Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، تیم سیاست خارجی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا هنوز درباره اجرای توافق دولت پیشین این کشور با گروه طالبان و خروج ۲۵۰۰ نیروی باقیمانده این کشور تا یکم ماه مه تصمیم نهایی خود را نگرفته است.

شبکه خبری «اِن بی سی» روز پنج شنبه به نقل از دو مقام آگاه به این موضوع گزارش داد که دولت بایدن در حال بررسی گزینه تمدید استقرار نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان تا ماه نوامبر بجای خروج تمام پرسنل نظامی تا ضرب الاجل یکم ماه مه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن که در واقع با تلاش مقامات پنتاگون برای حفظ نظامیان آمریکا در افغانستان بیش از یکم ماه مه مخالفت کرده بود، در نهایت متقاعد شد که گزینه تمدید حضور نیروها را بررسی کند.

بنا به گفته یکی از مقامات آگاه به گفتگوهای اخیر، «بایدن خواهان خروج از ایالات متحده» است. وی توضیح داد که وزارت دفاع آمریکا پافشاری می‌کند که طالبان شروط این توافقنامه را رعایت نکرده است و به این ترتیب ادعا می‌کنند که نمی‌توانند تضمین کنند که در صورت خروج سریع نیروها از افغانستان چه اتفاقی خواهد افتاد».

کد خبر 5172992

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا جو بایدن افغانستان طالبان افغانستان ایالات متحده امریکا سوریه عراق ایران روسیه رژیم صهیونیستی لبنان فلسطین افغانستان ترکیه عربستان سعودی جو بایدن برجام کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۰۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا معافیت همکاری هسته‌ای با ایران را تمدید نکرد

رسانه آمریکایی در گزارشی نوشت که معافیت همکاری هسته‌ای با ایران منقضی شده و دولت بایدن هنوز آن را تمدید نکرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه آمریکایی "فری‌بیکن" در گزارشی اعلام کرد که دولت بایدن معافیت همکاری صلح‌ آمیز هسته‌ای با ایران طبق سند برجام را تاکنون تمدید نکرده است.

طبق گزارش این رسانه آمریکایی، با این حال دولت بایدن اکنون که معافیت‌ها منقضی شده‌اند، به اجرای آن تحریم‌ها متعهد نخواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه به فری بیکن گفت که مقامات آمریکایی «همچنان در حال بررسی معافیت‌ها به عنوان بخشی از روند منظم هستند» و اظهارنظر عمومی تنها پس از تصمیم‌گیری ارائه خواهد شد.

این معافیت‌ها که آخرین بار در آگوست 2023 تمدید شده بود، در ابتدای سال 2024 منقضی شده است.

این معافیت‌ها در چارچوب برجام صادر می‌شود و دولت‌ این کشور هر 6 ماه موظف به تمدید آن بوده‌ است.

جمهوری‌خواهان کنگره سال‌ها است که بر وزارت خارجه بایدن فشار می‌آورند تا معافیت‌ها را لغو کند و تحریم‌هایی را که مانع همکاری هسته‌ای با ایران شود، را اجرا نماید.

دولت ترامپ در سال‌های 2019 و 2020 پس از خروج از توافق برجام، معافیت‌ها را لغو کرده بود و دولت بایدن بعد از ورود به کاخ سفید اعلام کرد که این معافیت‌ها را صادر خواهد کرد.

بلینکن: پاره کردن توافق هسته‌ای برجام اشتباه بزرگی بودکنعانی: سیاست خارجی را در سبد برجام قرار ندادیم/ ‌تا سطح 60 درصد غنی‌سازی افزایش یافت/ ذره‌ای از حمایت مقاومت کوتاه نیامده‌ایم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • اسرائیل گزینهٔ پاسخ نظامی به ایران را حذف کرد؟
  • اسرائیل گزینه پاسخ نظامی به ایران را حذف کرده است
  • اسرائیل گزینه پاسخ نظامی به ایران را حذف کرد؟
  • بررسی خروج نظامیان آمریکایی، در سفر نخست وزیر عراق به آمریکا
  • «نمی‌دانم» و «به یاد نمی‌آورم»؛ پاسخ‌های مشاور بلینکن به مسئله خروج آمریکا از افغانستان
  • آمریکا معافیت همکاری هسته‌ای با ایران را تمدید نکرد