Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ذوب آهن اصفهان، آئین انعقاد و تبادل تفاهم نامه سرمایه گذاری ذوب آهن اصفهان برای احداث تأسیسات فاضلاب ۲۵ روستای شهرستان فلاورجان با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، منصور یزدی زاده مدیر عامل شرکت و هاشم امینی مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان، ۲۸ اسفند ماه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین لارگانی عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه درسال های گذشته تنها ۳۰ درصد از شبکه فاضلاب شهرستان فلاورجان اجرا شده بود، اما با ورود ذوب آهن اصفهان به بحث پساب تحولات زیادی در حوزه آب و فاضلاب استان اصفهان و به ویژه شهرستان فلاورجان رخ داده است، گفت: این اقدام و سرمایه گذاری ذوب آهن اصفهان در راستای حفظ و احیای زاینده رود انجام گرفته است که با وجود داشتن حقابه، بیشترین سرمایه گذاری را در بخش پساب انجام داده و ۹۰۰ میلیارد تومان برای احداث و جمع آوری شبکه فاضلاب در سطح استان اصفهان و شهرستان‌های لنجان و فلاورجان هزینه کرده است.

منصور یزدی زاده مدیر عامل شرکت با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان از حقابه یک متر مکعبی از آب زاینده رود دارد گفت: طی آخرین آمارها ذوب آهن تنها نیمی از این حقابه را مصرف می‌کند و این در حالی است که تولید این شرکت بیشتر از سال‌های گذشته است. وی افزود: ذوب آهن اصفهان علاوه بر نگاه اقتصادی و مدیریت به مصرف آب بیشتر در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی اقدام به سرمایه گذاری احداث تأسیسات فاضلاب ۲۵ روستای شهرستان فلاورجان نموده است.

یزدی زاده، سهم صنایع در مصرف آب را اندک دانست و گفت: احداث تصفیه خانه در ذوب آهن اصفهان با ظرفیت ۸۸۰ متر مکعب بر ساعت، به صورت BOT با شرکت مپنا در سال گذشته به امضا رسید که این پروژه پیشرفت ۲۵ درصدی داشته است.

وی مجموعه فعالیت‌های ذوب آهن اصفهان را در راستای کاهش مصرف آب، بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان دانست و خاطر نشان ساخت: ذوب آهن اصفهان برای تولید ۲۲۰ مگا وات برق از گاز فرایندی و مقدار اندکی گاز طبیعی استفاده می‌کند که با مساعدت مسئولین در وزارت نیرو طبق قانون این میزان استفاده ذوب آهن اصفهان از گاز را با تعرفه نیروگاهی محاسبه شود که این مهم برای ذوب آهن که از یارانه انرژی استفاده نمی‌کند بسیار مهم است.

حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: سرمایه گذاری ذوب آهن اصفهان برای جمع آوری پساب روستایی نوعی سرمایه گذاری برای داشتن آب پایداراست و دیگر صنایع نیز باید در این راستا قدم بردارند. وی افزود: با توجه به محدودیت‌های مصرف آب، مدیریت مصرف و روی آوردن به منابع جایگزین باید همواره مدنظر باشد.

هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه برای اولین بار در کشور اجرای تأسیسات فاضلاب در روستاها با سرمایه گذاری بخش خصوصی عملیاتی شد، گفت: این پروژه با سرمایه گذاری ذوب آهن اصفهان به روش بیع متقابل به مبلغ ۲۸۹ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت و به دنبال انعقاد این تفاهم نامه ۲۵۵ کیلومتر شبکه فاضلاب در ۲۵ روستا و توسعه تصفیه خانه فولادشهر اجرایی می‌شود.

وی خاطر نشان ساخت: در چند سال اخیر بالغ بر ۲ هزار و ۶۶۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه توسعه و احداث تأسیسات فاضلاب در سطح استان اصفهان انجام گرفته که در این بین ذوب آهن اصفهان نقش بسیار مهمی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان با اشاره به جمعیت تحت پوشش این طرح تصریح کرد: با اجرای تأسیسات فاضلاب در ۲۵ روستای فلاورجان جمعیتی بالغ بر ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات شبکه فاضلاب بهره مند می‌شوند که این امر تأثیر به سزایی در ارتقای بهداشت عمومی و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی دارد که این نشان از توجه مسئولین ذوب آهن به مسئولیت‌های اجتماعی است.

وی افزود: برای جلوگیری از آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی تأسیسات فاضلاب در روستاهای فلاورجان در دستور کار قرارگرفت که این مهم با سرمایه گذاری ذوب آهن اصفهان مهیا شد.

کد خبر 5172850

منبع: مهر

کلیدواژه: ذوب اهن اصفهان منصور یزدی زاده فلاورجان سیدناصر موسوی لارگانی شاخص کل بورس قیمت دلار بانک مرکزی ایران قیمت نفت قیمت مرغ بورس تهران وزارت جهاد کشاورزی تولید نفت غصه بزرگ سازمان بورس و اوراق بهادار سازمان هواپیمایی کشوری مصرف برق بازار سهام اسیا ویروس کرونا سرمایه گذاری ذوب آهن اصفهان ذوب آهن اصفهان مدیرعامل شرکت آب تأسیسات فاضلاب شهرستان فلاورجان میلیارد تومان استان اصفهان شبکه فاضلاب ۲۵ روستای مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۸۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم آباد گفت:یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر آتش‌بُر تا پایان اردیبهشت امسال در روستای گردشگری بیشه خرم آباد و حوالی آن برای جلوگیری از آتش‌سوزی های احتمالی در روزهای گرم ایجاد می‌شود. 

لطفعلی بیرانوند افزود:همچنین طرح احداث آتش بُر در سپیددشت مسیر راه آهن تا تنگ هفت، روستای گازه، روستای بیشه، خان آباد، صیدنر و زالیاب از طریق شخم زدن مناطق جنگلی و شخم زدن در کنار درختان، مناطق حساس در حال اجرا است.

وی گفت: با توجه به اینکه در مسیر جاده‌ها یکی از عوامل حریق بی‌احتیاطی در پرت کردن فیلتر سیگار است،احداث این آتش‌بُرها از سرایت آتش‌سوزی به داخل مزارع کشاورزی و درختکاری‌ها ومناطق جنگلی جلوگیری می‌کند.

بیرانوند با اشاره به اینکه جنگل‌ها و مراتع از مهم‌ترین و باارزش‌ترین منابع طبیعی هستند و نقش اساسی در تأمین نیازمندی‌های انسان ،اکسیژن، آب، مواد غذایی و دارو دارند، افزود: منابع طبیعی تجدیدشونده جنگل‌ها و مراتع در توسعه ی اقتصادی و اجتماعی جامعه نقش مهمی دارد و باید بیش از پیش مورد توجه سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان کشور قرار گیرد.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم آباد از شهروندان و طبیعت‌دوستان خواست در صورت مشاهده ی هر گونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع، نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی استان لرستان را یاری کنند.

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • الحاق ۱۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر هشترود
  • الحاق ۱۵۰ هکتار به محدوده شهر هشترود
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان
  • احداث بزرگترین پارکینگ مکانیزه کشور در اصفهان
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • اجرای پروژه فاضلاب شهرک صنعتی گلپایگان
  • آبرسانی به 70 روستای استان همدان در سال 1402
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان