث و گفت و گو با مقامات ایرانی در مورد مبادله ایرانیان زندانی در ایالات متحده با آمریکایی‌های محکوم در جمهوری اسلامی ایران است.

وی همچنین مدعی شد، ما همیشه برای همکاری سازنده با ایران آماده هستیم. ما از آنها (ایران) دعوت می کنیم تا در میز مذاکره به ما بپیوندند. این دیپلمات گفت: این فقط یکی از موارد زیادی است که ما می خواهیم با ایران در مورد آن بحث کنیم و ما برای این کار آزاد هستیم.

اسپوتنیک نوشت: پیش از این ظریف گفته بود که تهران در این مرحله دلیلی برای مذاکره با ایالات متحده ندارد. ایران می خواهد اقدام‌های هماهنگ واشنگتن را برای بازگشت به انطباق با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در برنامه هسته ای خود ببیند.

اسپوتنیک افزود: در ۱۴ دسامبر سال ۲۰۲۰، «علی باقری» معاون امور بین ‌الملل و حقوق بشر قوه قضاییه گفت که مقامات آمریکایی حدود ۱۵ شهروند ایرانی را که آنها را به تلاش برای دور زدن تحریم های آمریکا متهم کردند، در اختیار دارند.

دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده، در سال ۲۰۱۸ تصمیم به خروج از برجام گرفت. این توافق نامه توسط پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل و آلمان در سال ۲۰۱۵ با ایران امضا شده بود. جو بایدن رئیس فعلی دولت ایالات متحده، بارها آمادگی خود را برای بازگشت ایالات متحده به برجام اعلام کرده است، اما تاکنون گام عملی برنداشته است.

برچسب‌ها برجام شورای امنیت سازمان ملل اسپوتنیک دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا محمد جواد ظریف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام شورای امنیت سازمان ملل اسپوتنیک برجام شورای امنیت سازمان ملل اسپوتنیک دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا محمد جواد ظریف اخبار کنکور ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۷۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد

به گزارش فارس به نقل از رویترز، مجلس سنای ایالات متحده اواخر روز سه شنبه به لایحه‌ای رأی داد که بر اساس آن مالک چینی این شرکت، بایت دنس، باید دارایی‌های برنامه ویدیوی کوتاه محبوب را ظرف حدود 9 ماه واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

این اقدام که روز شنبه توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، ناشی از نگرانی‌ها در مورد دسترسی چین به داده‌های آمریکایی‌ها است.اکنون این لایحه به موافقت رئیس جمهور آمریکا نیاز دارد و بایدن قبلا گفته است که آن را امضا خواهد کرد.

سناتور مارکو روبیو، جمهوری خواه ارشد کمیته اطلاعاتی، گفت: سال‌ها به چین اجازه داده‌ایم یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در آمریکا را کنترل کند.»

تیک‌تاک که می‌گوید داده‌های کاربران ایالات متحده را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد و نخواهدگذاشت، استدلال کرده که این قانون ممنوعیتی است که حقوق آزادی بیان کاربران ایالات متحده را نقض می‌کند.

تیک‌تاک روز شنبه به کارکنان خود گفت: ما به مبارزه ادامه خواهیم داد، زیرا این قانون نقض آشکار حقوق 170 میلیون آمریکایی عضو تیک‌تاک تحت قانون متمم اول است. مجلس سنا با 79 رای موافق در مقابل 18 رای مخالف به این طرح رای مثبت داد.

دیگر خبرها

  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه