Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از کیش :  ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش در نشست با ناظران ستاد نوروزی ضمن اشاره به  اینکه در شرایط سخت مقابله و کنترل کرونا، سلامت و رونق اقتصادی، لازم و ملزوم یکدیگر هستند عنوان کرد: برای جلوگیری از آسیب به کسب و کارها و حفظ سلامت در کنار درآمدزایی ، اجرای مصوبات ستاد کرونا باید با جدیت تمام دنبال شود و نظارت به خوبی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه همه نهاد ها و ارگان های جزیره در بحث نظارت بر رعایت قوانین و مقررات بهداشتی بسیار هماهنگ حضور دارند و سازمان در کنار آنها تلاش می کند تا به بهترین شکل تعطیلات توروزی سپری شود.

معاون توسعه مدیریت سازمان افزود: بودجه جشنواره و رویدادهای نوروزی به بحث مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تخصیص یافت تا در بحث های نظارتی و کنترل حوزه های مختلف موفق تر عمل کنیم.

وی با اشاره به اعتراض برخی هتل داران به دلیل بالا بودن قیمت بلیط و درخواست آنها برای تعدیل نرخ ها که بواسطه وجود چارترکنندگان گران شده است گفت: سازمان در صدد است کل فروش خطوط هوایی شرکت هواپیمایی کیشبهمقصد جزیره را با هدف تعدیل نرخ ها در اختیار بگیرد تا از این طریق هتل ها نیز متضرر نشوند.

ناصر آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: مسافران و گردشگران کیش در مبادی پروازی به مقصد جزیره ملزم به انجام تست کرونا قبل از پرواز هستند .

وی افزود: با نظارت جدی و مستمر تلاش می کنیم امسال نیز مانند سال های گذشته نوروزی خوب داشته باشیم که این امر با کنترل های بیشتر و هماهنگی بین دستگاه ها، استفاده از نیروهای حراستی بیشتر به ویژه در حوزه گردشگری و هماهنگی این حوزه با شورای سلامت و ستاد مقابله با کرونا امکان پذیر خواهد بود.

سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان نیز در این نشست با بیان اینکه پرواز ها از سراسر کشور به کیش برقرار است و گردشگران در حال سفربه جزیره هستند گفت: در روزهای آینده امکان افزایش پروازها و ورود مسافران بیشتر وجود دارد.

وی افزود: این جلسه به درخواست شورای سلامت تشکیل شد و موضوع ویژه جلسه نیز بحث آخرین تحولات حوزه کرونا و تقویت و هماهنگی حوزه نظارت در جزیره کیش است.

وی بابیان اینکه وضعیت کنونی کیش در محدوده زرد است و آموزش های لازم در بخش های مختلف برای نظارت ها، تردد،  فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و اداری کاملا تعریف شده است گفت: بیشتر استان های کشور به کرونای جهش یافته  آلوده شده است، از این رو نظارت، کنترل و رعایت در تمام بخش های کیش باید به صورت جدی دنبال شود تا احتمال مواجهه با شرایط دشوار را به حداقل برسانیم و با رعایت همه جانبه قوانین بهداشتی و اقداماتی که کمیته نظارت بر مسائل مربوط به کرونا در دستور کار قرار داده است، تلاش کنیم تا در محدوده رنگ های پر خطر قرار نگیریم.

پورعلی به الگوی سال گذشته که در بحث های نظارتی به صورت سه لایه شکل گرفت اشاره کرد و افزود: امسال نیز باید از توان حداکثری در بحث نظارتی استفاده شود چرا که طبق مصوبات ستاد ملی کرونا هر منطقه ای که تغییر رنگ دهد و در محدوده رنگ های پر خطر قرار گیرد به هیچ عنوان به طبقه بندی های کم خطر بر نمی گردد و محدودیت ها بر آن مناطق اعمال خواهد شد.

پورعلی در ادامه این موضوع بر تشکیل جدی حلقه نظارتی سه لایه متشکل از حلقه های درون سازمانی، صنوف مختلف جزیره و همچنین مردم و رسانه ها و صدا و سیما تاکید کرد و گفت: با تقویت نظارت ها، تولید محتوای متناسب با وضعیت کنونی برای نشان دادن نظارت حداکثری و آموزش رفتارهای لازم به مردم و گردشگران می توانیم جزیره را تا حد زیادی از گزند شیوع ویروس در امان نگه داریم.

وی همچنین عنوان کرد: در حوزه حمل و نقل عمومی جزیره که یکی از پر تردد ترین بخش ها محسوب می شود با نظارت مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات ضدعفونی مستمر خودروهای ناوگان حمل و نقل آغاز شده و باید به صورت جدی پیگیری شود، همچنین ناظران حوزه های مختلف با حضور مستمر در هتل ها بازارها، رستوران و کافی شاپ ها باید شرایط را کنترل و نظارت کنند.

پور علی ضمن ابراز خرسندی از تدابیر سازمان منطقه آزاد کیش، شورای سلامت، ستاد نوروزی و کمیته نظارت برای ایام پر رفت و آمد نوروز، خواستار همکاری حداکثری مردم و گردشگران شد و گفت: امید دارم عید امسال را با کمترین آسیب و بدون اعمال محدودیت از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا و بدون نیاز به قرنطینه پشت سربگذاریم.

محمدرضا رضانیا رئیس شورای سلامت کیش نیز از تمامی ناظران و دست اندرکاران خواست تا مسائل مربوط به کنترل شیوع ویروس را با دقت و حساسیت بالا دنبال کنند و در صورت مشاهده موارد تخلف به ویژه در رستوران ها و کافی شاپ ها با متخلفان برخورد قاطع داشته باشند تا جزیره کیش از اعمال محدودیت ها حفظ شود.

وی خواستار لغو تمامی برنامه ها، رویدادها و تجمعات پرخطر در ایام نوروز شد و گفت:نظارت در همه بخش ها باید حداکثری باشد، باید از شکل گرفتن خوشه های بیماری با جدیت تمام جلوگیری کنیم.

وی افزود: جوامع صنفی و حوزه های سازمانی نیز حلقه نظارتی را با استفاده از ارکان مورد نیاز محکم تر کنند وخطوط پروازی به عنوان مهمترین بخش سفرها ظرفیت پذیرش مسافر در پرواز ها را به گونه ای در نظر گیرد که قوانین و مقررات بهداشتی به صورت کامل رعایت شود.

مباحث رعایت فاصله گذاری در طول پروازها،مدیریت و نظارت بر خانه های شبانه و هتل آپارتمان ها و برگزاری کنسرت ها بعد از ساعت کار بازارها مواردی بود که در این نشست از سوی اعضاء مطرح شد.

در دست داشتن تست PCR منفی از سوی گردشگران، تقویت نظارت به ویژه بر قرنطینه های خانگی، مکاتبه درخصوص کاهش تعداد پرواز ها، تشکیل جلسات کمیته نظارت در ایام نوروزو کنترل تردد شناورهای غیر مجاز با هماهنگی دریابانی کیش و بنادر همجوار از جمله مصوبات این نشست بود.

۴۶

کد خبر 1497065

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مناطق آزاد شورای سلامت بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۲۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران تقدیم شورای شهر تهران شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امین‌ توکلی‌زاده؛ معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در دویست و سی‌امین جلسه شورای شهر تهران در قالب ارائه گزارش از سوی این معاونت در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در این ایام، پویش‌های متعددی از جمله تهران دوست‌داشتنی، روزه‌اولی‌ها، لشگر قدس، عید بندگی، افطاری ساده، ماه مهربانی و ... انجام شد که مورد استقبال شهروندان تهرانی قرار گرفت.

وی افزود: در طی این دوره از مدیریت شهری ویژه برنامه‌های نوروز با استقبال خانواده‌ها قرار گرفته به طوریکه در سال اول اجرای برنامه‌ها از ایوان شمس کلید خورد و در سال دوم آغاز برنامه‌ها از میدان ولیعصر بود و در سال جاری نیز آغاز برنامه‌های نوروز از میدان هفت تیر تا پارک لاله اجرا شد.

توکلی‌زاده با اشاره به اینکه یکی از توفیقات این دوره از مدیریت شهری شاد کردن خانواده‌ها در ایام نوروز بوده است افزود: ما توانستیم به ایده‌ها و طرح‌های جدید و نو و برگرفته از جبهه انقلاب، تاثیر بسیاری را در نشاط‌آفرینی داشته باشیم و در این ایام کارناوال‌های شادی در سطح شهر تهران راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: در طی ایام نوروز و رمضان همکاران ما در مدیریت شهری به صورت ویژه پای کار بودند تا بتوانند محیطی شاد و مناسبی را برای شهروندان تهرانی برقرار کنند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به برقراری شهر رمضان، شهر شهدا، دهکده‌های ورزشی و جام جهانی اشاره کرد و گفت: در تمامی این طرح‌ها شاهد همراهی مخاطبین بودیم. همچنین در ایام نوروز و رمضان شاهد برپایی کنسرت‌ها و موسیقی ها در پهنه‌های مختلف شهر تهران بودیم.

توکلی‌زاده به برپایی شهر شهدا اشاره کرد و گفت: همزمان با کنگره 24 شهید تهران شهر شهدا در فرهنگسرای خاوران در منطقه 15 آغاز به کار کرد و توانست مورد استقبال شهروندان قرار بگیرد و نزدیک به دو ماه در مجموعه فرهنگسرای خاوران شهر شهدا فعال بود.

وی ادامه داد: برپایی ویژه برنامه‌ها در برج میلاد، بوستان مشاهیر، اراضی عباس‌آباد و همچنین بهشت زهرا اجرا و مورد استقبال قرار گرفت. همچنین در قالب شهر رمضان 15 برنامه اجرا شد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به بازدید 500 هزار نفر از شهروندان از برنامه‌های شهر رمضان گفت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان نیز برپایی سفره افطاری ساده با مشارکت شهرداری تهران و خیرین برپا شد که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت که 5 میلیون نفر از آن بازدید کردند.

توکلی‌زاده اضافه کرد‌: در حوزه ورزش نیز اقدامات ویژه‌ای در قالب دهکده‌های تفریحی و ورزشی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان دایر شد.

وی با اشاره به برپایی بازارچه‌ها و گذر گردشگری برای حضور شهروندان در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز گفت: بر اساس آمار امسال در ایام نوروز دو میلیون گردشگر از اراضی عباس آباد بازدید کردند که این یک رکورد محسوب می‌شود. حضور شهروندان در شب‌های احیا در بهشت زهرا نیز از مواردی است که در ماه مبارک رمضان شاهد بودیم و در شب‌های احیا نزدیک به 500 هزار نفر در بهشت زهرا حضور پیدا می‌کردند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: طراحی و اجرای برنامه‌ها در 16 بوستان در کنار مجموعه‌های اصلی از دیگر برنامه‌هایی بود که در سطح مناطق عملیاتی و اجرا شد.

توکلی‌زاده گفت: از دیگر برنامه‌های انجام شده در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز می‌توان به ویژه برنامه جشن عید فطر اشاره کرد. در سنوات گذشته ما هیچ برنامه‌ای در عید فطر نداشتیم که برنامه های امسال پس از نماز عید فطر مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

وی در پایان از ارائه لایحه تشکیل سازمان گردشگری شهرداری تهران خبر داد و گفت: این لایحه تقدیم شورا شده و انشاءالله پس از طی روند آن شاهد تشکیل این سازمان باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران
  • ۲۸ مرکز درمانی به جانبازان و ایثارگران خدمات رسانی می کنند