Web Analytics Made Easy - Statcounter

۷ زندانی ایران در جمهوری آذربایجان عفو نوروزی گرفتند.

سفارت ایران در باکو از اعطای عفو نوروزی به هفت شهروند ایرانی زندانی در جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش رکنا،  سفارت ایران در باکو اعلام کرد که هفت تن از محکومین ایرانی در زندان‌های جمهوری آذربایجان در لیست عفو نوروزی رئیس جمهور این کشور قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفارت ایران در آذربایجان در این ارتباط اعلام کرد: «آقای الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان روز گذشته به مناسبت عید نوروز طی فرمانی صدها تن از زندانیان جرایم مختلف در این کشور را مورد عفو و تخفیف مجازات قرار داد که نام ۷ تن از ایرانیان زندانی در آن وجود دارد.

سرنوشت 7 زندانی ایرانی در باکو

بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در حال انجام امور اداری برای تحویل گرفتن این افراد و اعزام به مرزهای خروجی است.

حدود ۲۰۰ تن از اتباع ایرانی در زندان های جمهوری آذربایجان در حال گذراندن دوران‌ محکومیت خود هستند و تلاش ها برای انتقال، تخفیف مجازات و عفو آنان که اکثرا بر اثر غفلت یا اغفال به جرایمی همچون حمل مواد مخدر محکوم شده اند، در دستور کار سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو قرار دارد.

سال گذشته و امسال نیز ۳۰ تن از زندانیان ایرانی طی دو مرحله به کشور منتقل شدند.»آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا زندانی اخبار حوادث باکو نوروز ۱۴۰۰ زندانی ایرانی سهام عدالت قیمت خودرو کرونا فیلم دختر تجاوز ایران مرد شیطان صفت خانه ویلایی شیطان صفت بیمارستان قتل بازیگر سینما و تلویزیون جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۱۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم

سفارت ایران در فرانسه اعلام کرد تصمیم گرفته در پرونده حادثه امنیتی روز جمعه و علیه فردی که با ادعای داشتن جلیقه انفجاری وارد سفارت شده و سپس توسط پلیس بازداشت شد، اقدامی انجام ندهد و حتی شکایت خود در پرونده جنایی ایجاد آتش‌سوزی سپتامبر ۲۰۲۳ را نیز پس بگیرد.

به گزارش ایسنا، روز جمعه یکی از ایرانیان مقیم فرانسه وارد کنسولگری سفارت ایران شد و ادعا کرد جلیقه انفجاری به‌همراه دارد و قصد منفجر کردن محل را دارد.

با اعلام این ادعا از سوی این شخص، بلافاصله بخش کنسولی تخلیه و تدابیر لازم اندیشیده شد، همچنین با پلیس تماس گرفته شده و دسترسی به منطقه را محدود کردند. پس از آن، از اعضای سفارت با آن فرد طولانی صحبت و گفت‌وگو کردند، نهایتا مشخص شد جلیقه انفجاری نبوده و چیزی همراه فرد نبوده و او را به خارج از سفارت هدایت کردند. نهایتا پلیس  او را دستگیر کرده است.

روز سه‌شنبه نیز دادگاه پاریس، این فرد ۶۱ ساله را به ۱۰ ماه حبس تعلیقی محکوم کرد. این مرد پیش از این به دلیل آتش زدن لاستیک مقابل ورودی سفارت ایران در پاریس در سال ۲۰۲۳ محکوم شده بود.

در این راستا، سفارت ایران در فرانسه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که با توجه به «سن نامبرده و شکنندگی وضعیت روحی روانی و جسمانی وی و با توجه به این‌که وی عامل آتش زدن بخش کنسولی سفارت در سپتامبر ۲۰۲۳ نیز بوده است، سفارت بر این اعتقاد است که این فرد ایرانی‌الاصل به‌رغم اقدام جنایی خود، شخصا قربانی فضای ایران هراسی به‌وجود آمده و ترویج شده از سوی افراد، گروه‌ها و لابی‌های ض ایرانی است و در نتیجه، منطبق با سنت ایرانی و اسلامی "رافت و بخشش"، تصمیم گرفته در این پرونده در دست بررسی، به عنوان شاکی خصوصی، اقدامی انجام ندهد و حتی شکایت خود در پرونده جنایی ایجاد آتش‌سوزی سپتامبر ۲۰۲۳ را نیز پس بگیرد».

سفارت ایران ابراز امیدواری کرد این تصمیم «که نشان می‌دهد نمایندگی‌های دیپلماتیک ایران در سراسر جهان، قبل از هر چیز و صرف نظر از باورهای ایرانیان، به عنوان "کانون"های واقعی خانوادگی برای همه ایرانیان است، به این فرد اجازه خواهد داد خود را باز یابد و به زندگی عادی برگردد».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم
  • سفارت ایران در پاریس فرد مهاجم را بخشید | این هموطن ایرانی تحت القائات فضای ایران هراسی بود
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله‌کننده به بخش کنسولی
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • جمهوری آذربایجان به مناقشه ایران و اسرائیل کشیده می‌شود؟