Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرارگاه خاتم‌الانبیاء با وجود همه فشارهای سیاسی و اقتصادی توانست پروژه‌های بزرگ شهر کرمان به اتمام برساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، پل‌سازی یکی از فناوری ها در کاهش ترافیک شهر ها است. بر همین اساس شهرداری ها درخصوص تعیین مکان یابی و محل اجرای پروژه های پل سازی مطالعه و تصمیم گیری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدم بعدی پیدا کردن پیمانکاری است که بتواند پروژه پل سازی را انجام دهد، البته در شهر کرمان نامنظم بودن خدمات شهری مانند لوله های آب و سیم های برق در کنار بالا بودن بالابودن میزان آب های زیر سطحی پیچیدگی های اجرای پروژه های شهری را بیشتر کرده است.

اما در کنار همه این موضوعات تامین مالی پروژه های بزرگ یکی از چالش های دولت ها و شهرداری هاست، پیمانکاران برای تامین مصالح مورد نیاز، کارگران و مهندسان و… نیاز به پرداخت های به موقع و کلان دارند. چیزی که با دلیل ناپایدار منابع تامین مالی شهرداری ها و نگاه نفتی اقتصاد دولتی در تناقض است.

با همه این مسائل از چند سال پیش قرارگاه خاتم الانبیاء به کرمان آمد تا با اجرای پروژه های شهری، بهبود کیفیت زندگی را رقم بزند.

بدون پول اما متعهد

رضا رحمانی قائم مقام هولدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیا در افتتاحیه تقاطع غیرهمسطح سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: قرارگاه خاتم مفتخر است در سال هایی که کشور از نظر وضعیت مالی و بودجه های عمرانی در مضیقه است هر روز شاهد افتتاح یک پروژه بزرگ در راه خدمت رسانی به کشور و مردم باشد.

وی افزود: در همین سالی که مشکلات اقتصادی به شدت به معیشت مردم و مجموعه عمرانی کشور فشار آورد قرارگاه ۳۰۰ مگاپروژه و پروژه بزرگ در دست احداث دارد.

رحمانی تصریح کرد: قرارگاه موفق شد پروژه های متعددی را با استفاده از ظرفیتهایی که دارد به بهره برداری برساند از پروژه هایی مثل راه آهن خواف-هرات که آرزوی مردم نجیب افغانستان بود به طول ۲۲۷ کیلومتر امسال بهره برداری شد و یک کشور وصل شد به دنیا یا پروژه بزرگ کنارگذر جنوبی تهران که ۱۴ استان ترافیکشان تسهیل می شود و کاهش زمان مسافرت و مصرف سوخت نتیجه آن است.

کرمان کارگاه سازندگی

سردار سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: این قرارگاه در استان کرمان قریب به ۷۲ پروژه همچون پروژه های سیل بند جنوب کرمان، سد سیرجان، سد بافت، کارخانه فولاد بافت و زیرگذر آزادی را در ۳۱ سال گذشته به اتمام رسانده است.

وی با اعلام اینکه، در یکسال گذشته ۱۲۰۰ نفر در فعالیتهای معدنی استان مشغول به کار شدند، یادآور شد: محرومیت زدایی در استان با توجه به منابع محدود مالی قرارگاه انجام می شود، با توجه به این که قرارگاه منبع درآمدی ندارد با همین محدودیت مالی توانستیم کارگاه های بزرگی راه اندازی کنیم.

سعید محمد با اعلام آمادگی قرارگاه خاتم برای اشتغالزایی در کرمان اظهار کرد: استان کرمان به لحاظ ظرفیت بسیار غنی است اما فقر در گوشه گوشه استان مشهود است که برای حل آن به جای روشهای معمولی محرومیت زدایی باید به سراغ اشتغالزایی از طریق کشاورزی و معادن برویم تا شغل پایدار برای مردم منطقه ایجاد کنیم.

به دعوت دولت آمدند اما با بی مهری مواجه شدند

محمد مطهری فرمانده لشکر پیشکسوتان ثارالله گفت: امروز پروژه های عمرانی بزرگی در شهر کرمان توسط قرارگاه خاتم الانبیا به اتمام رسیده است.

وی گفت: قرارگاه خاتم الانبیا با پی گیری های استاندار سابق برای اجرای پروژه های عظیم شهری وارد کرمان شد.

حانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: قرارگاه خاتم الانبیا به واسطه کمک به مردم و شرکت های خصوصی که نمی توانستند چنین پروژه های سنگینی را انجام دهند وارد عملیات عمرانی شهر و استان کرمان می شود.

علی زینی وند استاندار کرمان گفت: اگر قرارگاه خاتم نبود امروز کشور با مشکلات جدی رو به رو بود و اگر قرار بود با نگاه تجاری به مسائل توجه شود این قرارگاه موظف به انجام هیچ یک از این اقدامات نبود.

بدهی های سنگین به قرارگاه خاتم

در تفاهمنامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای اجرای پروژه های شهری، مقرر شده بود که تامین مالی این اعتبارات از طریق ۵۰ درصد واگذاری زمین و ۵۰ درصد نقدینگی صورت گیرد.

کمال جوانمرد سخنگوی سابق شورای شهر کرمان در رابطه با پروژه های عمرانی شهر کرمان و نحوه تامین هزینه این پروژه ها گفت: اکثر پروژه های عمرانی شهر کرمان توسط قرارگاه خاتم در حال اجرا است، از این رو برنامه ریزی شده که در قبال پولی که سرمایه گذاری می کند زمین تحویل بگیرد چرا که شهرداری کرمان آن قدر بودجه ندارد که بتواند روی پل ها فقط ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کند.

مشرفی: خاتم یک ریال پول نقد از واگذاری زمین بدست نیاورد 

مشرفی عضو شورای شهر کرمان در گفتگو با خبرنگار ما ابراز کرد: در راستای پرداخت هزینه به صورت غیر نقدی دو قطعه زمین در بلوار امام رضا و جنب شرکت زغال سنگ برای  این پیمانکار در نظر گرفته شد که قطعه زمین  واقع در بلوار امام رضا واگذار شد اما عملا با وجود رکود و کاهش قدرت خرید این پیمانکار نتوانست زمین ها را بفروشد و هزینه های جاری خود را تامین کند.

مشرفی بیان کرد: قطعه زمین شرکت زغال سنگ نیز با وجود معارض روند تغییر و تحول را طی نکرد بنابراین این امر سبب شد و عملا به قرار گاه خاتم واگذار نشد، در هر صورت خاتم از واگذاری های زمین نتوانست حتی یک ریال پول نقد بدست بیاورد.

وی توضیح داد: قرارگاه خاتم الانبیاء با توجه به شرایط و دریافت های محدود تمام تلاش خود را انجام می دهد و در حال فعالیت و کار است ولی امیدواریم هر چه زودتر فواید استفاده از این تقاطع غیر هم سطح دیده شود.

عالم زاده شهردار کرمان در سال ۹۷ گفته بود : ما در شهرداری کرمان به  قرارگاه خاتم الانبیاء نزدیک به  ۲۰۰ میلیارد تومان  بدهکاریم با وجود اینکه مجموعه شهرداری از عملکرد قرارگاه خاتم بسیار رضایت دارد اما هنوز نتوانسته ایم بدهی این قرارگاه را بپردازیم بنابراین هیچ مجموعه ایی نداریم که مانند خاتم بتواند به این صورت قوی، انواع پروژه ها را آن هم با کمبود مالی اجرا کند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: قرارگاه خاتم الانبیاء قرارگاه خاتم الانبیا اجرای پروژه استان کرمان شهر کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۱۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است

وزیر اقتصاد با اشاره به عزم جدی دولت برای واگذاری دو تیم پرسپولیس و استقلال، عنوان کرد این مسیر ادامه پیدا می کند و در اینده ای نردیک یک معدن و همچنین پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس عرضه خواهند شد.

طرفداری | سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی صحبت هایی را انجام داد. 

سید احسان خاندوزی با اشاره به عزم جدی دولت برای واگذاری این دو تیم از همان ابتدای اغاز بکار گفت:

همکاری ملی و همیاری ملی رمز غلبه بر موانع غیر قابل حل است. روح همدلی که در فضای ورزش ایران است سرایت کرد و خودش را در دل یک اقدام سیاستی و یک تدبیر ملی نشان داد و اتفاق به ظاهر ناشدنی 20 سال گذشته امروز تحقق یافته است.

وی ادامه داد:

در موضوع انتقال پرسپولیس و استقلال خیلی ها به دولت میگفتند که این حرف ها نشدنی هستند و دولت ها در ایران اراده واگذاری این دو تیم را ندارند. اما امروز در اردیبهشت 1403 با یک همت جمعی این امر محقق شد.

خاندوزی گفت:

در پروژه های مختلف شما شاهد این موضوع بودید که دولت سیزدهم دولت خاتمه ی پروژه های نیمه تمام است و امروز هم این اتفاق افتاد. اما 4 موضوع است که باید به ان اشاره شود:
1- در اصل مشارکت طلبیدن مردم و بخش غیر دولتی اراده ی جدی وجود دارد. در اسفند 1400 موضوع بورسی شدن این دو باشگاه و افرایش سرمایه ان ها و مشارکت چند صد هزار نفری مردم برای در اختیار گرفتن سهم 10 درصدی دو باشگاه که خروجی ان شفافیت در عملکرد است، گام اول دولت برای خصوصی سازی بود. در همین راستا مذاکرات مفصلی با وزارت نفت و وزارت صمت صورت گرفته تا پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس و همچنین برخی از پروژه های جذاب معدنی کشور را  
2- اهلیت و تخصص نکته دیگری است که تاکید داریم تا واگذاری مبتنی بر آن صورت گیرد. یکی از نکاتی که در دولت سیزدهم واگذاری چندان زیادی نداشته ایم، دقت بر اهلیت و تخصص خریداران و چشم انداز بلند مدت برای این واگذاری ها را داشته باشیم.
3- چشم انداز منابع پایدار درامدی این دوباشگاه نکته سوم است. ما همچنان کمک ورزش خواهیم بود چه از طریق پیگیری حق پخش و …..
4- ما به دنبال این هستیم که از ظرفیت مدیریتی بخش های غیر دولتی، برای مدیریت این باشگاه ها استفاده کنیم تا این موضوع ارام ارام به سایر بخش ها سرایت پیدا کند.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس