Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:44:17 GMT

نغمه‌های خوشدل جاودانه شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۶۲۵۹۷

نغمه‌های خوشدل جاودانه شد

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی دفتر موسیقی، در متن پیام محمد الهیاری به منسبت درگذشت عباس خوشدل آمده است: درگذشت این هنرمند گرامی را به جامعه هنری کشور، هنرمندان عرصه موسیقی و خانواده ایشان تسلیت گفته و برای آن مرحوم از درگاه احدیت مغفرت و برای بازماندگان صبر مسئلت دارم.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه درگذشت هنرمند گرانقدر، استاد عباس خوشدل مایه تاسف و تاثر و فقدان ایشان ضایعه‌ای برای جامعه موسیقی است افزود:  هنر مرحوم خوشدل چندین دهه بر تارک موسیقی درخشید و نوای ساز و آهنگ‌های زیبایش جاودانه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، عباس خوشدل آهنگساز، رهبر ارکستر و نوازنده، روز گذشته (پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹) بر اثر سکته قلبی در ۸۹ سالگی درگذشت.

عباس خوشدل،  اول مهر ۱۳۱۰ در تهران به دنیا آمد. وی پس از گذراندن دوره هنرستان عالی موسیقی در نوازندگی فلوت، ردیف‌های دستگاهی را نزد ابراهیم ابوذری فرا گرفت و نزد هنرمندانی چون محمدتقی مسعودیه، هدایت‌الله نیرسینا و حسن رادمرد هم آموزش دید.

همکاری با ارکسترهای هنرهای زیبای وزارت فرهنگ و هنر، گروه تکنوازان (فرامرز پایور)، رهبری ارکستر شماره ۴ وزارت فرهنگ و هنر، جمع‌آوری و ضبط ردیف موسیقی سنتی سازی و آوازی و ... بخشی از کارنامه هنری این موسیقی‌دان و پژوهشگر است.

بیشترین سابقه همکاریراین هنرمند بعد از انقلاب با علیرضا افتخاری بوده و از مشهورترین آثار خوشدل می‌توان به آلبوم‌های «نیلوفرانه ۱ و ۲»، «صدایم کن»، «شبان عاشق» و «رازگشا»، همگی با صدای علیرضا افتخاری، اشاره کرد.

برچسب‌ها عباس خوشدل علیرضا افتخاری نیلوفرانه محمدتقی مسعودیه محمد اله یاری شبان عاشق فرامرز پایور رازگشا دفتر موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عباس خوشدل علیرضا افتخاری نیلوفرانه عباس خوشدل علیرضا افتخاری نیلوفرانه محمد اله یاری فرامرز پایور دفتر موسیقی اخبار کنکور عباس خوشدل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۲۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌ها هنری

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین اسماعیلی امروز جمعه در بازدید از آموزشگاه هنری هزاردستان لرستان، اظهار داشت: در راستای سیاست‌های عدالت‌محور طرح آموزش هنر، برای ۷۲ هزار نفر در مناطق محروم آموزش‌های مختلف برگزار شد.

وی گفت: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید نگاه ویژه‌ای به آموزش هنر دارد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه برنامه تحولی در حوزه آموزش‌های هنری طراحی و تدوین شده است، بیان کرد: در حوزه آموزش‌های عمومی طرح آموزش هنر برای همه به‌منظور افزایش سوادآموزش هنری در کشور اجرا شد و تا امروز ۷۲ هزار نفر در این طرح به‌صورت رایگان در مناطق محروم و کم‌برخوردار آموزش‌دیده‌اند.

اسماعیلی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنرهای زیبا در دستور کار این اداره کل قرار دارد، بیان کرد: برای نخستین‌بار در دنیا المپیاد ملی آموزش هنر در کشور به‌صورت تیمی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جایزه «سرو ایرانی» در شش‌ماهه دوم سال جاری برای آموزشگاه‌های آزاد هنری، گفت: این رویداد ویژه مدیران آموزشگاه‌ها است، همچنین طرح ملی «تابا» برای تجلیل از الگوهای برتر آموزشگاهی اجرا خواهد شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به رونمایی از سامانه نظارت جامع بر آموزشگاه‌های هنری اشاره کرد و افزود: باتوجه‌به اینکه مراحل تدوین استانداردهای محتواهای آموزشی آموزشگاه‌های آزاد در حال تکمیل است به‌زودی آموزشگاه‌های هنری آزاد نیز می‌توانند طی یک فرایند مشخص مدارک هنری معتبر بین‌المللی صادر کنند.

کد خبر 6082762

دیگر خبرها

  • توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌های هنری
  • توسعه کمی و کیفی آموزشگاه‌ها هنری
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی ۳۱ فروردین
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت پرویز داوودی
  • داوران جشنواره ملی طنز و رسانه ( طنز پهلو) معرفی شدند
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • از توجه ویژه وزارت فرهنگ به هنرمندان اصیل موسیقی تا حضور دیگر کشورها در نمایشگاه کتاب
  • رضا داوری اردکانی درگذشت عباس شریفی را تسلیت گفت
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی ۲۹ فروردین