Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@14:54:34 GMT

پوتین: آماده گفت‌وگوی مستقیم با بایدن هستم

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۵۹۲۰۸

پوتین: آماده گفت‌وگوی مستقیم با بایدن هستم

به گزارش تابناک به نقل از فارس، رئیس جمهور روسیه امروز (پنجشنبه) در پاسخ به اظهارات اخیر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به او پیشنهاد داد که در آینده‌ای نزدیک با یکدیگر گفت‌وگوی اینترنتی داشته باشند.

ولادیمیر پوتین'>ولادیمیر پوتین در گفتگو با کانال روسیا ۲۴ گفت: دفعه اول این جو بایدن بودکه پیشنهاد انجام مکالمه تلفنی را داده بود، حالا من می‌خواهم به بایدن پیشنهاد بدهم که به این بحث فیمابین خود ادامه دهیم؛ اما به شرطی که این گفتگو به طور مستقیم و زنده انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهور روسیه بر لزوم انجام بدون تأخیر، صریح و مستقیم این گفتگو تاکید کرد و گفت: به نظر من این به نفع دو ملت روسیه و آمریکا و خیلی از دیگر کشور‌ها خواهد بود.

وی افزود: بهتر است این قضیه را پشت گوش نیاندازیم. من مایلم که آخر هفته به تایگا سفر کنم و کمی در آنجا استراحت کنم، بنابراین می‌توانیم که فردا یا مثلاً دوشنبه این کار (گفتگو) را انجام دهیم.

پوتین خطاب به دولت آمریکا گفت: بفرمایید ما هر زمان آماده انجام این کار هستیم، هر زمانی که برای طرف آمریکایی مناسب باشد. من در این خصوص توصیه‌های لازم را به وزارت خارجه روسیه ارائه خواهم داد.

رئیس جمهور روسیه گفت: ما باید روابطمان را حفظ کنیم تا به صورت غیابی به یکدیگر حمله نکنیم. ما آماده بررسی روابط دوجانبه و مسائل مربوط به کشمکش‌های منطقه‌ای با بایدن هستیم.

وی افزود: مسئولیت موضوع ثبات استراتژیک بر عهده مسکو و واشنگتن است و می‌توانیم در این خصوص با بایدن گفتگو کنیم.

بایدن روز سه‌شنبه در یک مصاحبه تفصیلی با شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» ضمن «قاتل» خطاب کردن پوتین، مدعی شد که او برای مداخله در انتخابات آمریکا تاوان خواهد داد. بایدن به سوال خبرنگار این شبکه که پرسیده بود «شما ولادیمیر پوتین را می‌شناسی. فکر می‌کنی او قاتل است؟» اینطور پاسخ داد: «فکر می‌کند».

تنش‌ها در روابط روسیه و آمریکا از سال‌ها پیش به دلیل چند پرونده از جمله تحولات اوکراین و ادعا‌های دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شدت گرفته و واشنگتن چندین دور تحریم علیه مسکو وضع کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حداقل دستمزد اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه عیسی شریفی محمود سیف روز جانباز رئیس جمهور روسیه جو بایدن پوتین حداقل دستمزد اعمال ماه شعبان مناجات شعبانیه عیسی شریفی محمود سیف روز جانباز رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۹۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زلنسکی نسبت به جنگ بعدی پوتین/ آمریکا محافظت کند

به گزارش خبرآنلاین، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.بی.اس گفت: موشک‌های روسیه می‌توانند به هر کشوری برسند. ارتش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌تواند به اروپا بیاید و سپس شهروندان ایالات متحده، سربازان ایالات متحده، باید از اروپا محافظت کنند زیرا آنها اعضای ناتو هستند.

این ادعا از سوی زلنسکی در حالی مطرح شده که پوتین پیشتر گفته بود روسیه برنامه‌ای برای حمله به ناتو ندارد.

به گزارش ایسنا مسکو همچنین گفته که تامین تسلیحاتی غرب برای اوکراین سازش صلح آمیز را مخدوش می‌کند و باعث دخالت مستقیم کشورهای عضو ناتو در جنگ اوکراین می‌شود.

زلنسکی در ادامه گفت، نیروهای اوکراین موفق شده‌اند از پیشروی‌های روسیه در بدترین ماه‌های زمستان جلوگیری کنند و افزود: ما شرایط را تثبیت کرده‌ایم. بهتر از دو سه ماه پیش بود که کمبود مهمات توپخانه و انواع سلاح داشتیم.

رئیس‌جمهور اوکراین با بیان این ادعا که حملات روسیه در حال کاهش است، گفت: ما اکنون نیاز به کمک داریم.

وی در ادامه اذعان کرد که حملات نیروهای روسیه و موشک‌ها و گلوله‌های بی پایان آنها باعث تخریب برخی از روستاهای اوکراین شده ست.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت آنچه که بیش از همه مورد نیاز است سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت آمریکایی و توپخانه بیشتر است. در حالی که او از میلیاردها دلار حمایت ایالات متحده که کشورش قبلا دریافت کرده است قدردانی کرد اما گفت که ماهیت بودجه اختصاص داده شده توسط آمریکا برای کمک به اوکراین باید مورد توجه قرار گیرد.

زلنسکی در ادامه صحبت‌هایش گفت: برای پوتین، اوکراین یکی از اقمار فدراسیون روسیه است. در حال حاضر ما هستیم اما بعدا قزاقستان، کشورهای حوزه بالتیک، لهستان و بعدش آلمان یا دست کم نیمی از این کشور است.

زلنسکی ادامه داد:‌ آمریکا به ما کمک می‌کند و ما بابت این کمک، قدردان هستیم با این حال آمریکا نمی‌خواهد این جنگ ادامه داشته باشد اما این جنگ به اروپا و آمریکا می‌رسد. این جنگ خیلی سریع می‌تواند به آمریکا برسد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889175

دیگر خبرها

  • بایدن: کشور‌های عربی آماده هستند اسرائیل را به رسمیت بشناسند
  • سفیر روسیه: بهبود روابط با آمریکا در دوران بایدن ممکن نیست
  • هشدار زلنسکی نسبت به جنگ بعدی پوتین/ آمریکا محافظت کند
  • ادعای زلنسکی درباره حمله پوتین به خاک ناتو
  • بایدن از خجالت پوتین درآمد
  • بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!
  • حمله دوباره بایدن به پوتین
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی
  • توهین دوباره بایدن به پوتین