Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-29@06:07:28 GMT

واکنش سخنگوی کاخ سفید به دعوت پوتین از بایدن

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۱۴۳۷

به گزارش فارس، طبق گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز گذشته (پنجشنبه) در یک کنفرانس خبری با رد دعوت پوتین از جو بایدن برای شرکت در گفت‌وگوی تلویزیونی زنده، گفت که رئیس‌جمهور آمریکا به شدت مشغول امور دیگر است و وقت ندارد.

جن ساکی در این خصوص در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت که هیچ خبری از ملاقات‌های آینده رئیس‌جمهور آمریکا خواه به صورت مجازی و خواه به صورت دیگر ندارد و برنامه رئیس‌جمهور کاملاً پر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این رابطه توضیح داد: «اگر موضوع سرگرم‌کننده‌ای وجود داشت، دوباره با شما (رئیس‌جمهور روسیه) گفت‌وگو می‌کردیم. حرف من این است که رئیس‌جمهور (بایدن) قبلاً با رئیس‌جمهور (ولادیمیر) پوتین گفت‌وگویی داشته و هنوز رهبران بیشتری در جهان هستند که وی (بایدن) با آنها تعاملی نداشته است».

سخنگوی کاخ سفید سپس با اشاره به این موارد توضیح داد: «ما با رهبران روسیه، اعضای این دولت و در تمامی سطوح تعامل داریم، اما (در حال حاضر) چیزی برای گزارش کردن درباره نشست‌های آتی ندارم. رئیس‌جمهور قطعاً فردا در جورجیا خواهد بود و سرش بسیار شلوغ است».

بایدن در مصاحبه روز سه‌شنبه هفته جاری خود با شبکه «ای.بی.سی»، گفت که فکر می‌کند پوتین یک «قاتل» است و همچنین هشدار داد که رئیس‌جمهور روسیه در صورت اثبات مداخله مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، باید تاوان سنگینی بدهد.

پوتین نیز روز گذشته (پنجشنبه) در گفت‌وگو با تلویزیون روسیه در پاسخ به این توهین‌های بایدن گفت که هرکس حرف بد بزند به خودش برمی‌گردد و وی را برای یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی به چالش طلبید.

جن ساکی با رد ایده پوتین گفت که رهبران دو کشور روسیه و آمریکا «نقطه نظرات متفاوتی در خصوص کشورهای متبوع خود و نحوه برقراری تعامل در جهان دارند».

سخنگوی کاخ سفید در ادامه بدون آنکه از اظهارنظر بایدن علیه پوتین عذرخواهی کند، ادامه داد: «ما اطمینان داریم که می‌توانیم به دنبال راه‌هایی باشیم که در آن منافع دوجانبه و منافع دوجانبه ملی وجود داشته باشد، اما رئیس‌جمهور (بایدن) وقتی نگرانی‌هایی داشته باشد، (از مواضع خود در مقابل روسیه) عقب‌نشینی نخواهد کرد».

از طرف دیگر، بایدن روز گذشته پس از پایان سخنرانی ملی خود درباره وضعیت واکسن کرونا در آمریکا حاضر نشد که پاسخ سؤال خبرنگاران درباره پذیرش دعوت پوتین برای گفت‌وگوی تلویزیونی زنده را بدهد و تریبون را بدون دادن پاسخ، ترک کرد.

تنش‌ها در روابط روسیه و آمریکا از سال‌ها پیش به دلیل چند پرونده از جمله تحولات اوکراین و ادعاهای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شدت گرفته و واشنگتن چندین دور تحریم علیه مسکو وضع کرده است.

اخیراً نیز شورای اطلاعات ملی آمریکا بدون ارائه سند و مدرکی، گزارشی را منتشر کرد و در آن ایران، روسیه و چین را به تلاش برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا متهم کرد.

اتهام‌زنی آمریکا در حالی مکرراً مطرح می‌شود که مقام‌های جمهوری اسلامی ایران، روسیه و چین بارها هرگونه مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر را رد کرده‌ و این اتهامات را بی‌اساس توصیف کرده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سخنگوی کاخ سفید رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۱۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در دومین حمله کلامی ظرف دو ماه اخیر به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، او را به دلیل به‌راه انداختن جنگ اوکراین «قصاب» خطاب کرد!

بایدن در جریان سخنرانی در گردهمایی انتخاباتی‌اش در کارولینای شمالی، با دفاع از افزایش متوسط مالیات فدرال برای ثروتمندان آمریکایی از ۸.۲ به ۲۵ درصد، گفت: تصور کنید که با این پول چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم.

وی افزود: قادریم با این درآمد، کسری بودجه فدرال را به طور ریشه‌ای کاهش دهیم. علاوه بر این، کارهای زیاد دیگری هم قابل انجام است از جمله اینکه می‌توانیم از حفاظت از اوکراین مقابل پوتینِ «قصاب» اطمینان حاصل کنیم.

رییس جمهور آمریکا اواخر فوریه نیز پوتین را «حرامزاده دیوانه» خطاب کرده و به غرب درباره احتمال جنگ هسته‌ای هشدار داده بود!

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در آن برهه گفته بود که آمریکایی‌ها باید از داشتن چنین رییس جمهوری که چنین حرف‌هایی را به زبان می‌آورد، شرمنده باشند. وی گفته بود: اینکه رییس جمهور آن کشور، از این ادبیات استفاده می‌کند، شرم‌آور است. بایدن تلاش می‌کند تا از «کابوهای هالیوودی» تقلید و از این طریق مخاطب جذب کند.

پوتین در واکنش به اظهارات بایدن گفته بود که مسکو ترجیح می‌دهد که او دیگر در کاخ سفید نباشد. بایدن پس از پیروزی در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات، به عنوان نماینده این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا شرکت خواهد کرد. در سوی دیگر، دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق این کشور نیز نماینده حزب جمهوری‌خواه در انتخابات سال جاری خواهد بود و در اکثر نظرسنجی‌ها پیشتاز است.

کد خبر 6063584

دیگر خبرها

  • زلنسکی: اگر پوتین را متوقف نکنید، جنگ را به سرعت وارد خاک ناتو می‌کند
  • بایدن از خجالت پوتین درآمد
  • واکنش پوتین به ادعای جنگ روسیه با ناتو
  • بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!
  • حمله دوباره بایدن به پوتین
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی
  • توهین دوباره بایدن به پوتین