Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به دنبال ثبت سوژه «جاده موسی‌آباد استان چهارمحال و بختیاری را ترمیم کنید» در سامانه فارس من، خبرنگار فارس این مشکل را از مسئولان مربوطه پیگیری کرده است.

محمدعلی مقصودی با بیان اینکه این جاده به طول 400 تا 500 متر از داخل روستا عبور می‌کند و شرایط بسیار نامناسبی دارد، گفت: پنج سال است که مکاتبات فراوان با ادارات مربوطه داشته‌ایم اما هنوز کاری انجام نداده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی روستای موسی‌آباد افزود: با راه و شهرسازی، فرمانداری، بنیاد مسکن و راهداری مکاتبه کرده‌ایم اما هیچ کدام از مسئولان ترمیم و آسفالت این جاده را قبول نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه در جلسه 15 دی‌ماه جاری که با حضور نماینده مجلس برگزار شد ضرب‌الاجل 15 روزه‌ای برای آسفالت این جاده تعیین شد، اضافه کرد: ولی متاسفانه این ضرب الاجل هم کارساز نشد و هنوز مشکل پابرجاست.

مقصودی توضیح داد: این جاده از وسط روستا عبور می‌کند و تیرهای چراغ‌برق در وسط جاده‌ است به طوری که اگر فرد غریبه‌ای شبانه وارد روستا شود احتمال خیلی زیاد با این تیرهای چراغ برق برخورد می‌کند.

رئیس شورای اسلامی روستای موسی‌آباد در ادامه گفت: بنیادمسکن مسئول طرح هادی روستای ما است اما تاکنون هیچ اقدامی برای این جاده نکرده است.

وی با بیان اینکه چندین خانه در حریم این جاده است که باید تخریب و عقب‌نشینی شود، افزود: مسئولان به ما قول پرداخت تسهیلات و زمین دادند که تاکنون خبری نشده است.

مقصودی با بیان اینکه ما دیگر نمی‌دانیم باید با کدام اداره مکاتبه کنیم هیچ کدام مسئولیت ترمیم و آسفالت این جاده را قبول نمی‌کنند، عنوان کرد: روستای موسی‌آباد در 15 کیلومتری شلمزار مرکز شهرستان کیار و 37 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.

رئیسی دهیار روستای موسی‌آباد در ادامه این گفت‌وگو به خبرنگار فارس از وضعیت بد این جاده گلایه کرد.

وی افزود: تیرهای چراغ برق در وسط جاده است و همیشه باعث تصادف می‌شود.

برای پیگیری این موضوع سراغ مسئولان بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری رفتیم.

معاون عمران و روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه  مسیر اصلی روستای موسی‌آباد نیاز به بازگشایی معبر مطابق طرح هادی مصوب دارد، افزود: مسئولین محلی روستا با هماهنگی و تعامل با اهالی روستا و سایر دستگاه‌های ذیربط جهت حفظ موارد ایمنی اقدامات لازم را جهت بازگشایی معبر انجام دهند تا این بنیاد مطابق ضوابط و قوانین مربوطه سایر اقدامات را در خصوص اجرای طرح پس از تأمین اعتبار انجام دهد.   

وی افزود: این جاده یک مسیر اصلی بین روستایی است  و نیاز به مساعدت و همکاری سایر ادارات دیگر هم جهت اجرای عملیات دارد.

رسول شهبازی اضافه کرد: همچنین در این مسیر تیرهای چراغ برق نیز باید جابجا شود و عقب‌نشینی‌ها صورت بگیرد و بنیادمسکن نیز آمادگی دارد بر اساس ضوابط مربوطه به واجدین شرایط تسهیلات مربوطه را پرداخت کند و همچنین برای ترمیم و بهسازی و آسفالت جاده  پس از بازگشایی معبر پیشنهاد تأمین اعتبار می‌کنیم و با تخصیص آن و با کمک دستگاه‌های دیگر عملیات عمرانی را آغاز می‌کنیم.

 وی عنوان کرد: لازم است دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستا افراد واجد شرایط جهت دریافت تسهیلات را به بنیاد شهرستان معرفی کنند و پیگیر بازگشایی معبر هم باشند.

شهبازی توضیح داد: لازم به ذکر است این بنیاد جهت اجرای طرح هادی روستا شامل اجرای عملیات شبکه دفع آب‌های سطحی خیابان‌سازی و زیرسازی و آسفالت تاکنون پنج میلیارد و 468 میلیون ریال اعتبار هزینه کرده است.

انتهای پیام/68024

منبع: فارس

کلیدواژه: آسفالت روستای موسی آباد تیرهای چراغ برق بازگشایی معبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۱۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار دف، یک پیش نیاز برای ثبت جهانی پالنگان است

کیومرث حبیبی به تشریح برنامه های دولت برای ایجاد زیرساخت های ثبت جهانی در روستای پالنگان پرداخت و گفت: حدود سه سال است که در حال تلاش برای ثبت جهانی این روستا هستیم و ایجاد زیرساخت ها نیز یکی پس از دیگری انجام می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها اقداماتی مانند رمپ معلولین، سنگ‌فرش راه و ... باید ایجاد شود.

وی گفت: رویدادمحوری یکی از پارامتر‌های اصلی در ثبت جهانی روستاهاست که تاکنون سابقه برگزاری یک رویداد با حضور بیش از ۳۰ هزار نفر جز در پالنگان، در هیچکدام از روستا‌های کاندید ثبت جهانی برگزار نشده است.

حبیبی با اشاره به رفع مشکل ۳۰ ساله شبکه فاضلاب روستای پالنگان، بیان کرد: لوله لازم برای اجرای این پروژه خریداری شده و ظرف یکی دو سال آینده اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید

طنین نوای هزار دف در پالنگان + تصاویر

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، جاده دسترسی روستا نیز توسط راهداری و با مشارکت مردم در حال تعریض است ضمن اینکه کل جاده دسترسی نیز با توجه به برنامه‌ریزی برای ثبت جهانی پالنگان در دستور کار است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل روشنایی روستای پالنگان مرتفع شده و احداث چند چشمه سرویس بهداشتی هم در برنامه قرار دارد، ادامه داد: همچنین در روستای تاریخی گردشگری پالنگان یک زمین فوتسال یا زمین محصور فوتبال گل کوچک احداث می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با بیان اینکه دنبال نورپردازی آثار تاریخی هستیم گفت: اگر بتوانیم این روستا را در گان‌های مختلف به عنوان ثبت جهانی ثبت کنیم می‌توانیم اعتبارات خوبی را جذب کنیم.

 روستای پالنگان جز ۸ استان کاندید برای ثبت جهانی است و براساس امتیاز‌هایی که یونسکو اعلام کرده، پالنگان و ابیانیه دو روستای اول از این هشت روستای انتخاب شده هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر
  • آغاز لوله‌گذاری آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر
  • هزار دف، یک پیش نیاز برای ثبت جهانی پالنگان است
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی