Web Analytics Made Easy - Statcounter

آل یعقوب مدیرعامل یک استارتاپ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سرویس هواشناسی هوشمند بیان کرد: سرویس هواشناسی هوشمند بر اساس اطلاعات و منابع مختلفی شامل ایستگاه‌های‌ هوا شناسی سراسر دنیا، اطلاعات ماهواره‌ای، اطلاعات مدل‌ها و سایر اطلاعاتی که می‌توانند در هواشناسی مورد استفاده قرار بگیرند جمع‌آوری شده و پس از کنترل کیفیت و پردازش‌هایی که صورت می‌گیرد با توجه به اقیم منطقه ایران در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با استفاده از روش‌های جدید علمی مانند هوش مصنوعی و شبکه‌های عصبی مصنوعی می‌توان قسمتی از این پردازش‌ها را با استفاده از نرم افزار‌ها و سخت افزار‌های کمتری تولید کرد و در اختیار کاربران قرار داد. ایران برای اولین بار توسط بخش خصوصی این ایده را شروع کرده و بیش از سه سال است که ساخت آن را آغاز کرده که به زودی در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

آل یعقوب با اشاره به اینکه چه کسانی از سرویس هواشناسی هوشمند استقبال کردند، بیان کرد: سرویس هواشناسی هوشمند مورد استقبال سازمان‌های دولتی، سازمان امداد و نجات و صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفت که سازمان امداد و نجات با توجه به موقعیت‌هایی که دارد باید به پیش بینی‌های هواشناسی با جزئیات بیشتر در مناطق مشخص و اساسی دسترسی داشته باشد.

او ادامه داد: سرویس هواشناسی هوشمند که توسط این استارتاپ ساخته شده با سازمان امداد و نجات در حال توسعه است تا بتواند در فاز اول ۱۴۰۰ نقطه و در فاز بعدی تا ۴۰۰۰ نقطه در ایران را به صورت نقطه‌ای و منطقه‌ای پیش بینی کرده و اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چه عواقبی می‌توانند داشته باشند و هر کدام از پدیده‌ها و وضعیت‌ها را در اختیارشان قرار بدهد که با این اطلاعات بتوانند موجب کاهش خسارات و تلفات شوند.

مدیرعامل این استارتاپ با اشاره به خدمات سرویس هواشناسی هوشمند گفت: این سرویس یک نوع سرویس دیتاست که می‌تواند از طریق اپلیکیشن یا حتی پیامک به کاربران خدمات دهد و می‌تواند در بخش‌های کشاورزی، بیمه، مدیریت بحران و امداد و نجات، گردشگری، انرژی، صنعت و در هوانوردی و دریا نوردی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

او اظهار کرد: این سرویس از مجموعه مختلفی از ابزار مانند ایستگاه هوایی، ایستگاه زمینی، ماهواره‌های هواشناسی و کامپیوتر‌های بزرگ تشکیل شده اند. هواشناسی جزئی از علومی است که همکاری نزدیکی بین کشورها، دانشمندان و سازمان هواشناسی جهانی مسئول تنظیم این ارتباط بین کشور‌هاست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استارت آپ هواشناسی امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۵۹۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین

سازمان هواشناسی کشور وضعیت هوای تعدادی از استان‌های کشور را برای امروز، سی‌ام فروردین اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سازمان هواشناسی وضعیت هوای تعدادی از استان‌های کشور را در ۲۴ ساعت آینده به شرح زیر اعلام کرد:

اصفهان: آسمان نیمه ابری و احتمال بارش پراکنده گاهی وزش باد شدید / ‏‏ بیشینه دما: ۱۸ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ‬ ۶ درجه سانتی‌گراد

اردبیل: آسمان صاف تا کمی ابری وزش باد / بیشینه دما: ۲۴ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۷ درجه سانتی‌گراد

اهواز: آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی / بیشینه دما: ۳۷ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۲۰ درجه سانتی‌گراد

بوشهر: آسمان صاف تا کمی ابری گاهی غبار محلی / بیشینه دما: ۲۹ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۲۱ درجه سانتی‌گراد

تبریز: آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد / بیشینه دما: ۲۳ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۹ درجه سانتی‌گراد

تهران: آسمان صاف در بعدازظهر افزایش ابر گاهی افزایش باد / بیشینه دما: ۲۵ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۵ درجه سانتی‌گراد

رشت: آسمان صاف تا قسمتی ابری مه غلیظ / بیشینه دما: ۲۴ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۲ درجه سانتی‌گراد

شیراز: آسمان نیمه ابری در بعدازظهر افزایش ابر در پاره‌ای نقاط بارش باران پراکنده / بیشینه دما: ۱۸ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۰ درجه سانتی‌گراد

کیش: آسمان قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید و دریا مواج / بیشینه دما: ۲۶ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۲۲ درجه سانتی‌گراد

مشهد: آسمان نیمه ابری تا ابری در بعدازظهر افزایش باد / بیشینه دما: ۱۹ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۲ درجه سانتی‌گراد

ساری: آسمان صاف تا قسمتی ابری / بیشینه دما: ۲۶ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۳ درجه سانتی‌گراد

یزد: آسمان ابری همراه با بارش باران با احتمال رعدوبرق / بیشینه دما: ۱۵ درجه سانتی‌گراد / کمینه دما: ۱۰ درجه سانتی‌گراد

کد خبر 745693

دیگر خبرها

  • ماموریت‌ها و راهکارهای تحول‌آفرین در دستگاه قضایی
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین
  • اسرائیل تایمز: سازمان اطلاعات اسرائیل پس از شکست هفت اکتبر، مجدد متحمل شکست شد
  • رگبار و رعد و برق در ۴ استان/پیش‌بینی وقوع سیلاب
  • ماندگاری هوای پایدار گیلان تا اوایل هفته پیش روی
  • هوای اصفهان بارشی می‌شود + جزئیات
  • حفظ محیط زیست مهمترین زیر ساخت توسعه و جهش تولید
  • بومی سازی کنتورخوان از راه دور ایران‌ساخت
  • افزایش دمای هوای استان گلستان برای روزهای پایانی هفته
  • کیت‌های قرائت از راه دور مصرف گاز و آب بومی سازی شد