Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@16:46:11 GMT

کار احداث جاده سمیرم - یاسوج از سر گرفته می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۷۴۳۷

کار احداث جاده سمیرم - یاسوج از سر گرفته می‌شود

به گزارش ایرنا، اصغر سلیمی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان، اظهار داشت: حدود هشت ماه است کارهای عمرانی طرح احداث این جاده ترانزیتی مرکز کشور در محدوده استان اصفهان متوقف مانده بود.

وی با بیان اینکه این موضوع هفته گذشته در جلسه ای با دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح شده است، تصریح کرد: مقرر شد بلافاصله بعد از تعطیلات عید نوروز اعتبار میلیاردی مورد نیاز اجرای طرح تامین و کار از سر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم ادامه داد: حدود ۱۱۰ میلیارد تومان در مرحله اول احداث این جاده بین استانی و شریانی در نظر گرفته شده بود که با نوسان قیمت‌ها، تورم و برخی مشکلات اجتماعی، فعالیت های عمرانی این طرح متوقف شد.

سلیمی جاده سمیرم - یاسوج را محور راهبردی از شمال به مرکز و از مرکز به جنوب کشور و خلیج فارس برشمرد و افزود: وزیر راه و شهرسازی نیز در سفر دوم اسفندماه امسال خود به سمیرم قول داده بود اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه تامین شود.

نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه همین پیوند، اظهار داشت: بیکاری مهمترین مشکل امروز این شهرستان است که تلاش داریم بخشی از آن را با حضور ۲ سرمایه گذار بخش خصوصی مرتفع کنیم.

وی با انتقاد از برخی مدیران دستگاه‌های دولتی در این شهرستان، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات منطقه تنها با پشتکار و پیگیری مداوم در تهران و نه در مرکز استان حل و فصل می‌شود اما گاهی مدیر اداره شهرستانی حتی حاضر نیست یک نامه عادی بنویسد و مشکلات خود را به ما اعلام کند تا پیگیری کنیم.

سلیمی ادامه داد: کسی از خارج منطقه برای ما و شهرستانمان دلسوزی نمی‌کند مگر اینکه خودمان با اراده جهادی و کار شبانه‌روزی به داد خودمان برسیم و تغییر و تحول به نفع مردم را رقم بزنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم اشاره‌ای نیز به انتخابات شوراهای شهر و روستا داشت و افزود: مردم به افرادی رای دهند که انگیزه بالای کار دارند و نقطه قوت آنها پیگیری دائم امور شهر و روستای آنهاست.

 محدوده طرح در استان اصفهان ۳۳ کیلومتر است.  بزرگترین پل سواره رو شهرستان سمیرم در محدوده اجرای این طرح(رودخانه خرکش) احداث می‌شود که با این کار بخش زیادی از پیچ و خم‌های مسیر نیز حذف خواهد شد.
شهرستان کوهستانی سمیرم دارای ۴۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۳ کیلومتر راه اصلی، ۱۲۵ کیلومتر راه فرعی و ۴۰۳ کیلومتر راه روستایی است.
این شهرستان رتبه دوم راه های همسنگ و رتبه سوم راه‌های روستایی استان اصفهان را به خود اختصاص داده و در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان در ضلع شمالی رشته کوه دنا و زاگرس میانی واقع شده است.

برچسب‌ها ترانزیت سمیرم یاسوج اصغر سلیمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترانزیت سمیرم یاسوج ترانزیت سمیرم یاسوج اصغر سلیمی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردنه بیژن پادنای سمیرم بالاخره بازگشایی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سمیرم گفت: با بارش اولین برف در سال گذشته مسیر گردنه بیژن به مدت شش ماه مسدود شده بود که با درخواست‌های مردمی با وجود اینکه هنوز استاندار‌های جاده‌ای در این مسیر اجرا نشده جاده باز شد.
احسان قادری افزود: با وجود بارندگی در روز‌های گذشته در این گردنه و ریزش سنگین بهمن و رانش مسیر با تلاش شبانه روزی راهداران این مسیر بازگشایی شد، اما عملیات راهداری با استقرار ماشین الات راهداری در این مسیر ادامه دارد.
وی گفت:هر ساله با اولین بارش برف گردنه بیژن به دلیل واقع شدن در ارتفاعات کوهستان دنا به دلیل بارش برف سنگین و رانش مسدود می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی، حوزه استحفاظی گردنه بیژن را در محدوده شهرستان سمیرم ۱۵ کیلومتر اعلام کرد وگفت: ارتفاعات این گردنه باتوجه به حجم بالای برف واحتمال سقوط بهمن مسدود می‌شود و راهداران با سه دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری تردد دراین مسیر سخت گذار را بعد از گذشت چند روز کاری برقرار کردند.
گردنه بیژن با ارتفاع سه هزار و ۳۰۰ متر در دامنه کوه دنا تنها مسیر ارتباطی بخش پادنای سمیرم با شهرستان دنا (سی سخت) استان کهکیلویه و بویر احمد در ۱۵۰ کیلومتری جنوب سمیرم در رارتفاعات دنا واقع شده است.

دیگر خبرها

  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • برخی جاده های خراسان رضوی مه گرفته و بارانی است
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • بزرگراه قم - جعفرآباد بهسازی می‌شود
  • بازگشایی گردنه بیژن پادنای سمیرم
  • بازگشایی مرتفع‌ترین جاده برف گیر ایران در شهرستان دنا
  • خط کشی ۶۶ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان چایپاره در سال ۱۴۰۲
  • گردنه بیژن پادنای سمیرم بالاخره بازگشایی شد
  • پاک سازی ۱۰ کیلومتر از جاده میامی در بخش رضویه
  • اجرای ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود