Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@16:59:33 GMT

سال ۹۹ به سال شکست فشار حداکثری آمریکا تبدیل شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۲۲۳۸

سال ۹۹ به سال شکست فشار حداکثری آمریکا تبدیل شد

حجت الاسلام حمید بامری گفت: دشمن با فشار حداکثری اقتصادی به دنبال آشوب های اجتماعی و ناامنی های مستمر و ممتد بود اما کیاست مردم، تدبیر حکیمانه رهبری معظم انقلاب و مقاومت ملی ایرانیان موجب شد تا سال ۹۹ به سال شکست فشار حداکثری آمریکا تبدیل شود.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۹ اسفند حجت الاسلام «حمید بامری» در خطبه های نماز جمعه زهکلوت، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و گرامیداشت اعیادماه شعبان، گفت: جایگاه ماه شعبان در احادیث و روایات، بسیار ویژه و با عظمت توصیف شده است و شخصیت های بزرگ و ارزشمند که از ستارگان آسمان ولایت و امامت هستند در این ماه دیده به جهان گشودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




امام جمعه زهکلوت با بیان این مطلب که ماه شعبان ماه رسول خدا است، به اعمال مشترک این ماه اشاره کرد و یادآور شد: روزه داری، خواندن مناجات شعبانیه، استغفار، ذکر صلوات و صدقه دادن در این ماه بسیار سفارش شده است.
 

وی با اشاره به تحلیل حوادث و رخدادهای سال ۹۹، ابراز کرد: ما می توانیم با نگاه عبرت انگیز و درس آموز به حوادث سال ۹۹، ره توشه ای برای سال آینده برداریم.


حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: سال ۹۹ در هاله ای از دلشوره، غم و التهاب برآمده از بیماری فراگیر کرونا شروع شد، در حالی که ابعاد زندگی انسان را در جهان به حسب شرایط و اقتضاع زندگی بشری فرا گرفته بود، کرونا مهمان ناخوانده و منحوسی بود که سبک زندگی انسان امروز را هدف گرفت.


خطیب جمعه زهکلوت ادامه داد: تاثیر ویروس کرونا در داخل کشور تاثیر بیشتر در عرصه اقتصاد، روابط اجتماعی و خانوادگی، مناسک و عبادات جمعی نشان داد.


وی اظهار کرد: در کنار تلخی و رنج آوری کرونا اتفاقاتی رخ داد که جلوه های درخشان و خیره کننده ای از اوج عزت و عظمت ملت ایران جلوی چشم جهانیان باز کرد، تدبیرحکیمانه رهبر انقلاب در ایجاد امواج رزمایش مواسات به جامعه شوک زده از کرونا روح و جان تازه ای داد و افق های جدیدی از عرصه های همدلی و مواسات را گشود.



حجت الاسلام بامری اضافه کرد: این جلوه ها در حالی بود که در کشورهای دیگر خصوصا اردوگاه غرب و آمریکا صحنه های عجیب و شگفت از ضعف مفرط مدیریتی و جلوه های ناراحت کننده از حضور هراسان و حرص زده مردم برای دریافت کالاهای مصرفی بود.


امام جمعه زهکلوت عنوان کرد: در کنار صحنه های زیبا و سلسله رزمایش های مواسات، فداکاری کم نظیر کادر بهداشت و درمان و خدمات پزشکی در مرکز درمانی کشور که هم اکنون نیز ادامه دارد ابعاد مخفی و نا پیدای تلاش و جهاد پرستاران و پزشکان را نمودار کرده و حضور گروه های جهادی متشکل از طلاب، دانشجویان و دیگر اقشار به آن عظمت دو چندان بخشید.



وی یادآور شد: درکنار این مجاهدت‌ها، تلاش و مجاهدت کادر علمی و سربازان گمنام عرصه علم و دانش در مقابله با بیماری کرونا و کشف وتهیه واکسن ایرانی قابل تحسین و افتخار آمیز است.



حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: سال ۹۹ اقتصاد ایران انقلابی در محاصره ویروس منحوس کرونا و تحریم بود اما مردم صبورو شکیبای ایران اسلامی با آن مقابله کرده و نجیبانه صبر پیشه کردند.

 

خطیب جمعه زهکلوت با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا تصریح کرد: سال ۹۹ در ادامه سال ۹۸، سال اوج گیری تحریم ظالمانه دشمن و فشار حداکثری آمریکا بود که بخشی از آن در عرصه های اقتصاد و معیشت مردم خود را نشان داد و دشمن با اعمال ۲۳ بار تحریم قرار بود فشار حداکثری اقتصادی را به آشوب های اجتماعی و ناامنی های مستمر و ممتد منجر کند.


وی تاکید کرد: اما کیاست مردم و تدبیر حکیمانه رهبری معظم انقلاب و مقاومت ملی ایرانیان موجب شد تا سال ۹۹ به سال شکست فشار حداکثری آمریکا تبدیل شود.



حجت الاسلام بامری ابراز کرد: سال ۹۹ را باید سال افتخار آمیز صنعت دفاعی کشور برای اوج گیری توانمندی های نیروی های مسلح دانست، رونمایی از تجهیزات دفاعی موشکی، هوا فضا، شهرهای موشکی، زیر دریایی ها و پهپادهای گوناگون، انجام رزمایش های ده گانه در طول ۲ ماه توسط سپاه و ارتش از افتخارات است.


امام جمعه زهکلوت بیان کرد: از جمله حوادث تلخ سال ۹۹، عملیات ناجوانمردانه ترور شهید فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای و دفاعی کشور توسط صهیونیسم جهانی و نیز سالی سرشار از یاد شهیدحاج قاسم سلیمانی بود.


وی افزود: اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در اوج کرونا برگزار شد اما نام و یاد و خاطره این سردار شهید در قلب ها همواره ماندگار است و داغ نبودن شهید سلیمانی به زودی موجب خراج استکبار جهانی و آمریکا از منطقه می شود.


حجت الاسلام بامری اظهار کرد: سال پیش رو سالی است که باید دولت جوان، حزب الهی، با نشاط و کار آمد برای خدمت خالصانه به ملت بزرگ و بی نظیر ایران به میدان بیاید و مرگ بر آمریکا را در عرصه خدمت به این ملت بی نظیر متجلی سازد.


خطیب جمعه زهکلوت عنوان کرد: طرح درختکاری توسط بنیاد مستضعفان با کاشت  ۱۱ هزار اصله درخت مثمر ثمر در منطقه جازموریان در حال اجرا است، این اقدام حرکتی شایسته و قابل تقدیر بوده و همه ما باید در نهادینه کردن و گسترش دادن فرهنگ درخت و درختکاری همت کنیم.


وی در خاتمه از حضور جهادگران پرتلاش که در منطقه جازموریان مشغول فعالیت در عرصه های فرهنگی، عمرانی و اجتماعی هستند، تشکر کرد.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه نماز جمعه نماز فشار حداکثری آمریکا حجت الاسلام بامری جمعه زهکلوت سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۲۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، منابع صهیونیست به نقل از دو مقام آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن پس از فشار تل آویو از تصمیم خود علیه گردان نتزاه یهودا عقب نشسته است.

بر اساس این گزارش، آمریکا در حال حاضر از تحریم ها علیه این گردان ارتش اشغالگر که جنایات زیادی علیه فلسطینی ها در کرانه باختری مرتکب شده است، منصرف شده است.

رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داد: پس از فشار همه طیف های سیاسی اسرائیل، آمریکا از تحریم این گردان منصرف شده است.

این دو مقام صهیونیست اعلام کرد: ارزیابی معقول این است که ما توان قانع کردن آمریکاییها برای عدم اعمال این تحریم ها داریم.

مقام ارشد رژیم صهیونیستی گفت: علاوه بر فعالیت سیاسی اسرائیلی به نظر می رسد که آمریکاییها به شدت از واکنش های شدید در اسرائیل غافلگیر شده اند.

گفتنی است که از زمان شروع جنگ غزه آمریکا علاوه بر حمایت گسترده مالی و تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی در مجامع بین المللی نیز حامی تل آویو بوده است.

کد خبر 6087946

دیگر خبرها

  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • اورونوف، مهمترین اسلحه اوسمار برای انتقام
  • فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • رئیس‌جمهور: مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • چرا چین به درخواست آمریکا برای فشار به ایران «بله» نمی‌گوید؟
  • ژنرال سابق صهیونیست: تل آویو باید به شکست در غزه اذعان کند