Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:14:21 GMT

آخرین پنجشنبه سال کرونایی در بهشت زهرا

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۷۱۸۵

آخرین پنجشنبه سال کرونایی در بهشت زهرا

به گزارش ایرنا؛ دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا و تاکیدات مسئولان اجرایی مبنی بر عدم حضور در بهشت زهرا(س) و رعایت شیوه نامه های بهداشتی آخرین پنجشنبه امسال را نیز مانند سال گذشته تحت تاثیر خود قرار داد.

شهروندان تهرانی قبل از شیوع ویروس منحوس کرونا از ساعات اولیه صبح با حضور بر مزار درگذشتگان خود و گلزار شهدا ضمن قرائت فاتحه به عطر افشانی و غباروبی منزل ابدی اموات خود می پرداختند که این سنت حسنه متاسفانه امسال و سال گذشته رنگ و بوی جدیدی به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر گذشتگان بر این عقیده بودند که روح درگذشتگان در پنجشنبه آخر سال نظاره‌گر است از این رو برای درگذشتگان بر سر مزارها فاتحه می‌خواندند و نذر می‌کردند.

شهروندان تهرانی امسال و سال گذشته بجای حضور فیزیکی و زیارت اهل قبور در بهشت زهرا (س) این کار را را از راه دور و با خواندن فاتحه انجام دادند که نقش بسزایی در کاهش و قطع زنجیره ویروس منحوس کرونا داشته است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س)، فرمانده انتظامی تهران بزرگ و سایر مسئولان از روزها قبل برنامه ریزی دقیقی برای عدم حضور مردم و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مسیر و داخل بهشت زهرا (س) و همچنین روانسازی ترافیک های احتمالی اندیشیده و به سمع و نظر مردم رساندند.

نتیجه تلاش صادقانه مسئولان و همکاری مردم باعث شد امروز(پنجشنبه آخر سال) کمترین میزان ترافیک و حضور شهروندان تهرانی را در بهشت زهرا(س) شاهد باشیم.

مردم با حضور حداقلی در بهشت زهرا(س) همکاری خوبی با ستاد ملی کرونا داشته اند

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در ادامه این گزارش ضمن تشکر از مردم به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم حضور در بهشت زهرا(س)، به خبرنگار ایرنا، گفت: مردم با حضور حداقلی در این مکان مقدس همکاری خوبی با ستاد ملی کرونا داشته اند.

سعید خال، اظهار داشت: امسال نیز مانند سال گذشته به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا پنجشنبه آخر سال متفاوتی نسبت به ادوار گذشته داشته ام که نشان از رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم دارد.

وی با بیان اینکه براساس گزارش های ستاد ملی کرونا شرایط کلان شهر تهران بسیار شکننده است، عنوان کرد: امیدواریم شهروندان تهرانی فردا و پس فردا نیز به توصیه های مسئولان گوش فرا دهند و از حضور در بهشت زهرا(س) مانند امروز خودداری کنند.

خال اضافه کرد: براساس دوربین های مرکز کنترل ترافیک سازمان بهشت زهرا(س) و ترافیک روان مبادی ورودی و خروجی این مکان مقدس از ساعت پنج صبح، مردم با حداقل تعداد سنت حسنه و اسلامی زیارت قبور در پنجشنبه آخر سال را بجا آورده اند.

وی با بیان اینکه بیشترین رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم حضور فیزیکی توسط والدین شهدا در پنجشنبه آخر سال رقم خورده است، افزود: سازمان بهشت زهرا(س) در جهت قدردانی از شهدا و والدینشان ۱۲ هکتار از گلزار شهدا را گلکاری و لاله کاری کرده است.

خال با اشاره به اینکه سازمان بهشت زهرا(س) سال سخت و طاقت فرسایی را سپری کرده است، ابراز کرد: امیدواریم مردم با رعایت نکات بهداشتی و زیارت از راه دور قبور دستمزد ۱۳ ماه تلاش و جهاد پنهان کارکنان سازمان بهشت زهرا (س) را به خوبی بدهند.

وی پیشتر از مردم خواسته بود که فقط برای انجام تدفین حضور یافته و زیارت قبور اموات را به روز دیگری موکول کنند.

مردم در پنجشنبه آخر سال به خوبی شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرده اند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه با اشاره به ترافیک روان مسیرهای منتهی به بهشت زهرا(س)، به خبرنگار ایرنا، گفت: خوشبختانه شهروندان تهرانی در پنجشنبه آخر سال با عدم حضورشان در بهشت زهرا(س) توصیه های ستاد ملی کرونا و مسئولان را به خوبی رعایت کرده اند.

سردار حسین رحیمی، اظهار داشت: حضور امسال مردم در بهشت زهرا(س) به نسبت سال های قبل بسیار کم است که این موضوع بیانگر رعایت توصیه های بهداشتی از سوی آنان است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی با همکاری سازمان بهشت زهرا(س) یک قرارگاه ترافیکی و انتظامی برای مدیریت ترافیک روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال و روز عید تشکیل داده است، افزود: نیروهای خدوم پلیس از ساعت های ابتدایی صبح تمام مبادی ورودی و مسیرهای منتهی به بهشت زهرا(س) را پوشش داده اند.

رحیمی عنوان کرد: انسجام و هم افزایی دستگاه های خدمات رسان به مردم باعث شده است شهروندان تهرانی به توصیه های بهداشتی و ترافیکی مسئولان جامعه عمل بپوشانند.

وی با اشاره به قدرت شیوع ویروس منحوس کرونا و به ویژه نوع انگلیسی آن، بیان داشت: سنت حسنه و اسلامی فاتحه خوانی برای اهل قبور در پنجشنبه سال برای سلامتی مردم از راه دور هم امکان پذیر می باشد که امسال مردم به خوبی رعایت کرده اند.

رحیمی یادآور شد: نیروهای راهور، پلیس راه، یگان امداد، سرکلانتری های دهم و نهم با تمام توان خود ایام پایانی سال در مسیر بهشت زهرا(س) را تحت نظر دارند و تمامی مسایل ترافیکی از جمله حضور گلفروشان را کنترل و ساماندهی کرده اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه با بیان اینکه سازمان بهشت زهرا(س) در یکسال گذشته در خصوص مدیریت کف و دفن و برخورد با خانواده متوفیان عملکرد خوبی داشته است، ابراز کرد: کارکنان این سازمان با یک تلاش مضاعف و همتی جهادی توانستند بهترین عملکرد را در مدیریت بیماری کرونا داشته باشند.

بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسما در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز شد.

بهشت زهرا (س) ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است.

برچسب‌ها بهشت زهرا ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهشت زهرا ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های کرونا بهشت زهرا ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های کرونا اخبار کنکور پنجشنبه آخر سال سازمان بهشت زهرا س ویروس منحوس کرونا شهروندان تهرانی ستاد ملی کرونا بهشت زهرا س کرونا داشته سال گذشته عدم حضور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۷۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ هفته عقیدتی سیاسی در لارستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، همایش هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و بزرگداشت مقام شامخ استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری پنجشنبه ۶ اردیبهشت از ساعت ۱۶ در گلزار مطهر شهدای شهر قدیم لار برگزار می‌شود.

در حاشیه این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین و با سخنرانی سردار اسماعیل کوثری (نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی) همراه است از مربیان نمونه عقیدتی سیاسی شهرستان‌های لارستان، اوز و جویم تجلیل خواهد شد.

لازم به ذکر است مراسم غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا نیز رأس ساعت ساعت ۱۵:۳۰ پنجشنبه برگزار خواهد شد.

کد خبر 6086935

دیگر خبرها

  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • هلیا اسدیان طلا گرفت/ زهرا جلیلی به مدال برنز رسید
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • همایش بزرگ هفته عقیدتی سیاسی در لارستان برگزار می‌شود
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • نظر دولت درباره تعطیلات آخر هفته؛ پنجشنبه یا شنبه‌ها؟
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • اعزام دختران بیلیارد کشورمان به مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴