Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امروز روز جمعه آخر سال شمسی سال ۱۳۹۹ است و در روز آخر سال سزاوار است یک نگاهی به برنامه سال گذشته خودمان داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه مشهد با بیان اینکه هم در زندگی فردی و هم در زندگانی اجتماعی از مجموعه آنچه گذشت نسبت به آینده خودمان یک تجربه بیاموزیم و درس بگیریم و با تکیه بر تجربه گذشته تصمیم‌گیری کنیم، عنوان کرد: متاسفانه اول سال با یک دغدغه و التهاب بیماری منحوس کرونا مقابل بودیم و سال را با این دغدغه شروع کردیم اما در طول سال یک سلسله نکات مثبت عرصه ها و فرصت های قابل توجه به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم در سه مرحله خود را نشان دادند

وی تشریح کرد: ما از ابتدای نهضت امام خمینی تا کنون که ۶۰ سال می گذرد سه مرحله داریم که مردم با همه ایمان و عشق و جان به میدان آمدند، مرحله اول در اوج‌گیری انقلاب نهضت امام و مقابله با رژیم منحوس ستم‌شاهی بود، مردم به میدان آمدند، وارد عرصه شدند و با کمال قدرت سینه خود را مقابل گلوله آن‌ها گرفتند و انقلاب را به پیروزی رساندند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: مرحله دوم هشت سال دفاع مقدس، دست ما از همه امکانات خالی بود تمام دنیا بر سر ما ریخت و ما تنها چیزی که داشتیم مردم بود، مردم بودند بعد از خدا البته مشیت خدا حاکم بود اما مردم عامل اجرایی هشت سال دفاع مقدس شدند.

امام جمعه مشهد مرحله سومی که ملت ایران را در دنیا نشان‌دار و مفتخر کرد، جریان کرونا دانست و تکمیل کرد: رهبری در نیمه شعبان فرمان تأسیس قرارگاه مواسات را صادر کردند و مردم در عرصه مواسات به میدان آمدند و در مقابل فشارهای اقتصادی و معیشتی که برای مردم به وجود آمده بود و در مقابل تهاجم این ویروس ناپاک ایستادند.

وی افزود: دو مسئله در دنیا ما را نشان‌دار کرد یکی در مسیر مواسات که خوشبختانه هنوز هم ادامه دارد و دوم حرکت جهانی بود در کنار مواسات انجام گرفت، کادر درمان و طبیبان و پرستاران در عرصه درمان کشته دادند و مجاهدانه ایستادند و این یک نقطه‌ درخشانی در کنار مواسات بود.

آیت الله علم الهدی تبیین کرد: دنیا از یک طرف به جهاد درمانی و عزیزان درمانگر نگاه می‌کرد و از طرفی به حرکت‌های مواساتی، از داخل مردم و مساجد دو جریان به هم آمیخته مردم ما و ما را در چشم جهان نشان‌دار کرد دنیای غرب و مدعیان تمدن در مدیریت این بیماری عاجز مانده بودند و کشورهای متمدن لوازم و کالاها را از دست یکدیگر می‌ربودند و اینگونه زندگی می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه کار غرب به جایی رسید که نسل‌های مسن و سالمند را تسلیم مرگ کردند برای اینکه نمی‌توانستند همه را جمع کنند، تاکید کرد: مردم ما درخشیدند، نظام ما درخشید و یک رهبر آسمانی وابسته ولایت حضرت بقیه الله این کشور را اینگونه نشان‌دار کرد، سال گذشته سال بدبختی دشمن ما بود و آمریکا در همه جا شکست خورد آمریکا با این که بالاترین فشارها را در سال ۹۹ در قالب تحریم به روی ما آورد اما عاجز ماند و خود آمریکا دچار فروپاشی شد.

وی ادامه داد: در منطقه آمریکا شکست خورد و امروز در عراق و سوریه منفور ترین موجودات روی زمین از نظر مردم عراق و سوریه امریکاست و در تمام جنگ‌ها مردم پیروز شدند و آمریکا شکست خورده است، در جریان یمن آمریکا و مزدور دست نشانده آن دچار شکست شده است.

دموکراسی غربی بدنام شد

آیت الله علم الهدی متذکر شد: امروز موشک‌های ویران کننده یمن در خاک عربستان، آمریکا را بیچاره کرده و دشمن مزدور دست نشانده اش دولت خود را به ذلت نشانده است، نظام آمریکا دچار فروپاشی شد و "ترامپیست" سقوط کرد، دموکراسی غربی بدنام شد و مردم آمریکا از دموکراسی بدشان آمد و از نظر مردم دچار فروپاشی شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، با بیان اینکه زمینه‌ای آماده شد که هرچه زودتر آن چه شوروی را از هم پاشید آمریکا را هم از هم بپاشد و هر ایالتی برای خود حکومتی تشکیل دهد، عنوان کرد: در تمام عمر آمریکا چنین مصیبتی برای این کشور پیش نیامده بود، قوه قضاییه ما اما دچار تغییر اطمینان‌بخش مردم شد و در مسئله تولید دخالت کرد.

وی در ادامه تکمیل کرد: بسیاری از مراکزی که به نام مراکز تولید کار می‌کردند در استان مازندران و دیگر استان‌ها، این اشتغال به دستور مقام مقام قوه قضاییه تاسیس شد از طرفی به گفته مقام معظم رهبری سال ۹۹ سال جهش تولید بود و در بعضی از قسمت‌ها خوشبختانه با چشم خود این جهت تولید را دیدیم.

جهش تولید، دنیا را به ما محتاج کرد

آیت الله علم الهدی، با بیان اینکه امسال سال پیشرفت ما در مسئله فناوری و در عرصه امکانات پزشکی، در واکسن سازی در کرونا و ساخت داروهای جدید بود، بیان کرد: خوشبختانه تولید ما موفق بود و نه تنها ما را از دنیا بی‌نیاز کرد که دنیا را محتاج ما کرد و اکنون کاری کرد که کیت‌های ایرانی به فرانسه صادر می‌شود.

خطیب نماز جمعه مشهد تصریح کرد: این‌ها همه روشنایی ها و لذت‌ها و خوشبختانه شیرینی‌های سال ۹۹ بود ولی متاسفانه یک سلسله نگرانی‌ها در سال ۹۹ برای مردم ما پیش آمد، نگرانی‌هایی که مردم در آن گرفتار شدند، از طرفی کرونا، از طرفی تحریم‌های ظالمانه دشمن و از یک طرف، سوء تدبیر و سوء مدیریت‌های دستگاه‌های مسئول اجرایی مخصوصاً دستگاه‌های اقتصادی که برای مردم این مشکل را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه مسئله بورس و بازار بی‌نظم، مردم ما را دغدغه مند کرد و مشکلات اقتصادی برای ما پیش آورد، پول ملی ما را تنازل داد و برای مردم ما از نظر گرانی ایجاد وحشت کرد، خاطرنشان کرد: مسئله نظارت بد در تنظیم بازار کالاهای اساسی، مردم را مستأصل می‌کند، زندگی را به مردم ما تلخ کرد؛ واردات بدون لزومی که وارد کشور می‌شود، این عدم نظارت بزرگترین ضربه به مردم است.

آیت الله علم الهدی متذکر شد: عدم مقابله با پدیده شوم دلالگری در بازار، نان را از سفره‌های فقیر گرفت، بزرگ‌ترین مشکلات را در داخل را رها کردند، به وعده‌های پوچ آمریکا دل بستند و به دنبال این برجام لعنتی که مردم را بیچاره کرد، رفتند.

خطیب نماز جمعه مشهد گفت: اگر واقعاً این ندانم‌کاری‌ها و این سوء‌تدبیر نبود اقتصاد و معیشت ما با تکیه بر آنچه که خودمان داریم به این بهم‌ریختگی نمی‌رسید سال ۹۹ با وجود این ویروس منحوس برای ما شاید از بهترین سال‌ها بود.

در این مملکت از هرکسی کاری بر می‌آید

وی با بیان اینکه ما از همه عزیزان مسؤول خواهشمندیم اگر واقعاً قوه قضاییه وارد عرصه تولید شده است در برابر گرانی‌ها و سختی های معیشتی نباید ساکت بنشیند، تصریح کرد: در این مملکت از هر کسی کاری بر می‌آید، از قوه قضاییه و از دستگاه‌های امنیتی کمک کنید بلای گرانی سر مردم کم شود، سال ۹۹ را مردم ما با التهاب کرونا و اکنون با التهاب گرانی سال ۱۴۰۰ را با شروع می‌کنند.

حل گرانی، کار آسانی است

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه دولتمردان از پرستاران حرکت جهادی برای کمک به مردم را یاد بگیرند، تصریح کرد:کار جهادی کنید، از این دکتر و پرستاران یاد بگیرید در کام مرگ و شهادت آمدند و پدر و مادرشان را رها کردند و مردم را در مقابل ویروس کمک کردند، شما هم یاد بگیرید، مردم در گرانی دارند دست و پا می‌زنند، واقعا درد آور است؛ مقام معظم رهبری فرمودند حل گرانی کار آسانی است.

امام حسین(ع) روشنگر جاده هدایت در اسلام‌ است

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌ عبادی نماز جمعه این هفته ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، پیرامون شخصیت سه مولود بابرکت، رهبران و سردارعظیم انقلاب کربلا بیان کرد و گفت: پیامبراکرم(ص) بزرگترین کلام را در مورد شخصیت سیدالشهدا بیان کرده اند و فرمودند: حسین علیه السلام چراغ هدایت و سفینه نجات است، این کلام پیامبر اکرم احساسی و شعاری نیست. 

امام جمعه مشهد ادامه داد: روشنگری راه هدایت، به وسیله سید الشهدا از دو طریق صورت می گیرد؛ جهت اول آن که راه رسیدن به اسلام‌شناسی، حسین‌شناسی است، تمام کسانی که به اسلام و تعالیم اسلام گرویده‌اند از طریق شناخت وجود اباعبدلله بوده است.

وی تصریح کرد: موج عظیم اسلام‌گرایی در دیار کفر از امام حسین(ع) شروع شده است که در جهان هم به خوبی احساس می شود، امام حسین(ع) مشعل آزادی و روشنگر مسیر هدایت است.

خطیب جمعه مشهد در خصوص جهت دوم هدایت اباعبدالله گفت: در جامعه مسلمان‌ها حتی در بین شیعیان انسان‌هایی هستند که مسیر هدایت برایشان تیره شده است؛ پیروی از شهوت، پول، پست و مقام جاده هدایت را به سمت دین، غباراندود کرده، دیگر به سمت تعالیم و اخلاقیات اسلام نمی‌آیند و واقعیت‌های آموزنده دینی را در زندگی در نظر نمی‌گیرند، دین مداری در عرصه و زندگی این افراد دیده نمی‌شود اما به عشق اباعبدلله با یک یا حسین گفتن این مسیر باز می‌شود و غبارها کنار می‌رود چون امام حسین(ع) روشنگر راه هدایت و کشتی نجات است.

آیت‌الله علم الهدی تصریح کرد: تفاوت کشتی نجات با دیگر کشتی‌ها در این است که کشتی نجات به دنبال آسیب‌دیده‌گان دریای خروشان گناه می‌رود و آن امت را نجات می‌دهد، سیدالشهدا در محشر هم به سراغ وحشت‌زدگان می‌آید.

وی در توصیف مولود دوم ماه شعبان و سردار کربلا ابوالفضل العباس(ع) گفت: طبق اسناد موجود، در روز عاشورا جمعیت سپاه امام حسین ۱۲۰ نفر و جمعیت لشکر دشمن ۱۲۰هزار نفر بوده است، یعنی به ازای هر نفر در سپاه امام حسین(ع) هزار نیرو در سپاه دشمن وجود داشت، در مقاتل آمده است که لشکر عمرسعد از صبح تا نزدیک غروب آفتاب پنج هزار نفر کشته داد؛ علتش آن است که در روز عاشورا به فرمان امام حسین، حضرت ابالفضل با آن صلابت پرچم‌دار سپاه بودند و هیچ کس جرأت حمله پیدا نمی کرد.

آیت الله علم الهدی در ادامه به بیان شخصیت امام سجاد علیه اسلام، رهبر دوم کربلا پرداخت و افزود: اگر کربلا در روز عاشورا تمام شده بود دیگر انقلابِ کربلا، انقلاب‌ساز نمی‌شد. شخصیت امام سجاد(ع) این انقلاب را نهادینه کرد و انقلاب کربلا را به صورت یک انقلابِ انقلاب ساز، در تمام عصرها و در تمام جوامع و ملل اسلامی درآورد؛ اثرگذاری جریان اسارت، در پرتو امامت امام سجاد(ع) بود؛ سخنرانی‌ها و حتی سکوت حضرت زینب کبری به فرمان امام سجاد بود و ایشان این جریان اسارت را رهبری کردند.

وی خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) در طول ۴۰ سال زندگی بعد از کربلا، تمام برنامه سیاسی‌شان، نهادینه کردن انقلابِ کربلا بود تا نهضت عاشورا تثبیت شود.

​2727

کد خبر 1497081

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سید احمد علم الهدی ائمه جمعه آیت الله علم الهدی امام حسین ع امام سجاد ع قوه قضاییه جمعه مشهد نماز جمعه برای مردم نشان دار مردم ما سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۶۲۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت رویکرد دولت بایدن پس از حمله تلافی‌جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالی، جلوگیری از درگیری گسترده‌تر در منطقه غرب آسیاست.

به گزارش ایسنا، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این که آیا دولت بایدن می‌توانست رویکرد سختگیرانه‌تری در قبال ایران داشته باشد، گفت: مشکل می‌توان به کار‌هایی که رییس جمهور بایدن انجام داده نگاهی انداخت و گفت که ما به نوعی به ایران آسان گرفته‌ایم.

کربی در گفت‌وگویی با خبرنگاران به سوالی پاسخ داد که با توجه به برخی انتقادات داخلی نسبت به عملکرد دولت بایدن در قبال ایران و تاثیر آن بر وقوع حمله مستقیم ایران به اراضی اشغالی مطرح شد.

ایران شامگاه شنبه، در پاسخ به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، با بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به نقاطی در اراضی اشغالی حمله کرده و آن را حق مشروع خود برای دفاع در برابر اقدامات متجاوزانه و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانست.

این مقام کاخ سفید همچنین با اشاره به حمله تلافی‌جویانه بی‌سابقه ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، به شبکه سی‌ان‌ان گفت دولت بایدن به دنبال کاهش تنش در منطقه است و نمی‌خواهد شاهد درگیری گسترده‌تر در منطقه باشد.

کربی بیان کرد: این دولت پیشین بود که تصمیم گرفت از توافق هسته‌ای (برجام) خارج شود. حالا، ایران به طرز قابل‌توجهی و بیش از زمان انتخاب شدن آقای ترامپ به توانمندی هسته‌ای احتمالی نزدیک شده است.

این مقام شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران نیز گفت: پول‌های بیشتری که در پی معافیت از تحریم‌ها در دسترس ایران قرار گرفت که دولت ترامپ اعمال کرده بود، تنها برای مصارف بشردوستانه قابل استفاده است.

در سال گذشته، طی توافقی تهران و واشنگتن برای تبادل زندانیان، پول‌های بلوکه‌شده ایران در بانک‌های کره جنوبی به عنوان بخشی از این توافق با اعمال معافیت‌های تحریمی از سوی آمریکا آزاد شده و به حساب‌هایی محدودشده در قطر منتقل شد تا با نظارت قطر و آمریکا برای مصارف بشردوستانه مورد استفاده قرار بگیرد.

دولت آمریکا پیشتر در پاسخ به انتقادات داخلی از آزادسازی این پول‌ها که برخی آن را «سرازیر کردن پول نقد» به سوی ایران تلقی کرده بودند، توضیح داده بود که این پول‌ها بخشی از دارایی‌های ایران بوده است که به دلیل تحریم‌ها در بانک‌های خارجی مسدود شده بود و اکنون برای مصارف بشردوستانه آزاد شده است.

کربی همچنین گفت که این پول‌ها در اختیار ایران و حمایت ادعایی او از گروه‌های مقاومت منطقه قرار نمی‌گیرد.

دیگر خبرها

  • درخواست آیت‌الله علم‌الهدی برای نظارت جدی بر وضعیت معادن
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • آیت‌ الله علم‌ الهدی: عملیات وعده صادق بزرگترین ضربه بر پیکر اسرائیل بود
  • واکنش امام جمعه مشهد به حمله ایران به اسرائیل |‌ غیر از قدرت نمایی زبان دیگری اثر نمی کند
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • علم الهدی: در صورت هر حماقت اسرائیل، تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد
  • علم الهدی : در صورت هر حماقت اسرائیل ، تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد
  • تقابل اسراییل با سپاه نابودی رژیم صهیونیستی را محقق خواهد کرد
  • دلاورمردان سپاه بر سر منافع ملی اهل مماشات نیستند
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است